پاداش مدال‌آوران آسیایی مشخص شد

وزارت ورزش و جوانان برای هر سکه مدال‌آوران در بازی های آسیای و پاراآسیایی معادل سه میلیون تومان به ورزشکاران پرداخت کرده است.

به گزارش ایمنا مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی وپاراآسیایی روز شنبه با حضور رئیس جمهوری برگزار شد و پاداش مدال آوران هم به حساب فدراسیون‌ها واریز شد تا تحویل قهرمانان شود. مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز درباره پرداخت پاداش‌های قهرمانان به ایسنا گفت: ما ابتدا فکر می‌کردیم هر سکه را معادل ۲ میلیون تومان در نظر گرفته‌اند اما الان دیدیم که معادل ۳ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و آن را به حساب فدراسیون‌ها واریز کرده‌اند.

وی ادامه داد: به نظرم ۳ میلیون تومان عادلانه است و جای تقدیر دارد به هر حال زمانی که آئین نامه پرداخت پاداش‌ها برای بازی‌های آسیایی بسته شد ما در برجام بودیم و نفت فروش می‌رفت اما اکنون وضعیت بهم ریخته است و فشار تحریم‌های ظالمانه زیاد است. باید از رئیس جمهور، وزیر ورزش و جوانان و همچنین معاونانش تشکر کنم.

قارداشی تصریح کرد: به هر حال همه مسائل در کشور باید دیده شود و این طور نیست که من به عنوان رئیس فدراسیون فقط مسائل ورزش را مورد توجه قرار دهم به هر حال کشور درگیر سیل شد و تحریم‌ها است و شرایط سختی است از این رو بودجه باید به دقت تقسیم شود.

به گزارش ایسنا، در بازی‌های آسیایی ۲۰ طلا، ۲۰ نقره و ۲۲ برنز برای کاروان ایران به دست آمد. ورزشکارانپاراآسیایی هم ۵۱ طلا، ۴۲ نقره و ۴۳ برنز کسب کردند.

پاداش‌های در نظر گرفته شده برای طلا ۱۶۰ سکه، نقره ۸۰ سکه و برنز ۴۰ سکه بوده است. که با این حساب به هر طلا ۴۸۰ میلیون تومان، نقره ۲۴۰ میلیون تومان و مدال برنز ۱۲۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

البته پرداخت پاداش به مدال‌های تیمی و ملی پوشان چند مدالی بر اساس آیین نامه‌ای است که در این باره وجود دارد.

هم‌چنین پاداش کادرفنی تیم‌ها نیز بر اساس تعرفه وزارت ورزش پرداخت خواهد شد. 

منبع: ایسنا

کد خبر 378018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.