رضایی: با استفاده از اسناد شیخ بهایی سیلاب را کنترل کردیم

استاندار اصفهان گفت: بحث آب یک بحث ملی است و در سطح ملی تصمیم گیری می شود. استفاده از اسناد گذشته مانند تقسیم آب شیخ بهایی که سالیان سال بر آن اساس آب تقسیم می‌شده می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استاندار اصفهان صبح امروز (شنبه) در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید اسناد و کتابخانه ملی مرکز ایران(اصفهان) اظهار کرد: از اسنادی که در سازمان اسناد وجود دارد کمتر استفاده می‌شود، به عنوان مثال یک سند آمایش بسیار بزرگی از سوی مرکز اسناد در اختیار من قرار گرفت و در این سند به طور کاملا دقیق توزیع آب بررسی شده است. اگر این طرح در دانشگاه بود استفاده زیادی از آن می‌شد، اما ما آنطور که باید از آن استفاده نکردیم.

عباس رضایی ادامه داد: روز ششم فروردین ماه آب منطقه ای اعلام کرد که حجم سیلاب بسیار زیادی از رودخانه شور یکی از شهرستان ها به سمت اصفهان می آید و ممکن است از روی پل های اصفهان عبور کند. قسمت زیادی از آب را در مادی های اطراف اصفهان عبور دادیم که حجم آب را شکست. طومار و سیل در توزیع آب شیخ بهایی در اصفهان به ما کمک کرد تا این سیلاب را کنترل کنیم. 

وی با اشاره به مشکلات تقسیمات حقابه استان، تصریح کرد: بحث آب یک بحث ملی است و در سطح ملی تصمیم گیری می شود. استفاده از اسناد گذشته مانند تقسیم آب شیخ بهایی که سالیان سال بر آن اساس آب تقسیم می‌شده می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. اگر سند را نگه داری می کنیم برای استفاده از آن است نه صرفا نمایش آن. 

استاندار اصفهان با بیان اینکه "تامین بودجه بسیاری از سازمان ها از ردیف بودجه استان نیست" خاطر نشان کرد: بودجه سازمان اسناد و مرکز ملی اسناد با بودجه اختصاص یافته به استان نیست، دست ما برای کمک بسته است.در اصفهان اگر مردم مطمئن شوند جای کتاب ها و اسنادشان امن است قطعا با علاقه آن ها را در اختیار سازمان قرار می دهند. 

رضایی در پایان افزود: اصفهان استان محروم و مظلومی است چرا که هرکه به آن سفر می‌کند همه از پل غدیر تا پل فلزی را می‌بینند و می‌گویند چه شهر زیبایی دارید، اما در همین شهر اصفهان و در مناطقی مانند حصه مکان‌هایی وجود دارد که از سیستان و بلوچستان محروم‌تر است. وقتی که شاخص های مختلف را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد در مقایسه با استان‌هایی مثال آذربایجان و فارس در قبال اصفهان کم لطفی شده است. 

کد خبر 376382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.