از مرگ ۴ نفر در رودخانه هراز تا آزادی نخستین دختر خیابان انقلاب

توقیف پژو ۴۰۵ با بیش از ۴۹۹ کیلوگرم تریاک، مرگ یک مرد ۴۴ ساله بر اثر حمله خرس، آزادی ویدا موحد نخستین دختر خیابان انقلاب، ماجرای گرفتاری هنرمند بنام تبریزی در زندانهای هندوستان، رقص مختلط دانش آموزان در مهاباد و غرق شدن چهار نفر در رودخانه هراز را در بسته اجتماعی امروز ایمنا بخوانید.

 به گزارش خبرنگار ایمنا در ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روز گذشته ( ۶ خردادماه)، در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع غرق شدگی در رودخانه هراز در حوالی "پل وانا" ماموران انتظامی پاسگاه "گزنک" سریعاً به محل حادثه عزیمت کردند. به گفته سرهنگ تقدیسی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران در بررسی های اولیه از سوی پلیس مشخص شد، نوجوانی ۱۰ ساله حین بازی در کنار رودخانه خروشان هراز به دلیل سهل انگاری به داخل رودخانه سقوط کرد و دچار حادثه شد.

وی افزود: در پی وقوع این حادثه، مادر این کودک که برای نجات جان فرزندش به داخل رودخانه رفت که وی نیز غرق شد،  پس از آن، مردی ۳۶ ساله که برادر این خانم بوده نیز برای کمک و امداد رسانی وارد رودخانه می شود که وی نیز غرق شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: با وقوع این حادثه و حضور عوامل امداد و نجات جمعیت هلال احمر تاکنون اجساد دو نفر از غرق شدگان کشف و از آب بیرون کشیده شد و تلاش برای کشف جسد پسربچه ۱۰ ساله کماکان ادامه دارد .

سرهنگ تقدیسی با اشاره به وقوع حادثه مشابه در همین روز در رودخانه هراز، افزود: در ساعت ۱۵ روز گذشته ۶ خردادماه زنی ۲۶ ساله در کنار رودخانه هراز در حال عکس گرفتن بوده و به دلیل سهل انگاری به داخل رودخانه سقوط کرد و غرق شد.

وی اظهار کرد: با وقوع این حادثه ماموران انتظامی با همکاری عوامل جمعیت هلال احمر بخش "لاریجان"  جسد این زن را  آب بیرون کشیدند و برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی شهرستان آمل منتقل کردند.

توقیف پژو ۴۰۵ با بیش از ۴۹۹ کیلو تریاک

ماموران انتظامی شهرستان"ایرانشهر" در عملیاتی مشترک با پلیس مبارزه با مواد مخدر سمنان در بازرسی از یک دستگاه پژو ۴۰۵ بیش از ۴۹۹ کیلو تریاک کشف کردند.

سردار"محمد قنبری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در این باره گفت:شب گذشته با کسب خبری از پلیس مبارزه با مواد مخدر سمنان مبنی بر جابه جایی محموله مواد مخدر توسط اعضای یک باند حرفه ای قاچاق با یک دستگاه پژو ۴۰۵ از مناطق مرزی به شهر ایرانشهر بلافاصله تیم هایی از ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. در پی تعقیب پلیس سرنشینان خودرو پس از لحظاتی درگیری با عوامل انتظامی با تنگ شدن عرصه بر خود، محموله مواد را رها و با استفاده از تاریکی شب به سمت نخلستان های حاشیه شهر متواری شدند.

سردار قنبری با اشاره به کشف ۴۹۹ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در بازرسی از خودرو پژو خاطر نشان کرد: با توجه به سرنخ های به دست آمده تلاش برای دستگیری اعضای این باند حرفه ای قاچاق مواد افیونی ادامه دارد.

ماجرای حضور زن بی‌حجاب مقابل کعبه

انتشار ویدئویی با عنوان "زنی بی حجاب با لباس احرام مردانه در مسجدالحرام" در رسانه‌های عرب‌زبان خبرساز شد.

کاربران عرب زبان ویدئویی از شخصی با ظاهر زنانه و لباس احرام مردانه در مقابل کعبه منتشر کردند. این فیلم با عنوان "زنی با لباس احرام مردانه" به سرعت در شبکه‌های اجتماعی عربی دست به دست شد تا اینکه گزارشهایی از منابع محلی درباره حقیقت ماجرا رسید. پایگاه خبری "اخبار الساعة" اطلاعاتی درباره این شخص منتشر کرد. بنا بر اعلام این خبرگزاری پس از دستگیری و بازجویی توسط ماموران امنیتی مسجدالحرام مشخص شد فرد مذکور مردی آسیایی بوده است. تحقیقات ادامه دارد.

بازی مرگبار با اسلحه شکاری

یک کودک هنگام بازی با اسلحه شکاری برادر کوچکتر خود را هدف گرفت و باعث مرگ او شد. با حضور ماموران نیروی انتظامی شهربابک کرمان در منزلی در این روستا مشخص شد ۲ پسر بچه حدودا ۱۱ و ۷ساله مشغول بازی با اسلحه شکاری بوده اند که کودک بزرگتر به طرف برادر خود شلیک کرده و باعث مرگ او شده است.

بر اثر این تیراندازی کودک ۷ ساله جان خود را از دست داد و جسد وی  پس از هماهنگی های قضائی توسط واحدهای امدادی به پزشکی قانونی تحویل داده شد.

