جهاد کشاورزی برای خرید تضمینی پیاز فریدن برنامه‌ریزی کند

نماینده اصفهان در شورای عالی استانها گفت: اوایل مرداد امسال با وفور محصول پیاز در فریدن مواجه می‌شویم و از این رو ضروری است جهاد کشاورزی استان اصفهان نسبت به خرید تضمینی پیاز این منطقه برنامه‌ریزی داشته باشد.

عباس محمدصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مشکلات شهرستان فریدن، اظهار کرد: مردم شهرستان فریدن از عملکرد بعضی دستگاه‌های استانی شامل اداره راهداری، اداره کل راه‌وشهرسازی و اداره کل جهادکشاورزی ناراضی و گله‌مند هستند.

وی در خصوص کوتاهی اداره راه‌وشهرسازی افزود: حدود ۲۰ سال است که کمربندی شمالی شهر داران احداث شده و هیچ ورودی و خروجی برای مرکز این شهرستان در آن دیده نشده است و تنها یک ورودی از غرب شهر داران دیده شده که استاندارد نیست و به سه راهی نماگرد برخورد می‌کند و دو کیلومتر از این جاده که خارج از محدود قانونی شهر داران است هنوز دوبانده نشده و تصادفات متعددی در آن رخ می‌دهد که سال ۹۷ تعداد تصادفات فوتی و جرحی بسیاری در این منطقه رخ داد.

نماینده فریدن در شورای استان با بیان اینکه این موارد به مسئولین استانی اعلام شده است، تصریح کرد: این منطقه یکی از نقاط حادثه‌خیز و پرخطر شهرستان فریدن است اما با وجود اعلام این موضوع تا کنون اقدامی انجام نشده و تنها شهرداری با همکاری اداره راه‌وشهرسازی داران زیرسازی این جاده را تا حد زیادی انجام داده‌اند اما تکمیل این بلوار نیازمند اعتبار بیشتری است.

شهر داران بعد از ۲۰ سال هنوز ورودی و خروجی مناسب ندارد!

محمدصالحی با اشاره به اینکه در غرب شهرستان داران ورودی و خروجی مناسبی برای شهر وجود ندارد، اظهار کرد: حتی در شمال شهر داران و بلوار مطهری که به کمربندی وصل می‌شود بازهم ورودی و خروجی دیده نشده و مردم و مسافرین برای ورود و خروج از این کمربندی باید از جاده‌های خاکی غیراستاندارد عبور کنند که این امر نارضایتی بسیاری همراه داشته است.

وی با بیان اینکه کمربندی شهر تیران بعد از فریدن احداث شده است، افزود: در شهر تیران در ورودی‌های غربی، شرقی و شمالی شهر ورودی و خروجی تعبیه شده و در حال استفاده شهروندان است اما با توجه به قدمت شهر داران ایجاد ورودی و خروجی متناسب شهر مورد توجه قرار نگرفته است.

وی تصریح کرد: تا کنون مکاتبات بسیاری با مسئولین شده و طرح‌های متعددی هم ارائه شده اما دستگاه‌های مربوطه شامل ادارات راهداری و راه‌وشهرسازی همه آنها را با بهانه‌های واهی به نوعی رد کرده‌اند.

لزوم برنامه‌ریزی جهادکشاوری برای خرید تضمینی سیب‌زمینی و پیاز فریدن 

نماینده شورای استان در شورای عالی استان‌ها با انتقاد از اداره جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: سال گذشته کشاورزان منطقه فریدن حدود دو هزار هکتار پیاز کشت کردند و وقتی محصول به ثمر رسید قیمت پیاز آنها به کیلویی ۳۰۰ تومان رسید که کشاورزان به شدت در این موضوع متضرر شدند.

وی با بیان اینکه امسال میزان هزینه کشاورز برای کشت پیاز چندین برابر سال‌های قبل است، اظهار کرد: کشاورز برای هر هکتار کشت پیاز ۷۰ میلیون تومان هزینه کرده و با توجه به اینکه اوایل مردادماه پیاز شهرستان فریدن به دست می‌آید با وفور این محصول مواجه می‌شویم.

محمدصالحی با تاکید بر اینکه باید دولت برای این موضوع فکری کند، تصریح کرد: اگر هیچ اقدامی صورت نگیرد قطعا دوباره قیمت این محصول کاهش پیدا می‌کند و کشاورزان متضرر می‌شوند چرا که دلالان محصولات را خریداری و انبار کرده و پس از آن با قیمت چندین برابر در زمستان به مصرف‌ کننده عرضه می‌کنند که لازم است جهادکشاورزی استان در زمینه خرید تضمینی سیب‌زمینی و پیاز فریدن و انبار آن اقدامات لازم را انجام دهد تا در زمان کمبود محصول آن را به بازار عرضه کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت به فکر کشاورز نیست، گفت: زمانی که دولت این خرید را انجام نمی‌دهد دلالانی که انبار دارند محصول را به قیمت پایین می‌خرند و در زمان اوج مصرف با چندین برابر قیمت به مردم می‌فروشند که لازم است دولت و جهادکشاورزی به واقع بر این موضوع نظارت کنند اما جهادکشاورزی تا کنون هیچ در خصوص ارائه الگوی کشت و خرید تضمینی محصول هیچ برنامه و اقدامی نداشته است.

کد خبر 376577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.