ملخ‌های استان تهران خطرناک نیست

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: مبارزه با ملخ‌ها در دو هزار و ۴۰۰ هکتار آغاز شده است و در شش شهرستان استان تهران این‌گونه ملخ‌ها مشاهده شدند.

به گزارش ایمنا، منصور درجاتی درباره هجوم ملخ‌ها به استان تهران اظهار کرد: ملخ‌هایی که در بعضی از شهرستان‌های استان تهران رؤیت شده است، از جایی نیامده‌اند بلکه بومی هستند و خطری هم ندارند.

وی افزود: ملخ‌هایی که خطر دارند، ملخ‌های صحرایی هستند و اخیراً نیز در نقاط مرزی کشور مشاهده شده است؛ هشت نوع ملخ در کشور داریم که دولت موظف است با شش نوع آن مبارزه کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ادامه داد: ملخ‌هایی که در سطح استان تهران مشاهده شده هنوز به خط قرمز و بحران نرسیده‌اند، این ملخ‌ها از فرودگاه امام خمینی (ره) رؤیت شده‌اند و با توجه به اینکه فرودگاه از حساسیت خاصی برخوردار است سم‌پاشی‌ها و مبارزه با این ملخ‌ها انجام شد و در ۱۱۰ کیلومتر مبارزه با این ملخ‌ها صورت گرفت و هم اکنون در ۲۴۰۰ هکتار مبارزه با ملخ‌ها صورت گرفته است.

درجاتی تصریح کرد: در شش شهرستان ری، دماوند، فیروزکوه، پردیس، رباط‌کریم و پاکدشت این ملخ‌ها رؤیت شده‌اند و با آن‌ها مبارزه لازم صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این نوع ملخ‌ها از گونه‌های بومی هستند و به مراتع آسیبی نمی‌رسانند، گفت: هیچ جای نگرانی وجود ندارد و میزان و فراوانی این ملخ‌ها در استان به خط قرمز نرسیده و چون با آن‌ها مبارزه می‌کنیم، نخواهد رسید.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درباره پدید آمدن این نوع ملخ‌ها در سطح استان تهران، اظهار کرد: به دلیل بارش‌های اخیر و افزایش رطوبت سطح استان نسبت به سال‌های گذشته، شاهد هجوم ملخ‌ها بوده‌ایم و در حال حاضر با آن‌ها مبارزه می‌شود و مجدداً تأکید می‌کنم اصلا جای نگرانی وجود ندارد.

کد خبر 378289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.