بسیج در کنار مدیران شرکت فرودگاه‌ها نقش یار دوازدهم را بازی می‌کند

فرمانده حوزه بسیج شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از ارتقای شورای این حوزه و آمادگی برای مدیریت بحران در آن و همچنین در پایگاه‎های بسیج فرودگاه‎ها خبر داد و گفت: بسیج در کنار مدیران شرکت نقش یار دوازدهم را بازی کند و در هر جا که می‎تواند وارد عمل شود تا شرکت را در دستیابی به اهدافش کمک کند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران؛ مسعود خواستخداییاظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی دارای یک مرکز بسیج است که به دلیل گستردگی خود، دارای سه مرکز بسیج صنعت هوانوردی، مرکز بسیج بنادر و کشتیرانی و مرکز بسیج راه آهن است که ما زیر نظر مرکز بسیج صنعت هوانوردی قرار داریم و با توجه به اینکه بخشی از کارکنان شرکت اداری هستند از یک سو باید سیاستها و ماموریتهای سازمان بسیج ادارات و از سویی برای کارکنان متخصص در واحدهای مهندسی شرکت سیاستها و ماموریت بسیج متخصصان را اجرا کند.

وی با اشاره به اینکه این حوزه در شرکت فرودگاهها ظرفیت انجام کارهای بزرگی دارد، و باید بر اساس این ظرفیت تعداد اعضای شورای حوزه در زمینههای مختلف و برنامههای جدید افزایش یابند، گفت: ما در اولویت اول، فرودگاهها را به چهار قسمت تقسیم کردیم و به امیدخدا با برنامهریزیهایی که با اعضای شورا خواهیم کرد به سمتی پیش می رویم که بسیج در کنار مدیران شرکت نقش یار دوازدهم را بازی کند و در هر جا که میتواند وارد عمل شود تا شرکت را در دستیابی به اهدافش کمک کند.

ساماندهی پایگاه بسیج فرودگاه مهرآباد در اولویت است

فرمانده حوزه بسیج شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه ساماندهی پایگاه بسیج فرودگاه مهرآباد در اولویت است، گفت: به دنبال این هستیم که شورای این پایگاه را با ورود افراد تازه نفس و خلاق فعال کنیم تا بتوانند با برنامه فعالیتهای آن را توسعه دهند. سپس فرودگاههایی که ما پایگاه بسیج داریم را تقویت و فعال خواهیم کرد و در آنهایی هم که پایگاه نداریم با هماهنگی بسیج استان مربوطه راهاندازی کنیم.

وی با بیان ایکه وجود پایگاههای بسیج در فرودگاههای کشور میتواند مؤثر و کارآمد باشد، گفت: برای نمونه بحث کمکرسانی در بحران و مدیریت آن است که بسیج میتواند بسیار مفید باشد و شما به خوبی دیدید که در بحران اخیر سیل در کشور با ورود بسیج شرایط بهتر کنترل شد و بخشی از مصیبتها و گرفتاریهای مردم کاهش یافت. در همین زمینه حوزه ما نیز با توجه به تقسیمبندی انجام شده توسط سپاه در سوسنگرد فعال است که بعد از ماه مبارک رمضان در قالب گروههای جهادی همکاران اعزام خواهند شد و در حال بررسی هستیم تا برای ساخت مسکن و یا تامین اسباب زندگی برای خانوادههای سیلزده برنامهریزی کنیم.

خواستخدایی ادامه داد: با توجه به نگاه مدیرعامل شرکت به بسیج و توانمندیهای آن، اکنون تعدادی از اعضای شورای این حوزه، در کمیتهها و شوراهای تخصصی شرکت نیز عضو شدهاند برای نمونه آقای جماعت مسئول تربیت بدنی شورای حوزه در کمیته تربیت بدنی شرکت، آقای قربانی مسئول آموزش و پژوهش حوزه در شورای پژوهش شرکت و بنده در شورای فرهنگی شرکت عضو شدهایم و قصد داریم با برنامههایی مدون در جهت کمک به شرکت در این بخشها فعالیت کنیم.

وی گفت: تعامل با سازمانهای مستقر در فرودگاهها مانند هواشناسی، گمرک، سپاه حفاظت هواپیمایی و پلیس فرودگاه در پیشبرد اهداف طرفین بسیار مهم است که باید از مرکز آغاز و در فرودگاهها توسعه یابد.

کد خبر 378273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.