حضوری متفاوت در شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت

مدیرمجموعه تاریخی و فرهنگی تخت فولاد اصفهان گفت: این مجموعه فرهنگی با فرمی جدید و در قالب یک اتوبوس تاریخی در شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان حضور دارد.

علی معرک نژاد در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: نمایشگاه قرآن و عترت که از روز شنبه(28 اردیبهشت ماه) در پل شهرستان آغاز به کار کرده است تا سوم خرداد از ساعت ۱۷ تا ۲۳ میزبان مراجعه‌کنندگان است، اتوبوس تاریخی تخت فولاد نیز در سالن میرداماد این نمایشگاه برنامه‌های ویژه‌ای برای مراجعه‌کنندگان دارد.

وی افزود: مجموعه تاریخی و فرهنگی تخت فولاد همانند سایر مراکز فرهنگی سطح شهر سعی کرده تا به معرفی آثار و مشاهیر قرآنی خود بپردازد و در قالب‌ فایل‌های صوتی، تصویری و نوشتاری مراجعه کنندگان را با ظرفیت‌های موجود مجموعه تخت فولاد آشنا کند.

مدیرمجموعه تاریخی و فرهنگی تخت فولاد اصفهان با اشاره به ارائه آخرین انتشارات و محصولات مجموعه تخت فولاد در نمایشگاه، خاطرنشان کرد: در این دوره از نمایشگاه، تمرکز ویژه‌ای روی جلوه‌های هنری قرآن کرده‌ایم و آثار خوشنویسان و کاسبان قرآنی و زندگینامه آنان را به مراجعه کنندگان معرفی می‌کنیم البته برنامه‌ها و محصولات دیگری نیز از جمله فیلم‌های موشن، فایل‌های صوتی و عینک واقعیت‌های مجازی برای نسل‌های جوان و نوجوان در نظر گرفته شده است.

پنج تکیه  آماده استقبال از شهروندان در شب‌های قدر

معرک نژاد گفت: هر ساله و در شب‌های قدر شهروندان بسیاری به مجموعه تاریخی و فرهنگی تخت فولاد و گلستان شهدا مراجعه می‌کنند، امسال به غیر از گلستان شهدا پنج تکیه برای برگزاری مراسم شب‌های قدر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برنامه شب‌های قدر به وسیله گروه‌ها و انجمن‌های مردمی برگزار می‌شود، افزود: تسهیلات و خدمات مورد نیاز از جمله آب، برق، گاز، روشنایی و تسهیلات عبور و مرور برای اجرای بهتر برنامه‌ها در اختیار انجمن‌ها قرار داده می‌شود و فضای برخی از تکایا از جمله تکیه مادر شاهزاده، تکیه صاحب روضات، تکیه درب کوشکی و تکیه همدانیان در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار می‌گیرد تا با چیدمان و فضا سازی مناسب تکایا را برای برگزاری مراسم شب‌های قدر آماده کنند.

مدیرمجموعه تاریخی و فرهنگی تخت فولاد اصفهان ادامه داد: در این شب‌ها ایستگاه‌ها و غرفه‌هایی در کنار تکایا برپا شده تا مراجعه‌کنندگان با مشاهیر و ظرفیت‌های ویژه تخت فولاد آشنا شوند به علاوه نقشه‌های گردشگری و بروشورهای معرفی تخت فولاد نیز در بین شهروندان توزیع می‌شود.

کد خبر 376509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.