رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه آموزش و پرورش کشور نیازمند کسی هستیم که حتی اگر آهسته می رود پیوسته برود و تداوم در پیگیری داشته باشد.

ناهید تاج الدین در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با انتقاد نسبت به استعفای ناگهانی سید محمد بطحایی از وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: بطحایی با یک انرژی زیادی به این وزاتخانه آمد و به مباحث بنیادی مثل گردش مالی موسسات کنکور و حذف مشق شب دانش آموزان پرداخت و به نظر می رسید انگیزه‌های ایشان برای ایجاد تغییر بالاست، اما متاسفانه به دلایلی مبهم از وزارت آموزش و پرورش استعفا داد.

وی افزود: نمی دانیم آن همه انگیزه را باور کنیم یا این همه بی انگیزگی و حتی بی مسئولیتی را ؟ متاسفانه بطحایی در شرایطی از وزارت آموزش و پرورش می رود که در کشور با سونامی بازنشستگان آموزش و پرورش مواجه هستیم و سرمایه انسانی این وزارتخانه در معرض تهدید جدی است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال گذشته ۴۸ هزار نیروی آموزش و پرورش بازنشسته شدند و تا سال ۱۴۰۰ حدود ۳۲۰ هزار معلم بازنشسته خواهیم داشت و عملا در چهار سال آینده تعداد بازنشستگان آموزش و پرورش از شاغلان آن بیشتر خواهد شد، انتظار ما از وزیری که خود را دغدغه مند نشان می دهد این است که برای حل مشکلات فرهنگیان پایمردی کند نه آنکه به دلیل مبهمی صندلی وزارت را راحت ترک کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی: وزیری که دغدغه گردش مالی ۴۰ هزار میلیارد تومانی موسسات کنکور را دارد و بر روی حذف مشق شب اصرار می ورزد و مدام می گوید برای اصلاح نظام آموزش و پرورش تا آخر ایستاده ام،به راحتی استعفا می دهد و این قابل باور و قابل پذیرش نیست.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مواردی چون "معوقات فرهنگیان، اعمال نظام رتبه بندی معلمان، همسان سازی حقوق آموزگاران و معلمان بازنشسته، بیمه کارآمد و فراگیر، ایمن سازی مدارس، آموزش رایگان و اصل ۳۰ قانون اساسی، توقف پولی سازی مدارس" از مطالبات حوزه آموزش و پرورش است که اینها نیازمند جدیت و استمرار پیگیری و حتی ابتکار در اجراست .

وی در پایان خاطرنشان کرد: از نظر من رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود، در حوزه آموزش و پرورش کشور نیازمند کسی هستیم که حتی اگر آهسته می رود پیوسته برود و در پیگیری هایش تداوم داشته باشد.

به گزارش ایمنا، در اصل سی ام قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است: «دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد.»

کد خبر 378459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.