۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
باغکل به تراز واقعی رسید

خوانسار- فرماندار خوانسار گفت: حجم سد باغکل پنج میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب است که در پی بارش‌های بهاری به تراز واقعی رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، منصور کمالی در حاشیه بازدید مسئولان این شهرستان از سد، اظهار کرد: سال‌های گذشته نیز امکان داشت تا از طریق پمپاژ، سد باغکل را پر آب کنیم تا در موقع تشدید بحران، کمبود آب را جبران کند، اما وجود تردیدهایی مبنی بر فرار آب و شکستگی، مانع از انجام این کار شد.

وی افزود: در سال جاری با متقاعد کردن شرکت آب منطقه‌ای اصفهان توانستیم حجم مخزن سد را تا حداکثر ظرفیت یعنی ۸۱.۵ میلیون مترمکعب پر و برای جلوگیری از نشت آب آن برنامه‌ریزی کنیم.

فرماندار خوانسار گفت: در حال حاضر ۴۰ تا ۴۵ لیتر در ثانیه آب سد سرریز می‌شود که با گرمای روزهای آتی و ذوب برف‌ها و افزایش ورودی این میزان افزایش خواهد یافت.

کمالی تاکید کرد: مدیریت بهره برداری از آب سد نیز مهمترین مسأله سد باغکل خواهد بود که امیدوارم امور آب به نحو احسن آن را اداره کند.

وی با بیان اینکه حجم سد باغکل پنج میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب است و در پی بارش‌های بهاری به تراز واقعی رسید، اظهار کرد: اکنون خروجی این سد در مجموع ۱۰۰ لیتر بر ثانیه است و تا دو هفته دیگر ادامه دارد.

فرماندار خوانسار با بیان اینکه اکنون ورودی سد باغکل ۲۰۰ لیتر برثانیه است، افزود: سد باغکل خوانسار از نوع خاکی با هسته رسی به طول تاج ۷۷۰ متر و ارتفاع ۳۵ متر از کف رودخانه برای تأمین آب مصارف شرب، کشاورزی و صنعتی شهرستان ایجاد شده است.

کد خبر 377894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.