۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
نیروی جادویی مهره مار صحت دارد؟

فروش مهره مار این روزها در فضای مجازی رونق دارد و افراد زیادی از تحصیل کرده و بیسواد، سلبریتی و مردم عادی، زن و مرد، و ... طرفدار خرید این مهره به اصطلاح جادویی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از قدیم مردم داشتن مهره مار را راهی برای جذب افراد و به کرسی نشاندن حرفشان می‌دانسته‌اند و همچنین مواردی مثل محبوبیت بین دوستان و آشنایان، بهتر شدن وضع مالی، پیشرفت در شغل، خوشبخت شدن در زندگی و هزاران ای کاش و اگر دیگر است که افراد با سن، تحصیلات و از قشرهای مختلف را به سوی رمالانی می‌کشاند که با ترفندهای جدید مردم را اغفال می‌کنند، "مهره مار" این روزها یکی از پرطرفدارترین یکی از بیشترین و شاید جذاب‌ترین مواردی است که رمالان برای جذب مشتری از آن استفاده می‌کنند.

شاه مهره دارم!

این بار حرف از رمالی به اسم "شیخ رجبی" در میان است که در فضای مجازی فعالیت گسترده‌ای دارد و در صفحه شخصی در اینستاگرام با شش هزار دنبال کننده فروش مهره مار اصل هندی با ضمانت و تعهد را تبلیغ می‌کند.

او پیجش را اولین و معتبرترین پیج فروش مهره مار اصل هندی می‌داند و می‌گوید" همراه داشتن مهره مار جهت کارگشایی است و این مهره‌ها از قوی‌ترین نوع آن می‌باشد که قدرت فوق العاده‌ای دارد، مهره‌های من شاه مهره‌اند و ۱۰ برابر بزرگتر از مهره‌های معمولی است، تمام این مهره‌ها دارای دعا و موکل خاص و مورد نیاز مشتری است."

"شیخ رجبی" بازگشت معشوق، بخت گشایی، مهر و محبت، رزق وروزی، کسب ثروت، مورد توجه بودن، شفای بیمار و حل صدها مشکل دیگر را تنها در یک پکیج با خرید مهره شاه کبری که آثار مغناطیسی و جادویی خاصی دارد را با قیمت گزافی به مشتریانش معرفی می‌کند که چند میلیون هم قیمتش دارد.

او خود را استاد فقه دانشگاه معرفی می‌کند و معتقد است" بعد از چهار سال فعالیت اینترنتی در این زمینه و رضایت مشتریانش دیگری نیازی به تبلیغ برای کارش ندارد، چرا که هر مشتری برایش مشتری می‌آورد و از داشتن شش هزار دنبال کننده، خوشحال است" او خود و مشتریانش را مانند یک خانواده خوشبخت و خوش شانس می‌داند و برای تمام اقشار جامعه مهره مار با قیمت‌های متفاوت و بی‌واسطه عرضه می‌کند.

مهره‌های ماری که ضمانت نامه رسمی دارند

"شیخ رجبی" ۱۸ سال است که تمام مدل‌های مهره مار مثل مهره مار شاه کبری، افعی را از هند و پاکستان وارد می‌کند و مهره‌های مار با قیمت پایین را تقلبی و بدون اثر می‌داند، مهره ماری که قیمت بیشتری دارد، میزان انرژی بیشتری نیز خواهد داشت و این قیمت بیشتر برای انجام مراحل موکل‌دار کردن مهره‌هاست که باید توسط فردی واجد شرایط و طی سه الی ۱۰ روز انجام شود.

 ادمین پیج از مشتری‌ها می‌خواهد که تمام هزینه را قبل از ارسال مهره‌ها که توسط پست به در منزل آن‌ها می‌رسد، واریز کنند، قیمت‌ها از یک میلیون ونیم به بالا است و البته ناگفته نماند به یمن ماه رمضان و لطف شیخ هر کس توانایی مالی کمتری دارد می‌تواند در دو یا سه قسط هزینه را بپردازد و بعد مهره‌ها را دریافت کند.

"شیخ رجبی" علت گرانی را ضمانت نامه‌های رسمی مهره مار عنوان می‌کند و می گوید: "کپی برداری از فعالیت آن‌ها حرام است و قسم می‌خورد مهره‌های جدیدی را که به تازگی به دستش رسیده، دست هیچ کس نیست و فقط خود او از آن نمونه دارد"، بازار گرمی‌های شیخ و ادمین‌های پیجش مردم را بیشتر تحریک می‌کند تا هر چه زودتر و قبل از تمام شدن مهره‌ها خرید کنند.

شیخ رجبی در خصوص روش های تشخیص اصل و یا تقلبی بودن مهره‌های مار می‌گوید: "باید مهره‌ها را در سرکه سفید اصل بیاندازیم و اگر مهره‌ها در سرکه حرکت کردند، اصل است و بعد از دیدن حرکت مهره‌ها باید آن‌ها را زود از سرکه بیرون آورد تا اثر طلسم آن باطل نشود."

