تابش: حضور طولانی‌مدت هواداران در ورزشگاه‌ موجب خشونت می‌شود/فرهنگسازی بودجه می خواهد

مدیرعامل باشگاه سپاهان با بیان اینکه مشکلات اساسی در ورزشگاه‌ها وجود دارد، گفت: تماشاچیان در ورزشگاه های کشور برای تماشای یک بازی باید ساعت‌ها در ورزشگاه حضور داشته باشند و مطمئناً این انتظار و حضور طولانی مدت باعث ایجاد خشونت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود تابش پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در میزگرد "خشونت روی سکوها" که به همت خبرگزاری ایمنا برگزار شد، با بیان اینکه ردیف بودجه‌ای برای فرهنگ باشگاه‌ها تعریف نشده است، اظهار کرد: ریشه سپاهان از مکتب شاهین است، محمود حریری درگذشته به عنوان مدیرعامل باشگاه شاهین به تنهایی زمینه فرهنگ را پیاده کرده بود؛ مشکلات اساسی در ورزشگاه‌ها وجود دارد از جمله اینکه تماشاچیان در ورزشگاه ها، برای تماشای یک بازی باید ساعت‌ها در ورزشگاه حضور داشته باشد و مطمئناً این انتظار و حضور طولانی مدت باعث ایجاد خشونت می‌شود. اکثر ورزشگاه های کشور با مشکل مواجه هستند که به نسبت خیلی ار آنها، نقش جهان وضعیت مناسب تری دارد.

وی با تأکید بر اینکه باشگاه‌های خصوصی عمر طولانی ندارند و علت اصلی حذف آن‌ها مشکلات اقتصادی است، ادامه داد: درآمدزا نبودن باشگاه‌ها از دیگر مشکلاتی است که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند؛ در گذشته حق پخش تلویزیونی به باشگاه‌ها پرداخت می‌شد، اما از سال ۹۳ به بعد این موضوع هم منتفی شد.

تابش با بیان اینکه فرهنگ‌سازی باید به صورت منسجم انجام شود، خاطرنشان کرد: اخیرا ابلاغی مبنی بر تعلیق کانون‌های هواداری برای ما ارسال شده که البته این موضوع صحیح است.

مدیرعامل باشگاه سپاهان تصریح کرد: در بازی مقابل پرسپولیس، مجری ورزشگاه آزادی دو ساعت قبل از شروع بازی از تریبون ورزشگاه استفاده کرد و گفت ورزشگاه را برای سپاهان جهنم می‌کنیم؛ همچنین برای سپاهان از عنوان اصفهان و برای پرسپولیس از عنوان ایران استفاده می‌شود!

وی با اشاره به سفرش به ‌ژاپن گفت: در سفری که قبلا به ژاپن داشتم دیدم که سکوهای پشت دروازه حریف را به هواداران تیفوسی سه برابر قیمت فروخته بودند؛ با وجود اینکه سکوهای پشت دروازه اصلا جایگاه مناسبی برای تماشای بازی نیست ولی خیلی خوب می‌توانند از این قسمت از ورزشگاه تیم حریف را تحت فشار قرار دهند که البته این فشار می‌تواند با شعارهایی در راستای تشویق تیم خودی باشد.

تابش با تأکید بر ایجاد فرهنگ‌سازی‌ در ورزشگاه‌ها، اضافه کرد: در زمان شهردار سابق اصفهان، ساخت یک زیرگذر مقابل ورزشگاه نقش جهان به تصویب رسید ولی در حال حاضر هیچ خبری از این زیرگذر نیست؛ باتوجه به اینکه تمامی مسئولان نسبت به ساخت زیرگذر موافق هستند اما به دلیل کمبود بودجه، این طرح تاکنون اجرا نشده است.

مدیرعامل باشگاه سپاهان با اشاره به صرف هزینه‌های زیاد در ورزشگاه نقش جهان، ادامه داد: به دلیل اینکه هنوز ورزشگاه به باشگاه سپاهان تحویل داده نشده و حسابرسی اصلا هزینه‌ها را قبول ندارد. نفراتی که اصلا صلاحیت ندارند، لیدر یک باشگاه می‌شوند در صورتی که در ابتدا باید وضعیت اخلاقی این افراد بررسی شود که متأسفانه این کار نادیده گرفته می‌شود.

