تبلیغ فرهنگ مقاومت مهم ترین دستاورد روز قدس است

یک جامعه شناس گفت: مهم ترین دستاورد روز قدس تقویت فرهنگ مقاومت و تبلیغ هر ساله برای آن است زیرا مقاومت و مبارزه مسلمانان در برابر استکبار جهانی هر سال و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در صفحه اصلی همه رسانه های جهان قرار می گیرد و همین امر موجب می شود تا مردم بیشتری با فرهنگ مقاومت آشنا شوند.

سعید پارسایی فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه روز قدس به دلیل مردم محور بودن به یک ارزش در جوامع اسلامی تبدیل شده است، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت مردم برای جلوه گر کردن یک موضوع، یکی از مهم‌ترین ویژگی های شخصیت امام خمینی بود و همین ویژگی در ایشان موجب شد تا روز قدس ماندگار شود.

وی افزود: تاکید بر نقش مردم در اتفاقات و رویداد های سیاسی و بین المللی موجب می شود تا جامعه خود را در برابر اتفاقات جهانی مسئول ببیند و نظام اجتماعی بر اساس اصل مردم محوری شکل بگیرد. هر گاه یک نظام اجتماعی بر اساس اصل مردم محوری شکل بگیرد فرو ریختن آن سخت می شود و از آسیب های بسیار زیادی دور می ماند.

این جامعه شناس و استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: ارزش حضور در خیابان ها و فریاد کردن خواسته های برحقی که در جامعه فلسطین وجود دارد به دیگر نقاط جهان و مردم آن نقاط نیز سرایت کرده است و زمانی که مردم در روز جهانی قدس به خیابان ها می آیند و اعلام انزجار از استکبار جهانی می کنند در حقیقت از همین اصل الگو گرفته اند.

پارسایی فر ادامه داد: تشکیل فرهنگ مقاومت و توسعه و ارتقا آن نیز یکی دیگر از شاهکارهای اجتماعی حضرت امام خمینی در جامعه ایرانی بود زیرا این فرهنگ که پایه گذاری آن از سال ۴۲ آغاز شد، در سال های بعد و پس از انقلاب اسلامی به دیگر جوامع اسلامی و حتی در برخی از موارد به جوامع غیر اسلامی رسید.

وی اضافه کرد: مهم ترین دستاورد روز قدس تقویت همین فرهنگ مقاومت و تبلیغ هر ساله برای آن است زیرا مقاومت و مبارزه مسلمانان در برابر استکبار جهانی هر سال و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در صفحه اصلی همه رسانه های جهان قرار می گیرد و همین موجب می شود تا مردم بیشتری با فرهنگ مقاومت آشنا شوند.

این جامعه شناس و استاد دانشگاه با بیان اینکه نقش حضرت امام خمینی در برجسته سازی فرهنگ مقاومت بی بدیل و غیر قابل انکار است، گفت: شخصیت امام خمینی نقش مهمی در برجسته سازی فرهنگ مقاومت در منطقه و جهان داشت و این برجسته سازی موجب شد تا فلسطینی ها بتوانند با شرایط فعلی کنار بیایند.

پارسایی فر ادامه داد: تداوم ارزش های فرهنگ مقاومت موجب شد تا پایه های اصلی فرهنگ ایثار و شهادت نیز شکل بگیرد و در منطقه و جهان اسلام از ارزش بیشتری برخوردار شود.

کد خبر 376797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.