بازگشت داستان‌های هری پاتر و وودی آلن به اسپانیا

هر هفته در ایمنا می توانید مهمترین رویدادهایی که در دنیای فرهنگ و هنر اتفاق می افتد دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته خبر از انتشار چهار مجموعه از کتاب داستان‌های پیرامون هری پاتر منتشر شد و بهترین سریال تاریخ نیز توسط تماشاگران انتخاب شد. در ادامه جزییات رویدادها را می‌خوانید:

چهار داستان کوتاه از مدرسه جادوگری هاگواردز: جی کی رولینگ نویسنده مجموعه داستان‌های هری پاتر از انتشار چهار داستان کوتاه به صورت الکترونیکی در رابطه با هری پاتر و مدرسه جادوگری این داستان خبر داد. این سری کتاب‌های الکترونیکی با عنوان‌های «هری پاتر؛ سفری در دنیای جادو و دفاع در برابر جادوی سیاه»، «هری پاتر؛ سفری به دنیای معجون‌ها و گیاه‌شناسی»،‌ «هری پاتر؛ سفری در دنیای پیش‌گویی و طالع‌بینی»‌ و «‌هری پاتر؛ سفری به دنیای محافظت از موجودات جادویی» ماه آینده منتشر خواهند شد.

اسکار افتخاری برای دیوید لینچ: دیوید لینچ خالق «تویین پیکس» و برنده نخل طلای کن، وس استودی بازیگر آخرین موهیکان، و لینا ورتمولر فیلمساز ایتالیایی سازنده فیلم‌هایی چون «هفت زیبایی» برندگان اسکار افتخاری امسال هستند. لینچ ۷۳ ساله همیشه محبوب منتقدان و فیلم‌دوستان بوده است و سال ۲۰۰۳ در یک نظرسنجی از منتقدان فیلم در سراسر دنیا توسط روزنامه گاردین به عنوان بزرگ‌ترین فیلم‌ساز زنده دنیا انتخاب شد. «مرد فیل نما»، «تل ماسه» و «مخمل آبی» از جمله فیلم‌های تحسین شده وی هستند.

چرنوبیل بهترین سریال تاریخ: مینی سریال چرنوبیل که پیرامون انفجار هسته سال ۱۹۸۶ در اوکراین روسیه روایت می‌شود، به انتخاب کاربران سایت آی.ام.دی. بی بالاترین امتیاز را دریافت کرد و به عنوان بهترین سریال تاریخ شناخته شد. سریال چرنوبیل بالاتر از سریال‌هایی چون افسارگسیخته و بازی تاج و تخت قرار گرفت.

وودی آلن به اسپانیا باز می‌گردد: پنجاه و یکمین فیلم سینمایی وودی آلن تابستان امسال در اسپانیا کلید می‌خورد. این فیلم که هنوز بدون عنوان است، همکاری مجدد این کارگردان با استودیوی اسپانیایی مدیا پرو در اسپانیاست. این استودیو و وودی آلن پیشتر در ساخت فیلمهایی چون نیمه شب در پاریس و "ویکی، کریستتنیا و بارسلونا" با یکدیگر همکاری داشته‌اند.

کد خبر 378604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.