عملیاتی شدن برنامه "مدرسه محوری" در مدارس اصفهان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اصفهان گفت: برای عملیاتی شدن برنامه مدرسه‌محوری، ادارات آموزش و پرورش نقش ناظر و حمایتی را داشته و در این خصوص با مدیران خلاق همکاری لازم را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ناظم‌زاده ظهر امروز -سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه- در نشستی با خبرنگاران در رابطه با وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف، اظهار کرد: ثبت‌نام دوره پایه ابتدایی نیمه نخست خردادماه شروع می‌شود؛ اکنون مراحل ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس در حال آماده‌سازی است؛ همچنین پروسه ثبت‌نام مدارس دولتی حداکثر تا نیمه نخست خردادماه انجام می‌شود.

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دوره متوسطه اول و دوم بعد از اعلام نتایج امتحانات، افزود: ثبت‌نام این گروه از دانش‌آموزان با شرایط خاص خود در نیمه نخست تیرماه انجام می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اصفهان تاکید کرد: سن ورود در پایه اول ابتدایی شش سال تمام، در پایه هفتم و برای ورود به دوره اول متوسطه حداکثر سن ۱۵ سال و در پایه دهم نیز ۱۸ سال است.

ناظم‌زاده با تاکید به مشارکت خانواده‌ها و اخذ وجه از ثبت‌نام دانش‌آموزان، گفت: طبق مقررات ابلاغ شده و طی جلساتی که با روسای نواحی و مناطق استان برگزار کردیم، قرار بر این شد هنگام ثبت‌نام هیچ‌گونه دریافت وجهی نداشته باشیم و فقط حق بیمه و کتب درسی دانش‌آموزان که جزء موارد قانونی بوده و باید پرداخت شود، از آن‌ها اخذ شود.

به گفته ناظم‌زاده در مدارس دولتی هیئت امنایی و نمونه دولتی هنگام ثبت‌نام هیچ‌گونه دریافت وجهی نخواهیم داشت و در صورت دریافت هر گونه وجه، موضوع قابل بررسی خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اصفهان تصریح کرد: درمورد مدارس خاص، استعدادهای درخشان، شاهد و غیردولتی نیز اخذ وجه به هنگام ثبت‌نام تابع قوانین خاص این مدارس است که اولیاء مبالغ مصوب شده را پرداخت می‌کنند. 

وی در رابطه با عدالت آموزشی در مدارس اصفهان گفت: مدارس خاص تابع قوانین خاص بوده و ورود دانش‌آموزان به مدارس استعدادهای درخشان و شاهد با شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی است.

ناظم‌زاده ادامه داد: اگر دبیران نیمی از ساعت تدریس را در مدارس خاص باشند باید نیم دیگر وقتشان را در مدارس دولتی بگذارنند تا عدالت آموزشی در مدارس رعایت شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به تقسیم مساوی امکانات و تجهیزات در مدارس، اظهار کرد: اگر مدرسه‌ای از امکانات بالاتری برخوردار باشد قطعا با مشارکت اولیاء بوده است؛ همچنین سالانه مدیران خلاق انتخاب و از آن‌ها تقدیر به عمل می‌آید.

وی با اشاره به شعار "مدرسه‌محوری" گفت: باتوجه به رویکرد جدید برنامه آموزش و پرورش در خصوص مدرسه‌محوری، این شعار از سال ۱۳۷۶ انتخاب شد اما به دلیل مشکلات سازمان آموزش و پرورش این طرح عملیاتی نشد البته به تازگی این مسئله مورد توجه سازمان قرار گرفته است.

ناظم‌زاده اضافه کرد: برای عملیاتی شدن این برنامه ادارات آموزش و پرورش نقش ناظر را داشته و ستاد ادارات نقش حمایتی را در این خصوص با مدیران خلاق مدارس اجرا می‌کنند. مدیران مدارس نیز به منظور عملیاتی شدن برنامه مدرسه‌محوری، خلاقیت‌های خود را در مدار قانون به ادارات ارجاع می‌دهند.

کد خبر 376749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.