از درگیری مرگبار برای یک پاکت سیگار تا به دام افتادن خواستگار قلابی

ابلاغ بخشنامه اعطای مرخصی به زندانیان، بازداشت مداح هتاک به مقدسات اهل سنت، اخراج مدیر شبکه پنج سیما، آغاز ثبت نام کلاس اولی ها،خودکشی زن جوان در تهران، در دام افتادن خواستگار قلابی و درگیری مرگبار به خاطر یک پاکت سیگار در شمال تهران را در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا حدود ساعت ۲۰ شب گذشته (۴ خرداد ۹۸) مردی حدوداً ۳۴ ساله برای خرید یک پاکت سیگار به یک سوپرمارکت بالاتر از میدان قائم مراجعه اما بر سر قیمت با فروشنده درگیری لفظی پیدا کرد. درگیری خریدار و فروشنده لحظاتی بعد وارد درگیری فیزیکی شد اما پس از دقایقی پایان یافت تا اینکه خریدار ضمن مراجعه به محل سکونت خود، برادر ۳۶ ساله‌اش را در جریان درگیری قرار داده و هر دو برادر مجدداً به سوپرمارکت مراجعه کردند.

دو برادر در سوپرمارکت با فروشنده درگیر شده که پدر فروشنده (مردی حدوداً ۶۸ ساله) برای خاتمه دادن به ماجرا وارد عمل شد اما یکی از برادرها این پیرمرد را هل داده که وی عقب عقب رفته و از پشت سر با جدول برخورد کرد.

در ادامه، مأموران کلانتری به سرعت در محل حاضر شده و دو برادر را بازداشت کردند. در نهایت با توجه به فوت این پیرمرد در این نزاع، مراتب به بازپرس کشیک قتل پایتخت اطلاع داده شد و بازپرس، دستور انتقال جسد متوفی به پزشکی قانونی و تحویل متهمان را به اداره دهم پلیس آگاهی تهران صادر کرد و تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.

مداح هتاک به مقدسات اهل سنت بازداشت شد

مداحی که در شب تولد امام حسن مجتبی (ع) به مقدسات اهل سنت توهین کرده بود و مداحی وی از شبکه پنج سیما بصورت زنده پخش میشد توسط قوه قضاییه احضار و پس از تفهیم اتهام بازداشت شد.

مدیر شبکه پنج سیما و مدیر پخش اخراج شدند

 در پی قصور صورت گرفته در پخش صحبت‌های یک مداح در یکی از ضیافت‌های مذهبی از شبکه پنج سیما با دستور رئیس رسانه ملی مدیر شبکه پنج سیما و مدیر پخش این شبکه برکنار شدند.

عبدالعلی علی‌عسگری در دستوری به معاون سیما با تأکید بر اینکه حفظ و حرمت امت اسلامی همواره سیاست گذاری اصلی رسانه ملی بر مبنای منویات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی بوده است، تصریح کرد: با توجه به قصور صورت گرفته و پخش ناگهانی این سخنان که موجب رنجش خاطر برادران، خواهران و علمای بزرگوار اهل سنت شده است باید در اسرع وقت مدیر شبکه و مدیر پخش برکنار شوند.

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به سیلابی شدن مسیل ها

سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به سیلابی شدن ناگهانی رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در مناطق کوهپایه‌ای هشدار داد و به هموطنان توصیه کرد که از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها طی سه روز آینده خودداری کنند.

در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: طی فردا و پس فردا (۶ و ۷ خرداد) به سبب بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت، احتمال وقوع تگرگ و سیلابی شدن ناگهانی و موقتی رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در مناطق کوهپایه‌ای کشور وجود دارد و در ارتفاعات شمال شرق تهران، نیمه شرقی مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان، نیمه غربی یزد، نیمه غربی کرمان، شمال هرمزگان و شمال آذربایجان شرقی رگبار باران و احتمال سیلابی شدن ناگهانی و موقتی رودخانه‌ها و مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود.

در دام افتادن خواستگار قلابی در کرمان

سرهنگ"یدالله حسن‌پور" در تشریح این خبر اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس کرمان با رصد فضای مجازی از یک مورد تقاضای ازدواج فردی با تحصیلات دکترای فلسفه و استاد دانشگاه، در یکی از سایت‌های بازاریابی مطلع شدند

وی افزود: ماموران با انجام تحقیقات فنی و اطلاعاتی گسترده، یک نفر از مال باختگان که تحت عنوان ازدواج از نامبرده کلاهبرداری شده بود را شناسایی کردند.

حسن پور بیان کرد:متهم با جلب اعتماد مال باخته برای ازدواج و اینکه می‌خواهد در یک کار اقتصادی سرمایه گذاری کند از وی ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

این مقام انتظامی استان با اشاره به شناسایی و دستگیری متهم در یک عملیات غافلگیرانه خاطرنشان کرد: با دستگیری این متهم قصد شوم وی برای انجام کلاهبرداری از ۲ نفر دیگر ناکام ماند و متهم با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد

خودکشی یک زن جوان در تهران با پریدن از پل عابرپیاده

ساعت ۸:۳۰ صبح امروز زن جوان ۳۳ ساله که سابقه بیماری اعصاب و روان داشت با پریدن از پل عابرپیاده در بزرگراه فتح به زندگی خود پایان داد.

