اولین رویداد صنعت سینمای اصفهان ارزیابی شد

جلسه ارزیابی نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان با حضور اعضای شورای سیاستگذاری این نمایشگاه و همچنین جمعی از کنشگران صنعت سینما در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایمنا، در این جلسه معاون فرهنگی، هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در راستای طرح صنایع خلاقی که از سوی شواری اسلامی شهر اصفهان مطرح شد در چند حوزه از جمله سینما قائل به این شدیم که از طریق برگزاری یک رویداد، سینما را به عنوان یک محرک توسعه ارائه کنیم که علاوه بر اینکه به لحاظ هویتی و هنری جایگاه خودش را دارد می تواند در عرصه اقتصادی هم تاثیرگذار باشد و به یکی از محرک هایی تبدیل شود که با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های اصفهان می تواند گردش مالی بیش از پیش را ایجاد کند.

رضا  روحانی افزود: با این نگاه اولین رویداد برگزاری نمایشگاه صنعت سینما سال گذشته برگزار شد و هدف این بود که در قالب یک نمایشگاه در ابتدا توانمندی ها و ظرفیت اصفهان را در زمینه های مختلف سینما ارزیابی کنیم.

وی ادامه داد: با وجود همه نواقص، صنعت سینما به عنوان اولین برنامه یک کارنامه قابل دفاعی بود و به دنبال این هستیم که با توجه به تجارب خود در اولین رویداد و همچنین ظرفیتی مثل جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان دومین رویداد را متمرکزتر، هدفمندتر و تاثیرگذارتر برگزار کنیم و در این راستا از خرد جمعی بهره خواهیم برد.

اکبر خامین کارگردان، تهیه کننده و نویسنده گفت: برگزاری نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان بهتر از بیکاری بود و لااقل حرکتی انجام و تجربه اندوزی شد، اما یکی از ایرادهای وارده این بود که یکسری بیلبوردهای موجود در این نمایشگاه از برخی افرادی بود که اصلا در اصفهان حضور نداشتند اما بیلبوردی از برخی آدمها مثل عبدالحسین سپنتا که نمی توان آنها را از سینما حذف کرد وجود نداشت.

وی افزود: من انتظار دیگری از نمایشگاه صنعت سینما داشتم، سینما از خارج به ایران آمد اما ایرانی ها در این راه زحمت بسیار کشیده اند و تخصص این آدم ها اهمیت بسیار داشت و باید در این نمایشگاه به این تخصص ها بیشتر اهمیت داده می‌شد با یادی از افرادی مثل روبیک منصوری، روبیک دماندی، میشا و دیگر متخصصین بنام سینما کم از ادیسون نیستند، ضمن اینکه در این نمایشگاه اهمیت بازیگر به صدا در سینما را ندیدم.

این کارگردان تصریح کرد: اواخر دهه شصت مبحثی در سینما پیش آمد که مرکز سینمای این مملکت به اصفهان منتقل شود اما تنها مشکل فقدان دو لابراتوار بود. این درحالی است که شهر ما یک موزه است و لوکیشن های بسیار مرتبط با هرچهار فصل را دارد و لوکیشن ها در اصفهان کافی است تا بتواند مرکز سینمای ایران باشد.

خامین ادامه داد: هیچ اقدامی برای جذب سرمایه گذار خارجی نشده است چرا که ما همیشه نسبت به خارجی ها سوءظن داریم درحالی که شاید هدف آنها برای کار کردن و همیاری باشد. مذاکره به معنای چشم بسته اعلام کردن نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با بیان اینکه کار شهرداری تنها خدمات شهری و جاده سازی نیست و باید یه عنوان حامی نخبگان در بخش هایی ورود کند، گفت: قطعا نمایشگاه صنعت سینما یکسری نارسایی ها، مشکلات و حفره ها را داشت و باید در آینده آن ها را مرتفع کرد. تشکیل شورای سیاستگذاری جدید برای دوره بعدی رویداد یا نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان یکی از برنامه های ما خواهد بود و باید فلوچارتی ایجاد و کارگروه هایی در این خصوص تشکیل شود.

فریده روشن ادامه داد: اصفهان از پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به یک قطب فرهنگی در حوزه سینمای کودک و نوجوان برخوردار است ولی اینکه این موضوع چه زمانی به بلوغ برسد به کنشگران این صنعت در اصفهان وابسته است اما وظیفه ما است که از چنین طرح هایی استقبال کنیم تا در آینده فقط جشنواره فیلم های کودکان و نوجوان نداشته بلکه جشنواره سینمای اصفهان در تمام بخش ها در این شهر برگزار شود.

گفتنی است، جلسه ارزیابی نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان با حضور اعضای شورای سیاستگذاری این نمایشگاه و جمعی از گنشگران صنعت سینما در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی برگزار و نقاط ضعف و قوت این رویداد ارزیابی شد. 

کد خبر 377874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.