آیت‌الله طاهری نعمتی برای وحدت اصلاح‌طلبان بود

رییس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کشور گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به وجود امثال آیت‌الله طاهری نیاز است تا همچون نخ تسبیح عامل وحدت باشند و پدرانه جامعه را در مسیر کنشگری سیاسی و اجتماعی رهنمایی کنند. دریغ و افسوس که این بزرگان دیگر تکرار نمی‌شوند.

مهدی مقدری، دبیرکل سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون زندگی سیاسی امام جمعه فقید اصفهان اظهار کرد: راز ماندگاری حضرت آیت الله طاهری در این بود که کنش‌های چند وجهی در جامعه داشت و خود را در یک موضوع خلاصه نمی‌کرد. ایشان پیش از انقلاب در صف مبارزانِ آزادیخواه بود و رنج زندان و شکنجه و تبعید را به جان خرید و پس از انقلاب نیز به عنوان نماینده امام در استان و با حفظ سنگر نماز جمعه، دوشادوش رزمندگان در جبهه‌های جنگ حضور تاثیرگذار و معنوی داشت.

وی افزود: آیت الله طاهری از جمله امامان جمعه‌ای بود که با حمایت جانانه خود از سید محمد خاتمی همراه با ملت حماسه جاویدانِ دوم خرداد را رقم زد و اینها نشان از وفاداری ایشان به مردم و آرمان‌های عدالت و آزادی انقلاب داشت و راز ماندگاری آیت الله طاهری، کنشگری چند وجهی ایشان بود و پدرانه جامعه را در مسیر کنشگری سیاسی و اجتماعی راهنمایی می‌کرد.

رییس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کشور تصریح کرد: آن بزرگوار حتی در کمال بی‌مهری‌های صورت گرفته به خاطر مواضع اصلاح‌طلبانه‌اش و زمانی که در معرض توهین‌ها و بدرفتاری عده‌ای قرار گرفت، شکیبایی به خرج داد و همچون پدری آگاه و صبور تلاش کرد از تفرقه میان نیروهای انقلاب پرهیز کند.

در همین زمینه بخوانید:

آیت‌الله طاهری به تکریم جایگاه زنان در جامعه می‌پرداختند

آیت الله طاهری یک روحانی عملگرا بود

کم لطفی ها به طاهری ادامه دارد

مقدری یادآورشد: حضور این عالم ربانی در زمان حیات گرانقدرشان نعمتی برای وحدت اصلاح‌طلبان بود و همگان در زیر سایه ایشان مراعات ادب و اخلاق می‌کردند و کوته‌فکران و تنگ‌ نظران مجال رشد و جولان دادن نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری به وجود امثال آیت الله طاهری نیاز است تا همچون نخ تسبیح عامل وحدت باشند و پدرانه جامعه را در مسیر کنشگری سیاسی و اجتماعی رهنمایی کنند. دریغ و افسوس که این بزرگان دیگر تکرار نمی‌شوند.

کد خبر 377944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.