۹.۸۵ هکتار به مساحت گلخانه‌ای شهرضا افزوده می‌شود

شهرضا - مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: تاکنون مجوز تأسیس ۱۵ گلخانه به مساحت ۹۸ هزار و ۵۰۰ متر در این شهرستان صادر شده است.

رضا باقری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا اظهار کرد: احداث گلخانه در شهرستان باعث افزایش بهره‌وری در مصرف آب و کیفیت تولیدات کشاورزی و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ مورد بازدید از محل‌های احداث گلخانه‌های شهرستان انجام شده است، ادامه داد: بازدیدهای میدانی منجر به صدور ۱۵ فقره موافقت اولیه برای احداث گلخانه به مساحت ۹۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به تشکیل تیم ویژه نظارت بر توزیع کودهای شیمیایی در این شهرستان، اظهار کرد: اعضای این تیم به صورت دوره‌ای از شش کارگزاری توزیع کودهای شیمیایی بازدید کرده و تلاش می‌کنند ضمن بررسی مستندات، دفاتر و انبارهای کارگزاری‌ها زمینه توزیع درست و عادلانه کود شیمیایی را فراهم کنند.

باقری با بیان اینکه توسعه کاشت گیاهان روغنی به منظور کاهش واردات روغن و خودکفایی کشور در تولید این محصول از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است، عنوان کرد: سهمیه این شهرستان ایجاد ۲۰ هکتار مزارع کلزا از گونه‌ گیاهان با دانه‌ روغنی بود که در دشت‌های "پرزان" و "مهیار" اجرا شد.

وی با بیان اینکه شهرضا تنها شهرستان استان است که سهمیه ابلاغی در این زمینه را به طور کامل اجرا کرده است، یادآور شد: مزارع این محصول از سطح سبز مطلوبی برخوردار است.

تاکنون آفت مگس میوه مدیترانه‌ای مشاهده نشده است

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا از ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در این شهرستان خبر داد و افزود: به منظور ردیابی این آفت، تله‌های فرمونی در چند ایستگاه میدان میوه‌وتره‌بار و باغات نصب شده و به صورت هفتگی از آن‌ها بازدید می‌شود.

باقری با بیان اینکه تاکنون آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در این شهرستان مشاهده نشده است، خاطرنشان کرد: این آفت یکی از مخربترین آفات زراعی است که از طریق تخم‌ریزی در پوست میوه و تغذیه لارو از گوشت آن باعث ایجاد لهیدگی و تغییر در میوه و در نهایت ایراد خسارت به کشاورز و توزیع‌کننده می‌شود.

آمادگی برای مبارزه با طغیان ملخ

وی از اجرای طرح مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم و جو این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: تاکنون مبارزه شیمیایی با این عامل خسارت در ۶۴۰ هکتار از مزارع گندم و ۴۹۰ هکتار از مزارع جو در مناطق تحت پوشش شهرستان انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا همچنین با اشاره به اجرای طرح مبارزه با آفات شته روسی و شته سبز در مزارع گندم و جو این شهرستان، اظهار کرد: باتوجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی برای فعالیت شته روسی و شته سبز، تاکنون در سطح دو هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع شهرستان عملیات مبارزه با این آفات انجام شده است.   

باقری از ردیابی ملخ‌های بومی در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: عملیات پیش‌آگاهی هجوم ملخ، حفظ نباتات، ردیابی و نمونه‌برداری کپسول تخم و تراکم‌گیری پوره در کانون تخم‌ریزی روستای "قصرچم" و مناطق حاشیه جاده شیراز انجام شده است.

کد خبر 376679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.