شهر تهران نیازمند ۶ هزار دستگاه اتوبوس است

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران در راستای نوسازی اتوبوس‌های فرسوده به سه هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد.

پیمان سنندجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شهر تهران نیاز به شش هزار دستگاه اتوبوس دارد، اظهار کرد: ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران علاوه بر اینکه نیازمند حداقل سه هزار دستگاه اتوبوس نو است، سه هزار دستگاه اتوبوس نیز باید از رده خارج و اتوبوس‌های نو جایگزین آن‌ها شود.

وی با اشاره به فعالیت اتوبوس‌های دودزا در شهر تهران، افزود: مبحث دودزایی اتوبوس‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که باید برای آن برنامه‌ریزی صحیحی صورت گیرد؛ بخشی از اتوبوس‌های شهر تهران گازوئیل‌سوز هستند که آلودگی تولید نمی‌کنند اما بخشی از اتوبوس‌های در حال فعالیت دیزلی بوده و در تولید آلودگی هوای شهر تهران بسیار نقش دارند که تعداد ان‌ها هم تقریبا سه هزار دستگاه است. چندین طرح برای ان ها داریم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به طرح‌هایی که به منظور کاهش آلودگی اتوبوس‌های دودزا در نظر گرفته شده، تصریح کرد: در گام نخست دریافت معاینه فنی را برای تمامی اتوبوس‌ها الزام کرده‌ایم و خوشبختانه جواب داده است چراکه با انجام این کار بخشی از نواقص موتور اتوبوس‌ها برطرف می‌شود؛ در مرحله بعدی فیلتر دوده را بر روی اتوبوس‌ها فعال کرده‌ایم، این فیلتر می‌تواند ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرو را که در شهرها باعث تولید آلودگی هستند به خود جذب کند.

سنندجی اضافه کرد: البته بهترین اقدام برای کاهش آلودگی اتوبوس‌های دودزا سطح شهر، خارج کردن اتوبوس‌های فرسوده از رده و و جایگزین کرد اتوبوس‌های نو است.

کد خبر 377869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.