پاشیدن بذر ناامیدی در جامعه خیانت به آیندگان است

رییس کمیسیون اجتماعی شورای شهر اصفهان گفت: ما مشکلات را کتمان نمی‌کنیم، اما نباید فقط بذر ناامیدی در شهر بپاشیم چرا که حاصل آن فرزندان همه ما را تهدید می‌کند، باید برای رفع مشکلات تلاش کنیم اما نباید ناعادلانه قضاوت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان دستور خود در هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه چندی پیش رسانه ملی گزارشی مبنی بر آشفتگی فرهنگی در شهر اصفهان پخش کرد که این گزارش غیر منصفانه بود، اظهار کرد: باید توجه داشت که شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره پنجم فعالیت‌های مثبت زیادی را در حوزه فرهنگی انجام داده است که منجر به افزایش رضایت شهروندان شده است، از این رو رسانه ملی که از هزینه بیت‌المال استفاده میکند باید قضاوت عادلانه داشته باشد.

گزارش افسرده بودن مردم اصفهان رد شد

وی با بیان اینکه چندی پیش در گزارشی مردم اصفهان را افسرده ‌ترین مردم کشور معرفی کردند که این گزارش کاملا اشتباه است، افزود: از سال ۹۴ و با انجام چهار مطالعه طولی نتایجی به دست آمده که این گزارش را رد می‌کند.

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شاید بخشی از سرمایه اجتماعی به دلیل خشکی زاینده رود و اتفاقات حوزه اقتصادی کم شده باشد اما دلیل بر افسرده بودن مردم اصفهان نیست چرا که این امر در سراسر کشور وجود دارد و منطقه‌ای نیست.

ضریب امید به زندگی در اصفهان ۳.۵ درصد رشد دارد

وی با بیان اینکه ضریب امید به زندگی در اصفهان بر اساس مطالعاتی که دو ماه پیش به پایان رسیده است، ۳.۵ درصد نسبت به مدت مشابه پنج سال اخیر افزایش داشته است، گفت: شورای شهر اصفهان در دوره پنجم برنامه‌ریزیهایی را داشته که منجر به افزایش نشاط اجتماعی شده است.

محمدی تدوین سند گردشگری ۲۰۲۰ را که تحولات زیادی در حوزه گردشگری ایجاد می‌کند از جمله اقدامات در این زمینه دانست و ادامه داد: آغاز عملیات بهره برداری از خط دو مترو، آغاز عملیات رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان از دیگر اقدامات برای افزایش نشاط و امید در جامعه است.

وی برپایی نخستین نمایشگاه مستقل صنعت و معدن اصفهان در بغداد را از دیگر اقدامات ویژه شورای شهر در دوره پنجم اعلام کرد و گفت: این امر عزم شرکت نمایشگاه‌های اصفهان برای جهانی شدن را نشان میدهد.

رییس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان برگزاری برنامه‌هایی با محوریت خانواده و زنان برای تقویت بنیان خانواده و اصلاح سبک زندگی را نیز از دیگر اقدامات انجام شده در دوره پنجم شورای شهر اصفهان اعلام کرد و گفت: راه‌اندازی سینما در منطقه ۱۵ و ایجاد پردیس سینمایی در منطقه شش شهرداری اصفهان از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی توسعه فضاهای سبز، فضاهای اجتماعی و ورزشی را از دیگر اقدامات در راستای افزایش نشاط در جامعه دانست و ادامه داد: برگزاری مسابقات جام مولای عرشیان، بانوی قدسیان طی دو سال اخیر و ارتباط گرفتن با شهروندان در قالب ۳۵ رشته ورزشی نیز از دیگر کارهای انجام شده است.

محمدی راه‌اندازی مرکز جامع آموزش و توانمندسازی در برابر آسیب‌های اجتماعی را نیز از اقدامات در دستور کار مدیریت شهری اصفهان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اعلام کرد و گفت: این پروژه تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

چهار مرکز تسهیل‌گری وتوسعه محلی در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

وی ایجاد چهار مرکز تسهیل‌گری و توسعه محلی در نقاط حاشیه‌ای را نیز از دیگر اقدامات مدیریت شهری اصفهان در دوره پنجم شورای شهر اعلام کرد و ادامه داد: پیمانکاران این مراکز تعیین شده‌اند و در آینده نزدیک این چهار مرکز راه‌اندازی میشوند که با این اقدام شاهد ارتقای سطح زندگی در مناطق حاشیه‌ای و ایجاد پیوند بین مناطق محروم و برخوردار خواهیم بود.

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به راه‌اندازی محورهای فرهنگی در مناطق مختلف شهرداری گفت: تا کنون این پروژه در منطقه ۱۱ اجرایی و نتایج خوبی را داشته است.

وی مناسب سازی وسایط حمل و نقل عمومی و برخی معابر شهر اصفهان برای تردد معلولان را نیز از دیگر اقدامات مدیریت شهری در دوره پنجم دانست و افزود: این روند همچنان با سرعت و جدیت در حال پیگیری و اجرا شدن است.

محمدی تصریح کرد: ما مشکلات را کتمان نمی‌کنیم، اما نباید فقط بذر ناامیدی در شهر بپاشیم چرا که حاصل آن فرزندان همه ما را تهدید میکند، باید برای رفع مشکلات تلاش کنیم اما نباید ناعادلانه قضاوت کرد.

کد خبر 377246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.