توسعه اقتصادی به مدیریت مصرف نیاز دارد

تیران-امام جمعه تیران‌وکرون گفت: توسعه اقتصادی کشور به مدیریت مصرف در انرژی و مصرف اقلام زندگی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه‌های نماز جمعه تیران با اشاره به دیدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب و توصیه‌های ایشان به مدیران و مردم اظهارکرد: مدیریت مصرف انرژی و جلوگیری از اسراف توصیه‌های رهبری به مردم بود که باید توسط مردم مورد توجه باشد زیرا هزینه زیادی به کشور تحمیل می‌کند.

وی افزود: توسعه اقتصادی کشور علاوه بر اینکه به رونق تولید و فعالیت‌های اقتصادی مولد نیاز دارد به مدیریت مصرف در انرژی و مصرف اقلام زندگی نیز نیازمند است و مردم از ارکان اصلی این حوزه هستند.

امام جمعه تیران‌وکرون ادامه داد: مصرف ایرانیان در بسیاری از اقلام خوراکی و انرژی بیش از سایر کشورهای دنیا است که این موضوع مغایر با ارزش‌های اسلامی بوده و اگر اصلاح نشود هزینه‌های تحمیلی به کشور بیهوده افزایش خواهد یافت.

وی به دیگر توصیه‌های رهبری به مردم و مسئولان اشاره کرد و گفت: فضای مجازی یک فرصت خوب برای اطلاع رسانی و تبلیغ است اما شایعه پراکنی و گسترش اخبار کذب از جمله معضلات این فضا است که مردم نباید در این شایعات سردر گم بشوند.

وی با اشاره به لزوم حمایت از کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق کالا خاطر نشان کرد: اگر کالای ایرانی خریداری شود موجب رونق تولید در بازار داخلی می شود و کارگران و سرمایه گذاران داخلی زندگی خود را حفظ و گردش سرمایه در داخل کشور ارخ می دهد.

حجت الاسلام رشیدیان قاچاق کالا را معضلی پیش روی تولید بیان‌ و خاطرنشان‌ کرد: مبارزه با قاچاق کالای از سوی مسئولان و نخریدن کالای قاچاق توسط مردم به بازار داخلی کمک می‌کند و عرضه کالای قاچاق را به صفر می‌رساند.

کد خبر 376286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.