سیدحسن خمینی: امام(ره) تحجرستیز بود

یادگار امام (ره) گفت: از نکاتی که بعد از رحلت امام کمتر مورد بررسی قرار گرفته تحجرستیزی ایشان بود و وزارت ارشاد چون در سنگر اول این مسیر است بیش از بقیه مورد هجمه قرار گرفته است؛ اما باید هزینه داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از جماران، سیدحسن خمینی در دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک هنر بسیار بزرگ بود، زیرا جامع کثرت ها بود. هنر وقتی شکل می گیرد که کثرت ها به وحدت برسند. انقلاب اسلامی با روح و جان مردم در تناسب بود. انقلاب یک پا در سنت و یک پا در مدرنیته دارد؛ نه از ریشه های سنتی خود جدا شده و نه نگاهش به دنیا داعشی و متحجرانه است.

وی با اشاره به آراء امام در زمینه موسیقی، حضور زنان در جامعه و... گفت: از نکاتی که بعد از رحلت امام کمتر مورد بررسی قرار گرفته تحجرستیزی ایشان بود و وزارت ارشاد چون در سنگر اول این مسیر است بیش از بقیه مورد هجمه قرار گرفته است؛ اما باید هزینه داد.

سید حسن خمینی تصریح کرد: انقلاب هم از استقلال دفاع می کند و هم از آزادی؛ و هیچ یک را به بهانه دیگری کنار نمی گذارد. انقلاب هم فقر ستیزی می کند و هم رفاه را ترویج می کند. همین امر به انقلاب اسلامی ارزش مضاعف می دهد.

وی گفت: شاید کسی با مشاهده این ابعاد مختلف از دور، آنها را تضادهای جمع ناشدنی بداند اما واقعیت این است که همه ی این امور در انقلاب وجود دارد.

یادگار امام با تأکید بر شجاعت بیان سخن علی رغم ملامت ها، تأکید کرد: همه ویژگی انقلاب در بعد وحدت بخشی آن است و تلاش در این راه سختی دارد اما نباید دچار خستگی شد.

وی افزود: مسیر این هدف که جمع صفات درونی را می خواهیم، اعتدال است. اعتدال راه خروج از بن بست های درونی است.

وی با اشاره به آیه شریفه "وَکَذٰلِکَ جَعَلناکُم أُمَّةً وَسَطًا لِتَکونوا شُهَداءَ عَلَی النّاسِ"، افزود: انسان باید از افراط گرایی به هر دو سو دوری کند زیرا ناقض بعد وحدت آفرین انقلاب است

وی با بیان اینکه هر دستی که برای تشتت بلند می شود دست ضد انقلاب است، گفت: حفظ این انقلاب فداکاری می خواهد؛ زیرا انسان در این راه شماتت می شنود.

کد خبر 377952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.