آمادگی بیش از ۳۳۰۰ پایگاه کمیته امداد برای جمع‌آوری زکات فطره

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت: حدود سه هزار و ۳۶۵ پایگاه در کل استان مستقر خواهند بود  که از این میزان حدود ۱۵۲۷ پایگاه‌های امداد هستند و مابقی پایگاه‌ها مربوط به خیریه‌هایی هستند که از کمیته امداد مجوز می گیرند.

مهدی رنج‌کش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص پایگاه‌های مستقر در روز عید فطر اظهار کرد: حدود سه هزار و ۳۶۵ پایگاه در کل استان مستقر خواهند بود  که از این میزان حدود ۱۵۲۷ پایگاه‌های امداد هستند و مابقی پایگاه‌ها مربوط به خیریه‌هایی هستند که از کمیته امداد مجوز می گیرند.

وی با بیان اینکه مسئولیت دبیرخانه شورای زکات با کمیته امداد است، افزود: کمیته امداد برای خیریه‌ها برای جمع‌آوری صدقات و فطریه مجوز صادر می‌کند یعنی هر خیریه‌ای که بخواهد جمع‌آوری زکات فطره داشته باشد حتما باید با مجوز کمیته امداد باشد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان با تاکید بر اینکه مصرف زکات فطره فقط نصیب محرومین می شود، تصریح کرد: باتوجه به تأکیداتی که در مبانی اسلامی وجود دارد این مبالغ صرف تامین معیشت محرومین می‌شود.

وی با اشاره به جمع‌آوری حدود ۱۰ میلیارد تومان زکات فطره در سال ۹۷، اظهار کرد: برآورد می‌شود که امسال حداقل تا ۳۰ درصد، این مبلغ رشد داشته باشد اما باید توجه داشت که حدود ۱۰۵ هزارخانوار زیرپوشش در استان داریم که با وجود این مبلغ به هرکدام از خانواده‌های تحت پوشش حدود ۹۵ هزارتومان می‌رسد.

رنج‌کش با بیان اینکه پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره در مصلی، مساجد و نمازجمعه شهرها و روستاها مستقر هستند، گفت: در میدان‌های اصلی شهر اصفهان مانند میدان احمدآباد، دروازه شیراز، بزرگمهر، دروازه دولت و دیگر میادین پایگاه‌ها برپا خواهد بود.

وی در خصوص سامانه پرداخت فطریه گفت: غیر از پایگاه‌های حضوری که وجود دارد مردم می‌توانند با شماره گیری #۱*۸۸۷۷* فطریه خودشان را پرداخت کنند همچنین از طریق پایگاه اینترنتی emdad.ir می‌توانند اقدام کنند.

کد خبر 378106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.