سهم برابر سپاهان و پرسپولیس از الکلاسیکوهای حذفی+ جدول

سپاهان و پرسپولیس در حالی در شش دوره جام حذفی برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم هر کدام در جشن صعود یا قهرمانی برابر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حساس‌ترین بازی باشگاهی فوتبال ایران بعد از دربی تهران بدون شک تقابل تیم‌های پرطرفدار دو شهر اول ایران یعنی سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران است. سپاهان و پرسپولیس در شش دوره جام حذفی در مراحل یک هشتم نهایی، یک چهارم نهایی، نیمه نهایی یا فینال برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم هر کدام از دو تیم در حذف رقیب برابر بوده است. در واقع در سه دوره سپاهان و در سه دوره پرسپولیس موفق به صعود به مرحله بعد یا کسب عنوان قهرمانی شده‌ است.

در این بین در دو دوره دو تیم به صورت رفت و برگشت برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند که همین موضوع مجموع تقابل‌های دو تیم در جام حذفی را به عدد هشت می‌رساند. در هشت جدال قبلی دو تیم به صورت مجزا، یک دیدار با پیروزی سپاهان و دو دیدار با پیروزی پرسپولیس به پایان رسیده و پنج دیدار در وقت قانونی با تساوی به پایان رسیده است. از این هشت دیدار شش دیدار در تهران و دو دیدار در اصفهان برگزار شده است.

اولین تقابل دو تیم در جام حذفی به دیدارهای رفت و برگشت مرحله یک چهارم نهایی فصل ۷۷-۷۸ باز می‌گردد جایی که پرسپولیس پس از توقف در بازی رفت در بازی برگشت سپاهان را در اصفهان برد و در نهایت در آن فصل با شکست استقلال در فینال قهرمان شد.

دومین تقابل دو تیم نیز در فینال جام حذفی فصل ۸۴-۸۵ بود جایی که پس از تساوی دو تیم در دو بازی رفت و برگشت کار در ورزشگاه نقش جهان به ضربات پنالتی کشیده شد و این سپاهان بود که پنالتی‌ها را به سود خود به پایان رساند و دومین بار قهرمان جام حذفی شد.

سومین تقابل دو تیم در جام حذفی اما شاید بهترین خاطره سپاهانی‌ها از مصاف با پرسپولیس باشد جایی که سپاهان در نیمه نهایی فصل ۸۵-۸۶ در پایان ۱۲۰ دقیقه با نتیجه ۴ بر یک پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی شکست داد و بهترین نتیجه تاریخ خود برابر این تیم را رقم زد. سپاهانِ لوکا بوناچیچ در پایان آن دوره با شکست صباباتری برای سومین بار قهرمان جام حذفی شدند.

چهارمین و پنجمین تقابل دو تیم اما به ترتیب در مراحل یک هشتم نهایی و یک چهارم نهایی بود که پرسپولیس هر دو دیدار را به سود خود به پایان رساند. در فصل ۸۷-۸۸ پرسپولیس با تک گل مازیار زارع یک بر صفر سپاهان را شکست داد اما در نهایت قهرمان نشد، پرسپولیس در فصل ۸۹-۹۰ اما پس از پیروزی برابر سپاهان در ضربات پنالتی در نهایت قهرمانی را با سرمربیگری علی دایی مال خود کرد.

ششمین و آخرین تقابل دو تیم در جام حذفی اما به دوره ۹۱-۹۲ باز می‌گردد که دو تیم در فینال رو در روی هم قرار می‌گرفتند. در آن دوره به قید قرعه ورزشگاه آزادی میزبان فینال شد اما سپاهان پس از تساوی ۲ بر ۲ در ۱۲۰ دقیقه قانونی، در ضربات پنالتی ۴ بر ۲ پیروز شد و در خانه رقیب جام قهرمانی را بالای سر برد.

نکته قابل توجه در رویارویی‌های دو تیم در جام حذفی این است که در تقابل‌های دو تیم در دیدارهای نیمه نهایی یا فینال سپاهان پیروز بوده است و در تقابل‌های مراحل یک هشتم نهایی و یک چهارم نهایی پرسپولیس رقیب اصفهانی را حذف کرده است.

همچنین در پنج دوره از شش دوره تقابل دو تیم در نهایت تیم پیروز قهرمان شده است.

محمود کریمی با ۳ گل زده که مربوط به دیدار نیمه نهایی فصل ۸۵-۸۶ و هتریک خاطره‌انگیزش است بهترین گلزن این جدال در جام حذفی بوده است.

دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام حذفی فصل ۹۷-۹۸ چهارشنبه شب از ساعت ۲۱ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار می‌شود.

سابقه تقابل سپاهان و پرسپولیس در جام حذفی به تفصیل به شرح زیر است:

کد خبر 377402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.