پیگیری بهبود معیشت بازنشستگان/ انهدام باند سارقان خودرو در شاهین شهر

جلوگیری از فاجعه با هوشیاری محیط بانان، افزایش آمار سرطان معده در کشور، ترور امام جمعه کازرون، پیگیری بهبود معشیت بازنشستگان، کشف ۲۵ تن سیمان قاچاق و انهدام باند سارقان خودرو در شاهین شهر را در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین بساطی فرمانده انتظامی شهرستان "شاهین شهر و میمه" از دستگیری اعضای یک باند ۳ نفره سرقت داخل خودرو در "شاهین شهر" خبر داد و گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو و شکایت مال باختگان به پلیس، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان "شاهین شهر و میمه" قرار گرفته بود.

فرمانده انتظامی شهرستان افزود: کارآگاهان پس از تحقیقات گسترده و چندین شبانه روز کار پلیسی و همچنین گشت زنی های محسوس و نامحسوس در سطح شهر سرانجام موفق شدند، اعضای یک باند ۳ نفره که مرتکب این گونه سرقت ها شده بودند را شناسایی کنند.

سرهنگ بساطی گفت: با شناسایی متهمان ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی آنها را در یک منزل هنگام مصرف مواد مخدر دستگیر کردند.

وی افزود: سارقان دستگیر شده که اعتیاد شدید به مواد مخدر داشته و برای تامین هزینه مواد مصرفی خود دست به سرقت می زدند پس از انتقال به پلیس آگاهی شهرستان صراحتا به ۲۱ فقره سرقت اموال داخل خودرو در شهرستان "شاهین شهر" اعتراف کردند.

جلوگیری از فاجعه با هوشیاری محیط بانان

وحید پور مردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: محیط بانان شهرستان زهک با همکاری نیروی انتظامی موفق به توقیف یک خودروی سواری که اقدام به حمل غیر اصولی لاشه تعداد زیادی مرغ گوشتی کرده بود، شدند.

به گفته وی از آنجائیکه این امر باعث به خطر افتادن بهداشت عمومی و سلامت جامعه می شود و از طرف دیگر مرغداری‌ها در صورت بروز تلفات باید با هماهنگی اداره دامپزشکی نسبت به دفن بهداشتی لاشه در سپتیک مرغداری اقدام کنند که این امر هم اتفاق نیفتاده بود؛ احتمال اینکه متخلف مذکور قصد تزریق لاشه‌ها به بازار کشتار روز و فروش آن‌ها را داشته شدت گرفت.

پورمردان در  خاطرنشان کرد: لاشه‌ها با نظارت نیروی انتظامی، اداره حفاظت محیط زیست و اداره دامپزشکی در حاشیه شهر در محلی مناسب و در گودالی که به وسیله بیل مکانیکی به عمق ۳ متر حفر گردید، طبق ضوابط زیست محیطی مدفون شدند.

استفاده از گوشت قرمز شانس ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

به گفته اکرم‌ پورشمس، دبیر علمی هفته سلامت گوارش، شایع‌ترین سرطان در کل کشور، سرطان معده است که در آقایان اولین سرطان شایع و در خانم‌ها پس از سرطان پستان، سرطان معده در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

سرطان‌های دستگاه گوارش در ابتدا علائم خاصی ندارند، ممکن است زمان تشخیص بیماری به تعویق بیفتد که با پیشرفت هرچه بیشتر بیماری، هزینه درمان افزایش و شانس بهبود کاهش می‌یابد.  حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد سرطان‌های گوارشی وابسته به نوع تغذیه افراد است. علاوه بر رعایت اصول تغذیه‌ای و استفاده از غذاهای سالم و پرهیز از خوردن غذاهای شور که علاوه بر فشارخون تهدیدی جدی برای ابتلاء به سرطان‌های گوارشی است، نوع طبخ غذا نیز بر سلامت بویژه جلوگیری از ابتلاء به سرطان معده موثر است. استفاده بیشتر از سبزیجات در غذاها به شرط آنکه زمان پخت‌شان کم باشد و نیز استفاده از میوه‌ها شانس ابتلاء به سرطان‌های گوارشی را کاهش می‌دهد. 

استفاده زیاد از گوشت قرمز به ویژه به شکل سرخ شده و کبابی شانس ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد. همچنین علاوه‌ بر کاهش مصرف گوشت، بهتر است هنگام طبخ دقت شود تا رنگ گوشت زیادی تیره نشود. پورشمس چاقی، عدم تحرک، مصرف مواد افیونی و دخانیات، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، مصرف غذاهای داغ و عادات غذایی غلط را از جمله دلایل ابتلاء به سرطان‌های گوارشی دانست و افزود: دستگاه گوارش شامل دهان، مری، روده باریک، روده بزرگ، پانکراس و لوزالمعده است که عوامل یاد شده می‌تواند بر ابتلاء به سرطان ارگان‌های گفته شده اثرگذار باشد.

کشف ۲۵ تن سیمان قاچاق در چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از توقیف یک دستگاه تریلی حامل با ۲۵ تن سیمان قاچاق خبر داد. به گفته حیدرعلی کیخایی مقدم ، ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۲۵ تن سیمان قاچاق به ارزش ۶۰ میلیون ریال کشف کردند.

امام جمعه کازرون به قتل رسید

 حجت الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرون به ضرب چاقوی یک مهاجم، سحرگاه امروز در مقابل منزل خود به قتل رسید. این حادثه بعد از بازگشت حجت الاسلام خرسند از آئین احیای شب بیست و سوم ماه رمضان رخ داده است. قاتل امام جمعه کازرون فردی ۴۰ ساله بوده که با لباس تعزیه در مقابل خانه خرسند، منتظر بازگشت او مانده و بعد از اصرار به گرفتن عکس، با چاقو به سینه حجت‌الاسلام خرسند ضربه زده است، قاتل به عکاسی و فیلمبرداری اشتغال داشته است.

