علت بالا بودن قیمت برخی میوه‌ها نوبرانه بودن آنها است

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه علت بالا بودن قیمت گیلاس نوبرانه بودن این محصول در بازار است، گفت: بی شک قیمت گیلاس در روز های آینده کاهش می یابد.

فرهاد حاجی مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه توت فرنگی گلخانه ای در طول سال در بازار میوه وجود دارد، اظهار کرد: علت اصلی شسکته شدن قیمت توت فرنگی ورود توت فرنگی های فضای باز این فصل به بازار است و این عامل باعث می شود تا قیمت توت فرنگی های گلخانه ای نیز کاهش پیدا کند.

وی افزود: بیشتر توت فرنگی فضای باز کشور در گرگان و کردستان تولید می شود. هم اکنون توت فرنگی گلخانه ای هر کیلو پنج تا ۱۲ هزار تومان و توت فرنگی شمال چهار هزار و ۴۰۰ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار موجود است. قیمت توت فرنگی زیاد هم ارزان نیست بلکه تورم قیمت ها باعث شده نرخ این محصول پایین به نظر برسد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه عرضه اولیه محصول زردآلو در بازار با قیمتی بالا بود، تصریح کرد: علت این قیمت بالا در ابتدای عرضه، نوبرانه بودن این محصول در بازار است. هم اکنون قیمت زردآلو در بازار از پنج تا ۲۰ هزار تومان متغییر است. سال زراعی گذشته بدون سرمازدگی و با آب و هوای خوب و پر برکت بوده است و همین امر باعث شده قیمت میوه زیاد بالا نرود.

حاجی مرادی ادامه داد: زمانی که تولید یک محصول زیاد باشد و با مشکلی مواجه نباشد قیمت آن کاهش پیدا می کند. قیمت هر کیلو زردآلو فلکه ای نیز ۲۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به کاهش نسبی قیمت هندوانه اضافه کرد: قیمت هر کیلو هندوانه در میدان میوه و تره بار از ۵۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان متغیر است. قیمت هندوانه در بازار (خرده فروشی) نیز از ۱۵۵۰ تا ۲۵۰۰ تومان متغیر است ضمن اینکه هندوانه جایگاه قابل توجهی در بخش کشاورزی اصفهان ندارد و به ندرت کشت می شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه سیب زمینی کاشت اصفهان به زودی وارد بازار می شود، خاطر نشان کرد: قیمت هر کیلو بادمجان گلخانه ای و لامپی در میدان میوه و تره بار ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان است اما قیمت آن در بازار (خرده فروشی) از ۱۹۵۰ تا ۳۹۰۰ تومان متغیر است.

حاجی مرادی افزود: هم اکنون صادرات همه محصولات کشاورزی آزاد است و علت پایین بودن قیمت محصولات در بازار ممنوعیت صادرات آنها نیست بلکه علت اصلی آن تولید زیاد محصولات کشاورزی است.

وی گفت: هر کیلو سبزی خوردن از ۱۶۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان در میدان میوه و تره بار به فروش رسیده و در بازار نیز قیمت این محصول از ۱۷۰۰ تا ۳۴۰۰ تومان متغیر است. قیمت هر کیلو سبزی خورشتی نیز از ۹۰۰ تا ۲۶۰۰ در بازار موجود است البته قیمت این دو محصول در بازار کاهش نامحسوسی را تجربه کرده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه علت بالا بودن قیمت گیلاس، نوبرانه بودن این محصول است، گفت: بی شک قیمت گیلاس در روز های آینده کاهش قیمت را تجربه خواهد کرد. هر کیلو گیلاس بومی، قاهری و آزادی در میدان میوه و تره بار از هشت تا ۲۰ هزار تومان به فروش می رسد.

حاجی مرادی افزود: گیلاس معمولی در میدان میوه و تره بار با قیمت هر کیلو ۳۵۰۰ تا ۱۰.۰۰۰ تومان موجود اما در بازار ۴.۴۰۰ تا۱۲۵۰۰ تومان است. همچنین قیمت هر کیلو گیلاس در بازار (خرده فروشی) ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان قیمت گذاری می شود.

کد خبر 378304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.