شرایط کاری در سازمان آرامستان‌ها بسیار دشوار است

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: کار کردن در سازمان آرامستان‌ها به دلیل اینکه مراجعان به دلیل غم از دست دادن نزدیکان خود، در شرایط روحی مناسبی نیستند بسیار دشوار است.

به گزارش ایمنا، حسین امیری در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با بیان اینکه جابجایی‌ و تغییر در هر سازمانی یکی از ضرورت‌های لازم برای ایجاد تحول است، اظهار کرد: جابجایی مدیران به معنای توانایی نداشتن مدیر قبلی نیست بلکه این جابجایی‌ها با هدف تغییر و تحول در سازمان  انجام می‌شود تا کارها روند بهتری را طی کند.

امیری با بیان اینکه کار کردن در سازمان آرامستان‌ها به دلیل اینکه مراجعان به دلیل غم از دست دادن نزدیکان خود، در شرایط روحی مناسبی نیستند بسیار دشوار است، خاطرنشان کرد: مدیران همواره باید به دشواری کار در سازمان آرامستان‌ها و شرایط حاکم بر آن توجه ویژه داشته باشند البته تاکنون همواره تلاش شده تا آسایش و آرامش کارکنان تأمین شود.

وی با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع و حفظ شأن و منزلت مردم به هنگام مراجعه به سازمان همواره باید مدنظر گرفته شود، تصریح کرد: بستگان متوفی به هنگام مراجعه به سازمان آرامستان‌ها توقع دارند کار آن‌ها در اولین زمان ممکن و با سرعت انجام شود و کارکنان با برخورد مناسب از آن‌ها دلجویی کنند تا تسلی خاطری برای آن‌ها باشد و این نکته‌ای است که مدیرعامل و کارکنان سازمان آرامستان‌ها باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

اجرای ۱۰۷ طرح عمرانی و خدمات‌رسانی در سازمان آرامستان‌ها

سیدرضا جعفریان‌فر، مدیرعامل سابق سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان در ادامه این مراسم گفت: سازمان آرامستان‌ها از خاص‌ترین سازمان‌های شهرداری است چراکه مردم به هنگام مراجعه به آن عزیزترین نزدیکان خود را از دست داده‌اند به همین دلیل کار کردن در این سازمان سختی‌های خاص خود را دارد.

وی افزود: کارکنان سازمان آرامستان‌ها به خصوص کارکنان سالن تطهیر از زحمت‌کش‌ترین کارکنان شهرداری به شمار می آیند چراکه در حین انجام وظیفه خود تلاش می‌کنند با بستگان متوفی همدردی کنند و از بار غم آن‌ها بکاهند.

وی با اشاره به فعالیت‌های در سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: در طول دوران خدمت، تمام توان خود را برای تکریم ارباب رجوع و تسریع در امور متوفیان به کار بردیم و تلاش کردیم حقوق شهروندان در تمام اوقات حفظ شود.

جعفریان‌فر با اشاره به اینکه حدود ۱۰۷ طرح عمرانی و خدمات‌رسانی در سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان انجام شده، اظهار کرد: همه طرح‌ها در راستای خدمات‌رسانی به همشهریان انجام شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به احداث ساختمان پزشکی قانونی و تسریع در انجام امور سالن تطهیر با افزایش سنگ‌های تغسیل، خودروهای حمل متوفی و اکیپ‌های غسال، غساله و دفن‌کن اشاره کرد.

موفقیت سازمان‌ها در گرو تلاش گروهی مدیرانی است

 احمدرضا مرادی، مدیرعامل جدید سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: مدیریت سازمان‌ها همچون یک مسابقه ورزشی گروهی است که هر مدیری در دوره مدیریت خود باید تلاش کند تا به هدف نهایی که همان پیشرفت است، دست یابد و سپس سازمان به مدیر بعدی برای تحول و پیشرفت واگذار شود در نتیجه موفقیت سازمان‌ها در گرو تلاش گروهی مدیرانی است که در هر برهه آن مسئولیت را برعهده دارند.

وی افزود: در سازمان آرامستان‌ها باید دو دیدگاه حاکم باشد، اول اینکه محیط و فضای سازمان به گونه‌ای تلطیف شود تا بتواند تا حدودی از فضای غم و استرس مردم بکاهد و از طرف دیگر فضا باید به گونه‌ای شکل بگیرد که مردم با آمدن در آرامستان‌ها به یاد آورند که این دنیا جای ماندن نیست و هدف از زیستن برایشان تکرار شود. این دو وظیفه هرچند باهم در تناقض است، اما باید به موازات هم انجام شود.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از زحمات و تلاش‌های سیدرضا جعفریان‌فر تقدیر و احمدرضا مرادی به عنوان مدیرعامل جدید سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان معرفی شد.

کد خبر 377994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.