 دستگیری قاتل حجت‌الاسلام خرسند امام‌جمعه کازرون

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس از دستگیری قاتل حجت‌الاسلام محمد خرسند خبر داد و گفت: با تلاش بی‌وقفه پلیس و مأموران انتظامی، متهم تنها چند ساعت پس از انجام این قتل شناسایی و دستگیر شد.

 سردار احمدعلی گودرزی افزود: حمید درخشنده قاتل حجت الاسلام خرسند، پس از حمله با ضربات چاقو در جلوی درب منزل وی از محل وقوع جرم متواری شده بود.

برخورد زانتیا با تیبا ۲کشته و ۳مجروح برجای گذاشت

برخورد سواری زانتیا با یک دستگاه تیبا در محور " سنگان – خاش ۲ کشته و ۳ مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ"ابراهیم کوچک زایی" فرمانده انتظامی شهرستان  خاش گفت: روز گذشته یک فقره تصادف فوتی در محور "سنگان – خاش" نرسیده در روستای "رحمان آباد " به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ گزارش و بلافاصله تیمی از ماموران پاسگاه انتظامی "سنگان" به همراه نیروهای امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه متاسفانه راننده و سرنشین خودرو  تیبا به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و ۳ سرنشین خودروی زانتیا مجروح و با کمک نیروهای امدادی به بیمارستان  امام خمینی(ره)  شهرستان خاش  منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش  خاطر نشان کرد: کارشناس پلیس راه علت حادثه را سرعت غیرمطمئنه و ناتوانی راننده خودروی تیبا در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرده است.

پیگیری بهبود معیشت بازنشستگان

سید میعاد صالحی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی در نشست با برخی از روسای کانون‌های بازنشستگی آموزش و پرورش با بیان اینکه تصمیماتی که در صندوق بازنشستگی کشوری گرفته می‌شود بر زندگی حال و آینده حدود هفت تا هشت میلیون نفر به طور مستقیم اثرگذار است، افزود: اگر ما بخواهیم امروز امضایی بکنیم یا نکنیم و حرکتی را انجام بدهیم یا ندهیم، باید حواسمان باشد که با هفت تا هشت میلیون نفر در تعامل هستیم و باید هم در این دنیا و هم آن دنیا پاسخ بدهیم.

وی گفت: مردم از کلی گویی مسئولان خسته هستند و ما هم از کلی گویی خسته هستیم. مردم منتظر عمل ما هستند و نه شعارهای ما.

صالحی گفت: خودم فرزند بازنشسته هستم و در خانواده بازنشسته بزرگ شده ام و مشکلات و دغدغه‌های بازنشستگان را درک می‌کنم. مثلا وقتی بازنشستگان عزیز از خدمات بیمه آتیه سازان حافظ انتقاد می‌کنند، کاملا درک می‌کنم البته ممکن هست ایراد از بیمه آتیه سازان نباشد و ایراد از قرارداد باشد.

صالحی درباره همسان‌سازی که در جلسه مورد سوال چند نفر از حاضران بود توضیح داد: کل عدد مصوب در مجلس محترم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ۵ هزار میلیارد تومان است. 

وی افزود: ۶۵ درصد این رقم به بازنشستگان کشوری و ۳۵ درصد به بازنشستگان لشکری تعلق می‌گیرد. بنابر این سهم بازنشستگان کشوری ۳۲۵۰ میلیارد تومان خواهد بود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی ادامه داد: به این ترتیب متوسط عدد افزایش همسان سازی برای بازنشستگان بین صفر تا ۲۵۰ هزار تومان خواهد بود. 

وی گفت: قبول داریم که ۱۰۰ هزار یا ۲۰۰ هزار تومان، اندک است و اثر چندانی در زندگی بازنشستگان ندارد، اما ما تابع مصوبات مجلس و دولت هستیم. 

صالحی ادامه داد: اگر قرار باشد رشد معناداری در حقوق بازنشستگان دیده شود، دولت و مجلس محترم باید به جای ۵ هزار میلیارد تومان، رقمی حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان را برای بحث همسان سازی تصویب نمایند. 

وی همچنین گفت: پیشنهادی را جهت تامین منابع لازم برای افزایش عدد همسان‌سازی و اثربخشی محسوس آن ارائه کرده ام. در حال کار روی جزییات این پیشنهاد هستیم و در موقع مقتضی اخبار مربوطه را خدمت بازنشستگان عزیز ارائه خواهم کرد.

شاهد فساد، رانت خواری و تضییع سرمایه های بازنشستگان هستیم

وی افزود: من خجالت می‌کشم وقتی می‌بینم که متوسط حقوق ما در اسفندماه حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است، اما مدیری در فلان شرکت تابعه صندوق، ۳۵ یا ۴۰ میلیون در ماه مستقیم و غیرمستقیم حقوق و مزایا گرفته است آن هم در شرایطی که عملکرد مالی ضعیفی داشته است. 

صالحی افزود: اگر بازنشستگان و کانون‌ها در این سال‌ها حساسیت و پیگیری لازم را درباره مسائل اقتصادی صندوق و شرکت‌های تابعه انجام داده بودند، شاید امروز شاهد این حجم از فساد، ویژه خواری، باندبازی و در یک کلمه تضییع سرمایه‌های بازنشستگان نبودیم. 

وی ادامه داد: پیگیری و حساسیت کانون‌ها روی مسائل اقتصادی صندوق بازنشستگی می‌تواند باعث صرفه جویی و آزاد شدن منابع کلانی جهت بهبود معیشت بازنشستگان عزیز شود.

کد خبر 377593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.