رقابت سینمای اجتماعی و کمدی در گیشه

فیلم‌های در حال اکران، هفته‌ گذشته را با فروش نه چندان خوب پشت سر گذاشتند.

به گزارش ایمنا، در هفته‌ای که گذشت با توجه به ایام شهادت امیرالمومنین علی(ع) و تعطیلی سینماها، فیلم‌های در حال اکران فروش چندانی خوبی نداشتند و  در این میان تنها چند فیلم از جمله "سامورایی در برلین"، "نبات" و "به دنیا آمدن" با فروش نسبتا بهتری مواجه شدند.

"سامورایی در برلین" به کارگردانی و نویسندگی مهدی نادری و تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفاری  در مدت سه هفته  دو میلیارد و ۸۹۱ میلیون تومان فروش را پشت سرگذاشته است. حمید فرخ نژاد، امیر مهدی ژوله، میرطاهر مظلومی، هومن حاجی عبدالهی، میترا حجار، سامان صفاری، گوهرخیراندیش، نادر مشایخی، محسن حسینی، اکبر سمنار، رنه اشتولز بازیگران این فیلم هستند که هنوز اطلاعاتی درباره داستان آن منتشر نشده است.

"نبات " ساخته پگاه ارضی طی این مدت موفق به فروش ۵۴۵ میلیون و ۳۶۷ هزار تومان شد. "نبات" با بازی شهاب حسینی، نازنین فراهانی و ستایش محمودی یک ملودرام اجتماعی است که ترسیم روابط انسانی و عاطفی خانوادگی در آن مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است.

"تولدت مبارک " اولین فیلم سینمایی سمیه زارعی نژاد در مقام کارگردان نیز تاکنون تنها موفق به فروش ۳۲ میلیون و ۴۷۳ هزار تومان شده است. این فیلم درباره مریم، کودکی هفت ساله است که به دلیل شرایط خانوادگی وارد راه‌های جدیدی در زندگی می‌شود. مریم کودکی اهل کتاب و کتابخوانی است و برای هر کاری راهی جدید انتخاب می‌کند. در این فیلم محمدرضا فروتن، محبوبه بیات، مبینا مرتضوی، سارا زارعی و نیما سیدی ایفای نقش می‌کنند. این فیلم جایگزین فیلم "زندانی‌ها " به سرگروهی سینما آزادی روی پرده می‌رود.

"خانه دیگری" نیز نخستین تجربه کارگردانی بهنوش صادقی که در جشنواره فیلم فجر برای اولین بار به نمایش درآمد، ۷۰ میلیون ۸۴۲ هزار تومان فروش داشته است. این فیلم به قلم مهنوش صادقی مضمونی اجتماعی دارد و روایتگر داستان پدری به نام حبیب ا... است که در سال‌های آخر عمر تصمیم گرفته به خانه آبا و اجدادی‌اش برگردد. او خانواده اکرم، از اقوام دورش را برای پرستاری و مراقبت از خود به این خانه دعوت کرده تا با او زندگی کنند. در این میان، خوشی‌ها و ناخوشی‌های این خانواده زندگی حبیب ا... و دختر و دامادش را تحت الشعاع قرار می‌دهد... . لیلا زارع، پژمان بازغی، ناصر هاشمی، مهنوش صادقی، علیرضا جعفری، روشنک گرامی، متین ستوده، رابعه مدنی، پیمان یونسی، امیرجمشید صادقی و (با هنرمندی) گوهر خیراندیش بازیگران "خانه دیگری " هستند.

"وکیل مدافع " به کارگردانی سلما بابایی فرزند شهید بابایی که محسن علی اکبری تهیه کنندگانی آن را برعهده دارد نیز موفق شد طی همین مدت ۶۷ میلیون و ۸۲۵هزار تومان فروش داشته باشد. در خلاصه داستان این فیلم آماده است. اگر در سال ۹۷ جنگی اتفاق بیافتد و جنگی که در ۳۰ سال پیش رخ داد مجدد تکرار شود، به کجا خواهیم رفت و چه خواهیم کرد؟ این موضوع؛ قصه "وکیل مدافع" است و روایت گر نگاهی عمیق با باری سیاسی نسبت به فضای روز و هشت سال جنگ دفاع مقدس خواهد بود. ایمان افشاریان، کوروش تهامی، محمودعزیزی و مجید یاسر بازیگران این فیلم هستند.

"به دنیا آمدن " ساخته محسن عبدالوهاب نیز در این مدت ۱۰۵ میلیون و ۹۵۹ هزار تومان فروش داشته است. داستان فیلم درباره زن و شوهری است که در آستانه‌ میان‌سالگی برای ادامه‌ مسیرِ زندگی‌شان با یکدیگر دچار مشکل می‌شوند. هدایت هاشمی، الهام کردا، پونه عبدالکریم زاده، رضا مرتضوی، رویا جاویدنیا، مهدی امیری، اسماعیل پوررضا، مرتضی نسیم سبحان، بابک گودرزی‌نژاد و... بازیگران این فیلم هستند.

کد خبر 377916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.