۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
نجات جان ۳ بیمار با پیوند اعضا

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان گفت: اعضای جوان ۳۵ ساله دچار مرگ مغزی جان سه بیمار را نجات داد.

مریم خلیفه سلطانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، با اشاره به این که "صفر عسگری" ۳۵ ساله ساکن فولادشهر به علت ایست قلبی دچار مغزی شده بود اظهار کرد: پس از صحبت با اعضای خانواده این بیمار مرگ مغزی در خصوص پیوند اعضا، با رضایت آنان بیمار از بیمارستان شهید مطهری فولادشهر به مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) منتقل و  پس از گذراندن مراحل مربوط به تأیید مرگ مغزی، عمل جراحی برداشت و پیوند اعضای وی به سه بیمار انجام شد.

وی با بیان اینکه این عمل پیوند، هشتمین مورد اهدای عضو استان در سال ۹۸ بوده است، تصریح کرد: کلیه‌های صفر عسگری پس از برداشت در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) به دو بیمار نیازمند عضو اهدا شد و کبد این بیمار مرگ مغزی نیز برای پیوند به بیمار نیازمند کبد به شیراز ارسال شد.

به گزارش ایمنا، در سال ۱۳۹۷ با گذشت ۴۹ خانواده ۱۱۵ عضو در استان اصفهان اهدا شد که از این تعداد عضو ۶۸ کلیه، ۱۶ کبد و یک قلب در بیمارستان‌های اصفهان و ۲۹ عضو دیگر در بیمارستان‌های شیراز به بیماران نیازمند دریافت عضو پیوند زده شد.

کد خبر 377275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    0 0
    شوشتری هستن