اجرای طرح هادی گردشگری در  ۵ روستای سمیرم

سمیرم _ مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمیرم از اجرای طرح هادی با رویکرد گردشگری برای روستای "خفر" خبر داد و گفت: در روستاهای "آب‌ملخ"، "سیور"، "قاسم‌لو" و "دنگزلو" امکان اجرای طرح‌های هادی با رویکرد گردشگری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، روح الله افشاریان در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌ شدید باران و وقوع سیلاب در ماه‌های گذشته در این شهرستان، تصریح کرد:  میزان بارش‌ها در شهرستان زیاد بود و به همین دلیل ۳۵۰ واحد مسکونی تخریب شد که ۲۵۰ واحد از این تعداد در شهر و یکصد واحد در مناطق روستایی بود.

افشاریان با بیان اینکه هزار واحد مسکونی شهرستان نیازمند تعمیر است، خاطر نشان کرد: دو هزار و ۱۶۵ فقره وام ویژه مقاوم‌سازی منازل روستایی شهرستان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: برای بازسازی منازل روستایی که کاملا تخریب شده ۴۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و برای بازسازی منازل شهری ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمیرم با بیان اینکه روستاییان باید منازل تخریب شده خود را در همان مکان قبلی بسازند، یادآور شد: در مرحله نخست ۱۲۰ واحد ساخته و تحویل مردم سیل‌زده سمیرم می‌شود.

افشاریان از اجرای طرح هادی با رویکرد گردشگری برای روستای "خفر" خبر داد و افزود: در روستاهای "آب‌ملخ"، "سیور"، "قاسم‌لو" و "دنگزلو" امکان اجرای طرح‌های هادی با رویکرد گردشگری وجود دارد.

وی با بیان اینکه سمیرم از شهرستان‌های انگشت‌شماری است که جمعیت روستایی آن بیش از جمعیت شهری است، اظهار کرد: نزدیک‌به ۹۵ درصد روستاهای این شهرستان دارای سکنه و فعال هستند و افراد آن همچنان به دامداری و کشاورزی اشتغال دارند این در حالی است که با اجرای طرح هادی از مهاجرت روستاییان به شهر کاسته شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمیرم با اشاره به احداث ۴۰ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفرِ این شهرستان، خاطرنشان کرد: تاکنون دو هزار و ۱۶۹ قطعه زمین به روستاییان برای ساخت مسکن واگذار شده است.

وی گفت: هفت هزار و ۴۰۲ برگ سند املاک و مستقلات روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر سمیرم صادر شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمیرم با اشاره به وجود ۹۶ روستای بالای ۲۰ خانوار در این شهرستان، تصریح کرد: تا پایان امسال همه روستاها دارای طرح هادی می‌شوند این در حالی است که تاکنون طرح هادی در ۳۵ روستا اجرا شده و طرح بازنگری شد چهار روستا نیز در دست اجرا است.

کد خبر 377305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.