خواب گران سران کشورهای اسلامی برای مبارزه با اسرائیل

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید منتظر بیدار شدن سران کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای اسلامی غرب آسیا برای مبارزه با اسرائیل غاصب باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک کاشانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه روز قدس یک روز ملی نیست بلکه یک روز جهانی است، اظهار کرد: این روز فریاد مسلمانان علیه صهیونیسم بین‌المللی است. روز قدس عامل بسیار مهمی در جلب اتحاد کشور های مسلمان و برخی کشورهای نامسلمان علیه صهیونیسم بین المللی است.

وی افزود: در دوران معاصر شاهد آن هستیم که ملت ها در همه قاره های جهان بیدار شده اند و به جنایات صهیونیسم بین الملل در منطقه و خاورمیانه آگاهند. نمونه بارز آن نیز تظاهرات گسترده عده ای از دانشجویان آمریکایی علیه صهیونیسم بین الملل در روزهای گذشته بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نه تنها مسلمانان بلکه بسیاری از "خاخام" های یهودی نیز صهیونیسم بین الملل را نفی می کنند. قدس شریف و بیت المقدس از مقدس ترین مکان ها برای مسلمانان است و این مبارزه و مقاومت در برابر استکبار نیز از فرهنگ قرآنی برخاسته است.

سالک با اشاره به اینکه بیت المقدس نخستین قبله مسلمانان بوده است، ادامه داد: بیت المقدس و قدس شریف از لحاظ سیاسی و حقوق بین الملل متعلق به مسلمانان است. بر همه مسلمانان واجب است تا در بیرون کردن اسرائیل غاصب از بیت المقدس تلاش کنند.

وی اضافه کرد: مهمترین اثر راهپیمایی روز قدس در مردم ایران و سایر کشور های مسلمان، تقویت وحدت میان مسلمانان است. حداقل تاثیر برگزاری روز قدس در مردم نیز توسعه روابط مسلمانان خارج و داخل کشور با یکدیگر است. روز قدس موجب شکل گیری یک انس بین المللی شده است و این انس باید تقویت شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آزاد شدن قدس و خروج اسرائیل غاصب از منطقه دو راه حل اصلی دارد، تصریح کرد: راه حل نخست نجات فلسطین، بیدار شدن سران و دولتمردان کشور های عربی است که البته امکان ندارد آنها بیدار شوند زیرا آل سعود روابط پنهانی بسیاری با اسرائیل در گذشته و حال داشته است، پس نباید منتظر بیدار شدن سران کشور های اسلامی به ویژه کشور های اسلامی غرب آسیا برای مبارزه با اسرائیل غاصب باشیم.

سالک تصریح کرد: راه حل دوم رشد بیداری ملت ها در جوامع مسلمان و غیرمسلمان است که عامل بسیار مهمی در مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی محسوب می شود.

وی یادآور شد: مردم ما میان مسائل اقتصادی، سیاسی و دینی، فرهنگی تفکیک قائل هستند و چون روز قدس از ارکان اساسی انقلاب اسلامی محسوب می شود، مردم امسال نیز پر شور تر از همیشه به صحنه می آیند و با اعلام انزجار از صهیونیسم بین الملل، مردم فلسطین را در مبارزه با اسرائیل غاصب حمایت می کنند.

کد خبر 376799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.