اسناد دفترچه‌ای تا پایان امسال جمع‌آوری می‌شود

دهاقان _ مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با بیان اینکه تا پایان امسال باید اسناد دفترچه‌ای جمع‌آوری شود، گفت: با توجه به اینکه تسهیلات لازم برای صدور اسناد تک‌برگی به جای اسناد دفترچه‌ای در کمتر از ۲۰ روز فراهم شده است، لازم است رسانه‌ها مردم را برای تبدیل اسناد خود تشویق کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، علی بهبهانی امروز (یکشنبه) در آیین کلنگ‌زنی ساختمان جدید اداره ثبت اسنادواملاک این شهرستان، اظهار کرد: از سال ۹۲ صدور اسناد مالکیت در استان افزایش داشته است و تاکنون بیش از ۳۳۳ هزار سند تک‌برگی صادر شده است.

وی با بیان اینکه طرح صدور اسناد به صورت تک‌برگی از طریق پست انجام می‌شود، تصریح کرد: همکاری و تعامل ثبت اسناد و املاک با پست باعث کاهش مراجعات مردمی و افزایش رضایتمندی آن‌ها شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با اشاره به تهیه آرشیو الکترونیکی اسناد، خاطرنشان کرد: این استان در تهیه آرشیو الکترونیکی اسناد که بیشتر آن‌ها تک‌برگی بوده پیشگام است و تا کنون ۷۰ درصد اسناد املاک نیز به این آرشیو اضافه شده است.

بهبهانی با اشاره به مزایای اسناد تک‌برگ، یادآور شد: در صورت مفقودی اسناد مالکیت یا بروز هر گونه تهدیدی برای آن‌ها، مالکان می‌تواند برای رفع مشکل به دفاتر ثبتی مراجعه کند.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال باید اسناد دفترچه‌ای جمع‌آوری شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه تسهیلات لازم برای صدور اسناد تک‌برگی به جای اسناد دفترچه‌ای در کمتر از ۲۰ روز فراهم شده، لازم است رسانه‌ها مردم را برای تبدیل اسناد خود تشویق کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با تأکید بر لزوم تاسیس ساختمان جدید این اداره در دهاقان، گفت: ساختمان فعلی در زمین استیجاری واقع است به همین دلیل اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ایجاد ساختمان جدید در زمینی به مساحت هزار و ۶۰۰ مترمربع در سایت اداری این شهرستان در نظر گرفته شده که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

بهبهانی اضافه کرد: در حال حاضر مراحل ساخت و ساز پنج طرح عمرانی در استان آغاز شده است که امیدواریم با حمایت مسئوَلان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 378587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.