انتشار عکس از نام مخدوش شده مشتری‌ها و بسته‌هایی که برایشان می‌فرستد، کم نیستند و قطعا این کار را برای اعتمادسازی بیشتر انجام می‌دهد تا به بقیه مشتریانش نشان دهد، بسته‌ها حتما ارسال می‌شود و اگر کسی بعد از چهل روز اثر مهره‌ها را نبیند پول به حسابش واریز می‌شود، اما آیا واقعا این کار را می‌کنند!

سلبریتی‌ها هم مهره مار دارند

مهره مار روی سر مار است و زمان جفت‌گیری مارها از روی سرشان به زمین می‌افتد و این مهره‌ها که خاصیت مغناطیسی دارند در زمان جفت‌گیری، مارها را به سمت هم می‌کشاند.

نذر خرید مهره مار برای دیگران در صورت رسیدن به حاجت نیز موضوع جالب دیگری است که از سوی کاربران دنبال کننده پیج های مهره مار به چشم می خورد، کاربری در  این خصوص اینچنین نوشته است: " اگر به حاجتم برسم کمک می کنم کسانی که توانایی خرید مهره مار را ندارند، مهره مار بخرند."

"شیخ رجبی" ادعا می‌کند که به برخی از بازیگران و سلبریتی‌ها نیز مهره مار فروخته و از بردن نام آن‌ها به علت از بین نرفتن اعتماد مشتریانش خودداری می‌کند.

مهره مار در منابع دینی

حسن صفرزاده، کارشناس مسائل دینی در باره صحت داشتن تاثیرات مهره مار در منابع دینی به خبرنگار ایمنا می‌گوید: داشتن مهره مار برای جذب محبت و یا حل مشکلات و چیزهایی از این قبیل در هیچ منبع دینی معتبری ذکر نشده و دور از تعقل است که برای حل مسائل زندگی به این گونه خرافات روی آوریم، چرا که افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، فقط و فقط ادعاهایی بی پایه و اساس و به دور از عقل و دین دارند، اعتماد به آن‌ها نشانه دوری از معرفت، دانش و امور مذهبی است.

او اظهار می‌کند: تمام این مسائل ادعاهایی ثابت نشده  و غیر معقول است، استفاده از تعابیر عامه پسند در مورد مهره مار اصل و بیان تاثیرات عجیب و غریبش تنها برای واقعی جلوه دادن آن است تا اعتماد افراد که درگیر مشکلات هستند و به دنبال راهی برای حل هرچه سریع‌ترمشکلاتشان می‌گردند، را جلب کنند،اگر این مهره ها تاثیر داشت خود شخص فروشنده باید با داشتن مهره‌ها تمامی مشکلاتش حل می‌شد.

صفرزاده با اشاره به اینکه رمال‌ها با دروغ گویی و حیله‌گری دکانی برای به دست آوردن منافع شخصیشان باز کرده‌اند، بیان می‌کند: این افراد برای خرافه پراکنی از ابزارهای مختلفی مانند فضای مجازی بهره می‌برند و بازار خود را داغ می‌کنند تا مردم ساده را راحت‌تر به این بازار پر دغل بکشانند، جامعه‌ای که با خرافات پرورش یابد به راحتی به انحراف کشیده می‌شود.

او با تاکید به اینکه نیاز است مردم  به این آگاهی برسند که اگر مشکلی دارند با قدرت عقلی که خداوند به آن‌ها بخشیده باید مشکل را حل کنند، اضافه می‌کند: روش‌های زیادی مانند کمک گرفتن از آیات قرآن و روایات معتبر مرتبط با این موضوع، باید انجام شود تا آرام آرام گرایش مردم به چنین مسائلی کم شود و به صفر برسد، البته رسانه‌ها، اهل قلم و هنرمندان نیز نقش بسزایی در آگاه ساختن مردم جامعه دارند و هرگز نباید تأثیر این افراد در این زمینه را نادیده گرفت.

افزایش کلاهبرداری‌های ناشی از رمالی و فروش مهره‌مار در فضای مجازی

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رییس پلیس فتا استان اصفهان نیز در خصوص خرید و فروش مهره مار در فضای مجازی می‌گوید: رمالی، دعا نویسی و فالگیری و همچنین فروش مهره مار در فضای مجازی رو به افزایش است و علت اصلی این امر نیز استقبال شهروندان از آنها است.

او با بیان اغلب فعالیت رمالی و فالگیری و همچنین فروش مهره مار کلاهبرداری است، ادامه می‌دهد: ممکن است برخی دعا برای کاربران بنویسند و تاحدودی برای کاربران ارسال کنند اما در نهایت این اقدامات به کلاهبرداری منتهی می‌شود و شکایات زیادی در این زمینه داشتیم.

رییس پلیس فتا استان اصفهان با بیان اینکه برخی از شهروندان به دلیل اعتقادات ناسالم برای این کلاهبرداران بازارگرمی می‌کنند، ادامه می‌دهد: هوشیاری شهروندان در  این زمینه امری ضروری است تا در دام این شیادان گرفتار نشوند.

گزارش از: فهیمه نظری - خبرنگار سرویس جامعه ایمنا

کد خبر 376335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.