آب شیرین وارد شبکه توزیع شهر خور اصفهان شد

مدیر آبفای خور گفت: آب شیرین از چشمه بازیاب پس از یک دهه وارد شبکه توزیع شهر خور در استان اصفهان شد.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمد جواد فیروزی با اشاره به وارد مدار شدن آب شیرین در شبکه توزیع آب شرب شهر خور، اظهار کرد: در یک دهه اخیر به‌دنبال وقوع خشکسالی در استان، آبدهی چشمه بازیاب که تنها منبع تامین کننده آب شیرین شهر خور است بسیار کاهش یافته بود، به‌طوری‌که از سال ۸۸ تا پایان سال ۹۷ آب شیرین وارد شبکه توزیع شهر خور نشد.

وی ادامه داد: در سال آبی جاری به‌دنبال بارندگی‌های قابل توجه در این شهرستان، از ابتدای سال ۹۸ با ورود آب به شبکه توزیع شهر خور، مردم در منازل خود از آب شیرین بهره‌مند شدند.

فیروزی به میزان آبدهی چشمه بازیاب پرداخت و عنوان کرد: براساس دبی سنجی‌های صورت گرفته در زمان ترسالی، آب‌دهی این چشمه به بیش از ۲۰ لیتر در ثانیه می‌رسد و در زمان خشکسالی حدود یک لیتر در ثانیه است.

مدیر آبفای خور با بیان اینکه در چند سال اخیر به‌دلیل وقوع خشکسالی آب‌دهی چشمه بازیاب به حدود یک لیتر در ثانیه کاهش یافت عنوان کرد: در سال‌های خشک که آب‌دهی چشمه بازیاب بسیار کاهش یافت، مردم از شیرهای برداشت موجود در شهر، آب شیرین مورد نیاز را تامین نمودند.

وی افزود: در حال حاضر ۸۵ شیر برداشت در شهر خور موجود است که مردم در مواقعی که آب شیرین در شبکه موجود نیست از طریق این شیرهای برداشت آب شیرین مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.

وی ادامه داد: در واقع شهر خور دارای دو شبکه آبرسانی است که یک شبکه مختص به آب شیرین و شبکه‌ دیگر مربوط به آب بهداشتی است.

فیروزی به منابع آب بهداشتی شهر خور اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه حلقه چاه تامین کننده شبکه آب بهداشتی در خور وجود دارد که EC آب این چاه‌ها بین ۵ تا ۶ هزار میکروموس بر سانتی‌متر در نوسان است و تنها می‌توان از این آب در جهت مصارف بهداشتی استفاده کرد .

وی اضافه کرد: برای اینکه مردم همیشه در خانه‌های خود از آب شیرین برخوردار شوند باید سیستم آب‌شیرین‌کن در شهر خور راه‌اندازی شود که طرح مطالعاتی این پروژه در دستور کار است.

مدیر آبفای خور و بیابانک به راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن در شهر فرخی پرداخت و اظهار کرد: با راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن در شهر فرخی روزانه ۵۰۰ متر مکعب آب شیرین تولید شده که با مصرف بهینه مردم همین میزان آب برای دسترسی پایدار مردم به آب شیرین کفایت می‌کند.

وی یادآور شد: تا قبل از راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن در شهر فرخی، آب شیرین از طریق ۲۰ شیر برداشت از آب انبارها تامین می‌شد.

کد خبر 377379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.