حاجی دلیگانی: شکست پیمان ناتوی عربی دستاورد روز قدس است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین برکات راهپیمایی روز قدس برای مسلمانان و انقلاب اسلامی، شکست پیمان ناتو عربی است که تاثیر زیادی در کاهش قدرت نظامی برخی کشور های عربی داشت.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تقدس محدوده بیت المقدس در نظر همه مسلمانان جهان، اظهار کرد: بیت المقدس یک مکان وحدت بخش میان همه مسلمانان است و مسجد الاقصی به عنوان محور اصلی این منطقه مورد توجه و احترام جهان اسلام است و نام آن نیز در قرآن آمده است.

وی افزود: همه فرقه های اسلامی قدس شریف را به عنوان یک موقعیت و محدوده مقدس قبول دارند و همین یکی از مهمترین عناصر شکل گیری وحدت میان امت اسلامی است. همان طور که مدینه و مکه برای مسلمانان قابل احترام است، قدس نیز از جایگاه ویژه ای در نزد مسلمانان برخوردار است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: قدس یکی از همان ریسمان های الهی است که خداوند مسلمانان را به چنگ زدن به آن برای جلوگیری از تفرقه دعوت کرده است. بیت المقدس از ظرفیت خوبی برای برقراری وحدت میان همه مسلمانان برخوردار است.

حاجی دلیگانی ادامه داد: افزایش حضور هر ساله مسلمانان در روز جهانی قدس، دستاورد انقلاب اسلامی در ایران است. امام خمینی (ره) با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس باعث شده اند مسلمانان در این روز به تحکیم وحدت بپردازند. یکی از صحنه های پشتیبانی مسلمانان از یکدیگر روز قدس است.

وی افزود: ایستادگی در مقابل زیاده خواهی های ایالات متحده و رژیم صهیونیستی تاثیرگذارترین روش برای آزادسازی تدریجی قدس شریف است. وضعیتی که ایالات متحده آمریکا اخیرا در منطقه به وجود آورده است باعث می شود تا راهپیمایی امسال باشکوه‌تر از هر سال برگزار شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مهمترین برکات راهپیمایی روز قدس برای مسلمانان و انقلاب اسلامی، شکست پیمان ناتو عربی است که تاثیر زیادی در کاهش قدرت نظامی برخی کشور های عربی داشت.

کد خبر 376238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.