تجهیز مطب‌ها و مراکز درمانی اصفهان به سامانه نوبت‌دهی آنلاین

مطب‌ها، بیمارستان‌ها و بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی اصفهان به سیستم نوبت دهی آنلاین تجهیز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید خدارحم هاشمی باباحیدری، مدیرعامل شرکت کارگشای برتر قرن (نوبت آنلاین) ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص تجهیز مطب‌ها و مراکز درمانی استان اصفهان به سامانه نوبت‌دهی آنلاین، اظهار کرد: در راستای تحقق و رسیدن به سند چشم‌انداز بیست ساله ایران تصمیم بر راه اندازی دولت الکترونیک بوده است که بر اساس قوانین برنامه چهارم و پنجم توسعه، وزارت بهداشت موظف به اجرای پرونده الکترونیک سلامت برای همه افراد جامعه شده است.

وی در تشریح کاربرد پرونده الکترونیک سلامت افزود: این پرونده به نوعی مکانیزه کردن وظایف و تکالیف واحدهای ارائه دهنده خدمات بهداشت و درمان است که شامل مجموعه اطلاعات مرتبط با سلامت شهروندان قبل از تولد (اطلاعات جنینی) تا پس از مرگ است که به طور مداوم و با گذشت زمان ذخیره می‌شود و بدون محدودیت زمانی و مکانی در دسترس افراد مجاز مانند پزشک معالج قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت کارگشای برتر قرن (نوبت آنلاین) در خصوص مزایای پرونده سلامت الکترونیک، تصریح کرد: نوبت دهی آنلاین اینترنتی مزایای بسیاری دارد که صرفه‌جویی در زمان اخذ نوبت، تسریع انجام خدمات بهداشتی و درمانی، جلوگیری از مراجعات تکراری، صرفه‌جویی در زمان بیماران و پرسنل درمانی نظم در کارها، صرفه‌جویی مالی و کاهش بخشی از معضل ترافیک و آلودگی هوا از مزایای آن است.

وی با بیان اینکه شرکت کارگشای برتر قرن با نام تجاری نوبت آنلاین توانسته گامی قوی در جهت کسب‌وکارهای نوین تجارت الکترونیک در فضای مجازی بردارد، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا با یک هم‌افزایی مثبت در جهت خدمت‌ به جامعه پزشکی و بیماران از دغدغه‌های آنها بکاهیم و از زمانبر بودن فرآیند نوبت‌دهی بکاهیم.

هاشمی باباحیدری با تاکید بر اینکه مطب‌ها و مراکز درمانی بدون پرداخت هزینه تبلیغات می‌توانند به این سامانه تجهیز شوند، گفت: در این سامانه آنلاین این قابلیت وجود دارد که در مطب‌ها، بیمارستان‌ها و بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی بدون تجمع بی‌مورد بیماران و همراهانشان نوبت ارائه شود.

وی با بیان اینکه سامانه نوبت آنلاین برای دیگر صنوف وابسته پزشکی هم کاربرد دارد، افزود: مواردی چون آزمایشگاه‌ها، فیزیوتراپی‌ها، آندوسکوپی، سونوگرافی و غیره هم می‌توانند از این سامانه استفاده کنند و ویژگی‌های بارز تجهیزات و خدمات مرکز خود را در معرض عموم قرار دهند بدون اینکه هزینه‌ای برای تبلیغات بپردازند.

مدیرعامل شرکت کارگشای برتر قرن (نوبت آنلاین) با اشاره به تسهیل فرآیند انتخاب پزشک توسط بیمار، اظهار کرد: بیمار هنگام اخذ نوبت می‌تواند هزینه مطب یا مرکزی که می‌خواهد به آن مراجعه کند را در سامانه نوبت آنلاین مشاهده کند.

وی با بیان اینکه پروژه نوبت آنلاین به صورت پایلوت از استان اصفهان در حال اجراست، تصریح کرد: این اقدام قرار است در دیگر استان‌های کشور هم اجرایی شود که باعث اشتغال‌زایی تعداد زیادی از جوانان جویای کار خواهد شد.

تاکنون ۱۰۰ مطب پزشکی به سامانه نوبت آنلاین تجهیز شدند

محمد عارف حبیبی (عارف اصفهانی) مدیر بازرگانی شرکت کارگشای برتر قرن (نوبت آنلاین) در ادامه این نشست با اشاره به اینکه دو ماه از فعالیت تجهیز به سامانه نوبت آنلاین در اصفهان می‌گذرد، اظهار کرد: تجهیز به این سامانه از سوی مطب‌ها و مراکز درمانی با استقبال خوبی روبه‌رو بوده و در عرض ۲ ماه گذشته بیش از ۱۰۰ پزشک و مرکز درمانی با نصب این اپلیکیشن از شیوه نوبت دهی به صورت آنلاین استقبال کردند.

وی با اشاره به وجود ۱۸ هزار پزشک در استان اصفهان، افزود: این سامانه بر مبنای ضوابط وزارت بهداشت طراحی و دریافت مجوز داشته است و تا یکسال آینده همه این پزشکان به سامانه نوبت دهی آنلاین خواهند پیوست.

مدیر بازرگانی شرکت کارگشای برتر قرن (نوبت آنلاین) با اشاره به دسترسی و نصب آسان این اپلیکیشن تصریح کرد: این سامانه مجهز به یک وبسایت و دو اپلیکیشن است که یکی از آنها مربوط به بیمار و دیگری مربوط به پزشک است که در تمام محیط‌های اندروید، آی‌یواس و غیره نصب می‌شود و همه کاربران عمومی تنها با داشتن سواد خواندن و نوشتن می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی حاضر به همکاری با سیستم نوبت‌ آنلاین شده‌اند، خاطرنشان کرد: استفاده از این سامانه برای پزشکان رایگان است اما برای بیماران هربار نوبت‌گیری مبلغ هزار تومان هزینه خواهد داشت که در صورت کنسل شدن نوبت تا ۲۴ ساعت قبل از نوبت مبلغ هزارتومان پرداخت شده به حساب آنها بازگردانده می‌شود همچنین امنیت سایت و درگاه اینترنتی برای واریز این مبلغ درنظر گرفته شده و مجوزات لازم از دستگاه‌های مربوطه همچون پلیس فتا و بانک مرکزی برای این کار اخذ شده است.

عارف اصفهانی با اشاره به عقد تفاهم‌نامه همکاری با شهرک سلامت در این مورد گفت: با توجه به ورود اصفهان به حوزه گردشگری سلامت قرارداد همکاری با کشور عراق را در دستور کار داریم تا این سامانه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این کشور اجرایی شود همچنین در مرحله معرفی سامانه به شرکتهای توریستی هستیم تا توریست‌ها هم بتوانند از این سامانه استفاده کنند.

وی با اشاره به کمک این سامانه به منشی‌های مطب گفت: این سامانه به منشی کمک می‌کند تا نظم بیشتری در ویزیت بیماران توسط پزشک و سالن‌های انتظار برقرار کند همچنین ساعات انتظار بیماران در مطب‌ها تا حد بسیاری کاهش می‌یابد.

کد خبر 378470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمیدسمالی IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    0 0
    بسیارعالی
  • مهدی نقدیان GB ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    0 0
    سلام ایشاالله قدم بعدی استان یزد