دو سوم جمعیت جهان تحت فشار بی‌آبی خواهند بود

آب یکی از محدودترین منابع طبیعی است که با توجه به جمعیت رو به افزایش جهان، تامین آن به یک بحران تبدیل شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بخش کشاورزی بزرگ‌ترین مصرف‌کننده آب شیرین در جهان است و کاهش مداوم منابع آب منجر به ایجاد چالش‌های بزرگ در تأمین موادغذایی برای مردم سراسر دنیا می‌شود. از سویی پیش‌بینی شده است که دو سوم جمعیت جهان تا سال ۲۰۲۵ تحت فشار بی‌آبی زندگی خواهند کرد و بدتر اینکه در همین سال، ۵۰ درصد کشورهای توسعه یافته با افزایش مصرف آب مواجه خواهند بود. بنابراین بهبود تکنولوژی آبیاری قطره‌ای در بخش کشاورزی ضروری به نظر می‌رسد.

در پی افزایش تقاضاها برای تأمین آب در سطح جهانی، شرکت تأمین‌کننده سیستم‌های آبیاری پیشرفته Netafim، سعی دارد به منظور ایجاد ثبات در بخش کشاورزی و بهبود وضعیت اقتصادی میلیون‌ها کشاورز در سراسر جهان، نقش حمایتی ایفا کند. این سازمان به ایجاد نوآوری‌های کشاورزی اختصاص دارد و تولیدکننده تجهیزات آبیاری قطره‌ای و آب‌فشان‌ها، همچنین تولید و توزیع‌کننده فن‌آوری‌های مدیریت محصول همچون سیستم‌های نظارت و کنترل محصول است که با استفاده از تکنیک‌های بسیار کارآمد آبیاری قطره‌ای مقادیر بسیار کمی آب را مستقیم به ریشه گیاه می‌رساند و از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند.

هدف این شرکت ، فراهم آوردن فن‌آوری‌ روز دنیا برای کشاورزان است که در حال حاضر جمعیت آن‌ها در سراسر جهان به حدود ۱.۵ میلیارد نفر می‌رسد و بسیاری از آن‌ها نیز بسیار فقیر هستند. Netafim قصد دارد با استفاده محافظه‌کارانه‌تر از آب و با حفظ و تضمین دسترسی به آن در آینده، اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDG) شامل ارتقای توسعه پایدار، فراگیر و مستمر اقتصادی، شغل مناسب و پربازده برای همه را برآورده سازد.

این سازمان به کمک آژانس مستقل توسعه بین‌المللی ایالات متحده (USAID) که مسئول مدیریت کمک‌های خارجی و توسعه‌های غیرنظامی است، به کشور کنیا در پیشبرد پروژه دو ساله "تامین مالی سیستم‌های آبیاری قطره‌ای" کمک می‌کند.

این پروژه برای کشاورزان امکان آموزش و دسترسی به سیستم توسعه یافته آبیاری قطره‌ای را فراهم می‌کند. با وجود این امکانات، کشاورزان برای تولید محصولات خود نیاز به مقدار زیادی آب ندارند و با وجود منابع محدود، محصولات بیشتری برداشت می‌کنند. این مسأله با فراهم آوردن توانایی اقتصادی برای کشاورزان، کیفیت زندگی در جوامع کنیا را بهبود می‌بخشد.

علاوه بر این، به موازات تلاش‌هایNetafim ، شرکت بین‌المللی امداد و توسعه بلومونت (Blumont) که یک سازمان غیردولتی با هدف کمک‌رسانی و تثبیت برنامه‌های توسعه و پیشرفت در سراسر جهان است، از نوآوری‌های حوزه کشاورزی حمایت کرده و در راستای بهبود بهره‌وری در بخش کشاورزی، معیشت روستایی و ایجاد تاب‌آوری نسبت به شوک‌های آب و هوایی، برای کشاورزان سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت در حال حاضر برنامه‌های حوزه غذایی قندهار (KFZ) در افغانستان و برنامه "زنجیره ارزش در ارتقای کیفیت خدمات سلامت" در سنگال و گامبیا را مورد حمایت قرار داده است و سعی دارد برای کشاورزان قدرت اقتصادی فراهم آورد.

کد خبر 376697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فاطمه دهقان IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    0 0
    با تشکر از خبرنگار عزیز خانم مریم زمانی