شمار بازنشستگان پیش از موعد ۸۱۳ هزار و ۷۴۵ نفر است

محمد حسن زدا سرپرست سازمان تامین اجتماعی نسبت به سونامی بازنشستگی پیش از موعد هشدار داد و بی توجهی به اصول و قواعد بیمه‌ای در اداره صندوق های تامین اجتماعی را از مهمترین عوامل از بین رفتن تعادل میان منابع و مصارف دانست.

وی افزود: تصویب قوانین بدون توجه به این اصول، موجب پیری زودرس صندوق می‌شود. اطلاعات این پوستر حاوی موارد مهمی است. براساس آمارها شمار بازنشستگان عادی ۹۵۹ هزار و ۳۴۹ نفر است که ۵۴ درصد بازنشستگان را شامل می‌شود.

شمار بازنشستگان پیش از موعد ۸۱۳ هزار و ۷۴۵ نفر است که ۴۶ درصد کل بازنشستگان را در برمی‌گیرد. متوسط سن بازنشستگی ۲۴.۲ سال است، در حالی که متوسط سن بازنشستگی پیش از موعد ۲۰.۱ سال است. غرب ایران مرکز کم سابقه‌ها و استان‌های قزوین و مرکزی در راس قرار دارند.

ویدا موحد آزاد شد

ویدا موحد معروف به اولین دختر خیابان انقلاب که هشتم آبان ۹۷ بازداشت و به یک سال حبس محکوم شده بود از زندان آزاد شد. بنابر گفته های پیام درفشان وکیل مدافع خانم موحد طبق آنچه مسئولان قضایی اعلام کردند، با تقلیل مجازات موکل موافقت شده و با اعطای مرخصی، الباقی مدت حبس وی نیز مورد بخشش قرار گرفته است.

حمله خرس در ایذه یک کشته و یک مصدوم برجا گذاشت

روز گذشته حمله خرس به ۲ نفر در ارتفاعات بخش "سوسن" از توابع شهرستان "ایذه" موجب مرگ یک مرد ۴۴ ساله  و زخمی شدن فرد دیگر شد. حال عمومی مصدوم این حادثه مساعد است، وی هم‌اکنون در مرکز درمانی روستای "جنگه موسوی" تحت درمان است و در صورت نیاز به بیمارستان شهدای "ایذه" منتقل خواهد شد.

 رقص مختلط دانش‌آموزان در مهاباد

مهدی محمدپور رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌ و پرورش آذربایجان غربی با تأیید خبر موضوع رقص مختلط کردی دانش‌آموزان در یکی از مدارس مهاباد اظهارکرد: اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در جریان این اتفاق که اخیراً در فضای مجازی فیلمی از آن منتشر شده قرار گرفته و این موضوع در دست بررسی است. اداره بازرسی آموزش و پرورش آذربایجان غربی درحال‌حاضر مشغول بررسی ابعاد این اتفاق است و در چند ساعت آینده در این مورد اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام می‌شود.

درخواست کمیته امداد برای پرداخت منظم سبدکالا به مددجویان

سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد خواستار پرداخت هر سه ماه یک‌بار سبد کالا به مددجویان امداد و بهزیستی شد و گفت: مددجویان کمیته امداد یک ثروت برای کشور هستند که می‌توانند با ایجاد اشتغال و کارآفرینی، باری از جامعه را بر دوش بکشند. 

وی با اشاره به اختصاص یک نوبت سبد کالای نقدی ماه رمضان برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی خاطرنشان کرد: ارائه این سبد غذایی تاثیر مثبتی بر معیشت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار خانواده مددجوی امداد در ماه مبارک رمضان داشت و دولت برای پرداخت این بسته، ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد.

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: درخواست ما از دولت اختصاص سبدهای غذایی بیشتر به مددجویان است و امیدواریم با موافقت رئیس جمهور و عنایت معاون اول ریاست جمهوری، بتوانیم هر سه ماه یک‌بار سبد غذایی به مددجویان ارائه دهیم.

ماجرای گرفتاری هنرمند معروف تبریزی به همراه همسرش در زندانهای هند

وحید گل بوستانی هنرمند بنام تبریزی به همراه همسر و نوزادش در زندان های هندوستان گرفتار شده است.  وی دارنده رتبه نخست نوازندگی تنبک در جشنواره فجر به سال ۷۷ و استاد سازهای کوبه‌ای، به همراه همسرش عرفانه صدیق پور و نوزادی که در زندان بنگلور به دنیا آمده است، در دام باندهای قاچاق انسان گرفتار شده و به جرم پاسپورت جعلی مدتی است که در زندان در شرایط بسیار نامناسب به سر می برند.

مهرداد خوشکار مقدم روزنامه نگار تبریزی که برای نخستین بار این موضوع را رسانه ای کرد در پست اینستاگرامی خود آورده است: یکی از هنرمندان مطرح و بنام تبریزی که به همراه همسرش، از چهارده ماه قبل ناپدید شده بود، گرفتار زندان‌های دولت هند شده است.

بر اساس این گزارش، این زوج بی‌حاشیه که جهت درمان بیماری صعب‌العلاج خود قصد سفر به خارج از کشور را داشت، گرفتار باندهای قاچاق انسان شده و از زندان های هندوستان سر درآورده‌اند. نکته قابل توجه و تاسف‌بار اینکه، همسر باردار این هنرمند، در زندان فارغ شده و مادر و نوزاد در وضعیت نامطلوبی به سر می‌برند. خانواده همسر وی به این امید که شاید بتوانند از طریق دولت ایران کاری از پیش برند، سکوت اختیار کرده‌اند!

کد خبر 377473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.