مردی که رفت، گیسی که جا ماند..

فیلمنامه با شروع جنگ آغاز می‌شد و با فتح خرمشهر به پایان می‌رسید. ابتدا با تصویب حوزه هنری قرار بود فیلم آنجا ساخته شود که با کارشکنی عده‌ای از برادران انحصار طلب که خود را مالک جنگ می‌دانند ساخته نشد. سپس فیلمنامه را بنیاد سینمایی فارابی خرید و پیش‌تولید آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تهمینه میلانی، کارگردان سینما، با انتشار این عکس در اینستاگرام خود نوشته است:

به مناسبت روز آزادی خرمشهر زیبا.

اسم این نقاشی که چند سال پیش کشیده‌ام، مردی که رفت و گیسی که جا ماند است. این تابلو و چند تابلوی دیگر را برای فیلمنامه تنهایی پر هیاهو که بیش از ۱۰ سال از نگارش آن می‌گذرد کشیده‌ام. فیلمنامه با شروع جنگ آغاز می‌شد و با فتح خرمشهر به پایان می‌رسید. ابتدا با تصویب حوزه هنری قرار بود فیلم آنجا ساخته شود که با کارشکنی عده‌ای از برادران انحصار طلب که خود را مالک جنگ می‌دانند ساخته نشد. سپس فیلمنامه را بنیاد سینمایی فارابی خرید و پیش‌تولید آغاز شد. قراردادها بسته شد اما با کارشکنی انجمن دفاع مقدس کار تعطیل شد. سپس منطقه آزاد اروند رود پا پیش گذاشت و کار آغاز شد، اما باز هم تنگ‌نظری و باز هم تعطیل شدن پروژه. می دانم یک روز این فیلم که یک فیلم حماسی، ملی، میهنی از نقش بانوان خرمشهر در جنگ است ساخته خواهد شد و من در انتظار آن روز می‌مانم. به تابلو دسترسی ندارم و تنها عکسی که در گوشی من موجود بود را با موبایل گرفته بودم، برای همین کادر درست نیست و رنگ آن کیفیت لازم را ندارد.

الهام حمیدی با قرار دادن این عکس در اینستاگرامش، خبر از پیوستن خود به کمپین ایرانسل داده است:

همراهان، من هم به کمپین با هم برای هم ایرانسل پیوستم تا قدم کوچکی برای کمک به هموطنان سیل زدمون برداشته باشم. از شما دوستان دعوت می‌کنم به این کمپین مهربانی بپیوندید، چون هرچه تعداد ما بیشتر بشه، کمک بیشتری به دستشون میرسه. برای این کار کافیه به سایت ایرانسل برین و توی قسمت با هم برای هم اسم و عکستون رو توی فریم وارد کنین و تصویرتون رو بعد از دانلودکردن توی صفحه اینستاگرامتون با هشتک با هم برای هم به اشتراک بذارین و ایرانسل رو منشن کنین. شاید مرهمی باشیم. شاید دست در دست همدیگر بتوانیم لبخندی بر لبان این عزیزان بنشانیم.

آزاده نامداری، مجری پرحاشیه تلویزیون با پست کردن عکسی از خود و دخترش در صفحه مجازی خود آورده است:

سلام رفقا

این عکس در دل صاف و پاک طبیعته، هیچ فیلتری هم نداره. من و گندمم وسط گل‌های شقایق از خورشید نور گرفتیم و از طبیعت جان. نمیخوام کپشن طولانی بنویسم، اما حس می‌کنم یه چیزی رو فراموش کردیم. خیلی‌ها این شبهای عزیز توی روضه‌ها میگن بعد هر سختی آسانی هست، این جمله شاید مسکنی برای دردها و غم هامون باشه، اما، اما، ما در آیات کتاب آسمانیمون داریم با هر سختی آسونی هست یعنی سختی و آسانی در هم پیچیده و ما باید تو اوج سختی‌ها دنبال قشنگی‌ها هم باشیم. حتی اگه یه گل، یه کتاب، یا فرزندمون باشه. خدایا سختی، مردمم رو، ما رو، احاطه کرده. لطفاً به ما تحمل و امید بده تا روزهای روشن. باورهامونو آزمون نگیر.

آمین.

شاهرخ استخری که این روزها تئاتر کمیته نان به تهیه کنندگی او بر روی صحنه است، با انتشار ویدیویی در صفحه شخصی خود آورده است:

استعدادهای زیادی تو تئاتر کشور وجود دارند که حیفه دیده نشدن. مرسی از همه کسانی که اومدن و نمایش رو دیدن مرسی از بچه‌های پشت صحنه، مرسی از بازیگرای خوبمون و همه عزیزانی که ما را حمایت کردن در مجموعه تئاتر شهر.

نیما کرمی، مجری رادیو و تلویزیون، با قرار دادن چند عکس در اینستاگرام خود از اختتامیه جشن نفس نوشته است:

دیشب اختتامیه جشن نفس را به همراه محمد سلوکی عزیز در خدمت مردم شریف و خانواده‌های اهدا کننده عضو و گیرنده‌های محترم و با حضور هنرمندان عزیز کشور اجرا کردیم و یاد اولین جشن نفس در ۱۵ سال پیش افتادم که باز هم ما مجریانش بودیم. سال‌ها گذشته و الان بیش از اون سال‌ها مردم با این امر خیر آشنا هستند. ما با جشن نفس در این سال‌ها بزرگ شدیم و خوشحالم از این بلوغ و رشد.

کد خبر 377148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.