پزشکان صاحب امضای الکترونیک می شوند

به گفته محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی، تجویز نسخه الکترونیک بدون امضای الکترونیک اصالت ندارد، گفت: امضای الکترونیک از سو استفاده‌های احتمالی از دستخط پزشکان جلوگیری می کند.

وی در خصوص الکترونیکی شدن امضای پزشکان و کارت هوشمند نظام پزشکی، افزود: برای اینکه یک سند الکترونیک بتواند از لحاظ مالی و حقوقی مورد استناد قرار گرفته و در امور مالی مؤسسات و سازمان‌های بیمه گر یا مراجع قضائی استفاده شود، نیاز است که استناد پذیر شود. هر پزشکی که در بستر الکترونیک خدمت ارائه می‌دهد، باید کارت عضویت هوشمند را دریافت کند تا سند یا نسخه الکترونیکی که تجویز می‌کند، مورد قبول واقع شود.

کلاس اولی ها ثبت نام کنند

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از آغازثبت‌نام کلاس اولی‌ها در همه مدارس سراسر کشور خبر داد و گفت: ثبت‌نام یک میلیون و 500  هزار کلاس اولی از روز گذشته در ۶۱ هزار مدرسه ابتدایی آغاز شده است. کلاس اولی‌ها بر اساس آمار اعلام شده امسال ۱۰۰ هزار نفر بیشتر از سال گذشته هستند.

وی  ادامه داد: بر اساس آئین‌نامه باید حداکثر تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های پایه اول ۲۶ نفر باشد و ما به مدیران مدارس تاکید کرده‌ایم که این میزان را رعایت کنند.

حکیم‌زاده افزود: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها تا پایان شهریور و در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته انجام می‌شود، ولی از خانواده‌ها می‌خواهیم ثبت‌نام را به روزهای پایانی تابستان موکول نکنند.

او گفت: ثبت‌نام در مدارس هیأت امنایی و غیردولتی بر اساس شهریه مصوب انجام می‌شود و در مدارس دولتی رایگان خواهد بود. ثبت‌نام در مدارس دولتی بر اساس محدوده جغرافیایی صورت می‌گیرد و خانواده‌ها باید مدارک احراز محل سکونت خود را در موقع ثبت‌نام به مدرسه ارائه کنند. 

در یک سال گذشته مردم چقدر گوشت خوردند؟

بر اساس نتایج این نظرسنجی که در روزهای ۳۱ اردیبهشت و ۱ خرداد سال ۹۸ به صورت تلفنی انجام شده ۲.۷ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که در یک سال گذشته هر روز گوشت قرمز مصرف کرده‌اند نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد ۳۴.۹ درصد پاسخگویان در یک سال گذشته، چند روز در هفته، ۴۳.۴ درصد شرکت‌کنندگان چند روز در ماه و ۱۴.۲ درصد پاسخگویان چند بار در سال گوشت قرمز مصرف کرده‌اند

هم‌چنین این نظرسنجی بیانگر این است که ۴.۷ درصد شرکت‌کنندگان در یک سال گذشته اصلاً گوشت قرمز مصرف نکرده‌اند و ۰.۲ درصد شرکت‌کنندگان هم به این سوال پاسخ ندادند. جامعه آماری این نظرسنجی شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) بوده است.

ابلاغ بخشنامه اعطای مرخصی به زندانیان

رئیس قوه قضاییه بخشنامه "اعطای مرخصی به زندانیان به مناسبت فرارسیدن لیالی قدر و عید فطر" را به واحدهای قضایی و دادسراهای کشور ابلاغ کرد.

 اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، در این بخشنامه آورده است: به مناسبت فرارسیدن لیالی قدر و در پیش بودن عید سعید فطر و با هدف بهره‌مندی معنوی بهتر زندانیان از این فرصت و نیز آثار مثبت و سازنده حضور زندانیان در کنار خانواده و به منظور نیل به اهداف عالی در بازسازی اجتماعی و اخلاقی زندانیان و نیز برقراری روابط عاطفی بین زندانیان و اعضای خانواده آن‌ها مقتضی است به زندانیان محکوم با رعایت شرایط مندرج در بخشنامه و اخذ تامین مناسب، پانزده روز مرخصی داده شود.

پنج هکتار از مراتع علوفه های تحت مدیریت محیط زیست دچار آتش سوزی شد

به گفته مهرداد فتحی مدیرکل محیط زیست لرستان طی سال گذشته پنج هکتار از مراتع علوفه‌ای تحت مدیریت محیط زیست استان دچار آتش‌سوزی شد که علت اصلی آن سهل انگاری گردشگران در مسیر دریاچه گهر بوده است.

کد خبر 377304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.