ارتباط حوزه مفاهیم قرآن و هنرهای دینی باید تقویت شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر په قدر بتوانیم ارتباط حوزه مفاهیم قرآن و هنرهای دینی را تقویت کنیم مخاطب عام بیشتری به این موضوع سوق پیدا می‌کند که می‌تواند نقطه شروع خوبی باشد.

به گزارش ایمنا، سیدعباس صالحی در حاشیه بازدید از بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نمایشگاه قرآن با اشاره به نقش نمایشگاه قرآن کریم در توسعه‌ معنوی جامعه اظهار کرد: نمایشگاه قرآن کریم از جهات مختلف فرصتی در فضای معرفتی، روحی و معنوی برای جامعه است.

وی با اشاره به جزئیات حضور کشورهای مختلف در این دوره نمایشگاه، گفت: بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن، دیپلماسی قرآنی با جهان اسلام را تقویت می‌کند؛ خوشبختانه امسال نمایشگاه قرآن در بخش‌ها و جهت‌های مختلفی توسعه پیدا کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: معتقدیم بخش بین الملل فرصتی را ایجاد می‌کند که دیپلماسی قرآنی با فضای جهان اسلام برقرار کنیم.

صالحی افزود: امسال حضور بیش از ۱۰ کشور در بخش بین‌الملل فرصتی را فراهم کرده است تا بتوانیم فعالیت‌های قرآنی را در جهان اسلام بهتر از گذشته داشته باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در مقایسه با سال قبل بخش بین‌الملل از لحاظ تعداد کشورها و آثار عرضه‌کننده بسیار پیشرفت کرده است؛ ما قرآن کریم را به عنوان حلقه اتصال با جهان اسلام و بیش از یک میلیارد مسلمان می‌بینیم؛ هر اندازه بتوانیم از طریق قرآن با جهان اسلام ارتباط برقرار کنیم بحث تقریب و وحدت اسلامی قابل تعمق‌تر است.

وی با اشاره به فعالیت بخش هنری نمایشگاه اضافه کرد: فرصت‌های قابل توجهی بین هنر و قرآن وجود دارد؛ امسال آثار قرآنی خوبی در حوزه تجسمی، قرآن و سینما را شاهد بوده‌ایم. با ساخت فیلم‌ها و سریال‌های مذهبی می‌توانیم بین قرآن و مخاطب ارتباطی پدید بیاوریم؛ هر چه قدر بتوانیم ارتباط حوزه مفاهیم قرآن و هنرهای دینی را تقویت کنیم مخاطب عام بیشتری به این موضوع سوق پیدا می‌کند و این خود می‌تواند یک نقطه شروع خوبی باشد.

صالحی درباره بخش کتاب و نشر نمایشگاه قرآن کریم خاطرنشان کرد: در حوزه کتاب و نشر قرآن نیز فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است؛ حوزه مکتوبات قرآنی امسال فضای قابل توجهی را به خود اختصاص داده است و شاهد فضای شاداب‌تر و سرزنده‌تری در این بخش هستیم.

وی اظهار کرد: مجموعه ناشرانی که در این دوره از نمایشگاه حضور دارند، ناشران قابل توجهی هستند. همچنین حضور ناشران کودک می‌تواند فرصتی را ایجاد کند که محصولات این حوزه بیشتر دیده شود؛ حوزه کودک و نوجوان مخاطبان متفاوتی دارند و ما اگر بتوانیم با این دو قشر به نحو بهتری ارتباط برقرار کنیم اتفاقات خوبی در این عرصه رخ می‌دهد.

نمایشگاه قرآن امسال پیشرفت محسوس‌تری داشته است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایشگاه قرآن کریم امسال از لحاظ کمی و کیفی پیشرفت محسوس‌تری داشته است.

وی از بخش‌های مختلف نمایشگاه قرآن کریم از جمله غرفه امام حسین (ع)، غرفه کودک و نوجوان، بخش بین‌الملل، غرفه فروش محصولات فرهنگی، غرفه آسان‌خوانی نهج‌البلاغه و سایر بخش‌های این دوره از برگزاری نمایشگاه قرآن کریم بازدید کرد و در جریان روند فعالیت‌های آن‌ها قرار گرفت.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی»، همزمان با ماه مبارک رمضان از ٢١ اردیبهشت تا چهارم خردادماه در مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان از این رویداد بزرگ معنوی است.

منبع: ایرنا

کد خبر 376289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.