۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
در مجلس چه گذشت

فعالیت نمایندگان اصفهان طی هفته گذشته را در بسته خبری پیش رو مطالعه می کنید.

به گزارش ایمنا، اظهار نظرها، نطق میان دستور و تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور ، بخشی از فعالیت نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی طی هفته گذشته بود که در یک نگاه اجمالی به مرور آن می پردازیم:

اجتناب از دو قطبی کردن انتخابات برای بهره‌برداری سیاسی

حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی -یکشنبه ۵خرداد- در نطق میان دستور اظهار داشت: شکست آمریکا در طبس، نتیجه دفاع مقدس، حماسه ۹ دی و شکست داعش نصرت‌های الهی بودند. دنیا بداند این تکرار نصرت‌های الهی برای ملت ایران استمرار خواهد داشت. ملت ایران شکست‌ناپذیر است.

حاجی دلیگانی با اشاره به اتفاقات اخیر بین‌المللی گفت: آمریکا، ملت متمدن ایران و سپاه پاسداران را نیروی تروریستی اعلام کرده و اکنون دم از مذاکره می‌زند. آمریکا ۴۰ سال است از هیچ گونه تلاشی علیه معیشت و اقتصاد مردم ایران مضایقه نکرده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: آمریکایی‌ها عاجزتر از آن هستند که به مرزهای ایران نزدیک شوند. آن‌ها در عراق ۷۰۰۰ میلیارد دلار خرج کرده‌اند اما امروز با هواپیمای چراغ خاموش، شبانه به این کشور می‌روند و پس از گذشت تنها چند ساعت مجبور به ترک این کشور هستند. آمریکایی‌ها عمق دفاع راهبردی ملت ایران را به خوبی می‌دانند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: ما خود را در جنگ اقتصادی می‌بینیم. رهبری فرمودند که باید آرایش جنگی بگیریم یعنی پدافند ما علیه آمریکا باید فعال‌تر گردد. آرایش جنگی یعنی اینکه هیچ محصول کشاورزی از آمریکا به خاک ایران وارد نشود و البته این به معنای عدم تعامل با دنیا نیست بلکه صحبت در انتخاب طرف تجاری است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: در شرایط جنگی باید از دو قطبی کردن انتخابات برای بهره‌برداری سیاسی اجتناب کرد. سپردن کارها به دست افراد نالایق، تنبل، رفاه زده، فرزندپرست، اقوام‌پرست و پول‌پرست از آفات فرماندهی در این زمانه است.

حاجی دلیگانی افزود: باید به صورت واقعی و نه با حرف و شعار به کمک مردم بیایید. امکانات خوب کشور را برای همه مردم و عادلانه اختصاص دهید. باید یقین داشته باشید که در جنگ اقتصادی محتکران و رانت‌خواران و ویژه‌خواران ستون پنجم و خائن هستند و نباید آن‌ها را به کاری گمارد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در پایان خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: هر چند که حضور شما بارقه‌های امید را در دل ملت ایران ایجاد کرده است اما باید بگویم که فرصت‌ها چون ابر در حال گذرند.

متولی امامزاده باید نگهدار حرمت امامزاده باشد

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی یکشنبه -۵ خردادماه-  مجلس در تذکری اظهار کرد: زمانی که مجلس شورای اسلامی درباره حقوق کارکنان مصوبه تصویب می‌کرد نماینده دولت گفت که به آن عمل نمی‌کند و این موضوع را من به آقای لاریجانی گفتم و آقای لاریجانی اشاره کردند که بیخود می‌کنند که عمل نمی‌کنند باید به قانون عمل کنند.

وی افزود: بارها آقای حاجی بابایی و بنده درباره اجرای صحیح افزایش حقوق‌ها تذکر دادیم و رییس جلسه به ما قول داده است که آن را پیگیری می‌کنیم. این روشی که دولت اکنون اجرا کرده است باعث شده بار دیگر افراد حقوق نجومی دریافت کنند و افرادی که حقوق کمتر دریافت می‌کنند افزایش حقوق کمتری داشته باشند. متولی امامزاده باید نگهدار حرمت امامزاده باشد.

مسعود پزشکیان رییس وقت جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات موسوی لارگانی، اظهار کرد: بله همه قسم خوردیم که به قانون ملتزم باشیم و از آن دفاع کنیم. این موضوع پیگیری خواهد شد.

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

*موسوی لارگانی به وزیر آموزش و پرورش: چرا چندین ماه است حق التدریس معلمانی که به عنوان حق التدریس کلاس رفته‌اند پرداخت نمی‌شود؟ چرا پاداش پایان خدمت فرهنگیان پرداخت نمی‌شود؟

وی در ادامه خطاب به وزیر دادگستری: چرا جوانانی که در آزمون استخدامی قوه قضائیه قبول شدند تعیین تکلیف نمی‌شوند؟

*سید جواد ابطحی به رئیس جمهور: ضرورت تأمین گندم کارخانه‌های آرد و لغو فوری بخشنامه‌های ۳۶.۴۲۳۰ ، ۸ /۲/ ۹۸ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌های خوزستان.

کد خبر 377786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.