تابش با بیان اینکه با وجود افزایش چند برابری هزینه تغذیه ورزشکاران، بودجه باشگاه کفایت هزینه‌های تیم را نمی کند، افزود: برگزاری جلسات اصلا کارگشا نیست چراکه باید این مسائل ریشه‌یابی شود تا مشکل فرهنگ‌سازی که به تنهایی توسط باشگاه امکان‌پذیر نیست، حل شود.

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: قرارداد بلیت‌فروشی الکترونیک را با وجود هزینه‌های گزاف، منعقد کرده‌ایم. در ورزشگاه نقش جهان نزدیک به هزار نفر نیروی یگان ویژه حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته هواداران انگلیس بدترین هواداران بودند اما اکنون مشکلات آن‌ها حل شده است، تصریح کرد: برای فرهنگ‌سازی در ورزشگاه‌ تلاش زیادی کرده‌ایم و بودجه‌ای هم به این موضوع تخصیص داده شده است اما با توجه به جمعیت زیاد تماشاچیان در ورزشگاه‌ها، ناخودآگاه برخوردهای ناشایستی هم رخ می‌دهد.

تابش به تعامل با اصحاب رسانه از زمان قبول مسئولیتش در باشگاه سپاهان اشاره کرد و گفت: دوباره فعالیت کانون هواداران را با شاکله خاصی از سر می‌گیریم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان افزود: میزبانی شایسته‌ای را در جام حذفی از تیم پرسپولیس خواهیم داشت؛ قبل از بازی جلسه‌ای را به منظور برگزاری یک میزبانی شایسته با عوامل زیربط برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به بازی چند هفته گذشته مقابل پرسپولیس، گفت: در جلسه قبل از این دیدار بازی فروش ۵۷ هزار بلیت الکترونیکی به تصویب رسید که متاسفانه بیشتر از ۱۰۰ هزار بلیت فروخته شده بود؛ اگر مصوباتی که در  جلسه قبل از بازی به تصویب می‌رسد، اجرایی شود در زمان بازی هم مشکلی به وجود نمی‌آید.

تابش افزود: در بازی قبلی مقابل پرسپولیس تهران، شرایط سختی وجود داشت و به همین دلیل هم از یگان ویژه حمایت می‌کنم. در جریان بازی سپاهان و پرسپولیس در لیگ هفتم، برخلاف مصوبه جلسه قبل از بازی، قسمتی از سکوهای ورزشگاه نقش جهان به هواداران تیم پرسپولیس داده شد که منجر به وقوع آن اتفاق تلخ برای سرباز احمدی شد.

مدیرعامل باشگاه سپاهان خاطرنشان کرد: در بازی مقابل پرسپولیس مورد هجمه شدید رسانه‌های تهران قرار گرفتیم اما متأسفانه از ۲۹۰ نفر مصدوم ۱۹۰ نفر مربوط به سپاهانی‌ها بود. تعدادی از هوادران سپاهان هم دستگیر شدند اما هیچ‌کدام از هواداران پرسپولیس دستگیر نشدند.

وی ادامه داد: تعداد کانال‌ها و سایت‌های هواداری یکی، دو تا نیست و حتی با من تماس گرفته می‌شود که چرا شما این موضوع را مطرح کرده‌اید؛ من هر روز نمی‌توانم از آن‌ها شکایت کنم.

تابش اضافه کرد: موافق برخورد با جرائم مشهود هستم ولی فرهنگ‌سازی نیز باید اساسی انجام پذیرد.

مدیرعامل باشگاه سپاهان با اشاره به بودجه باشگاه، خاطرنشان کرد: بودجه‌های باشگاه ردیف‌های مشخصی دارند؛ به طور مثال برای هر تیم به صورت جداگانه بودجه‌ای تعریف شده همانگونه که برای کانون هواداران نیز بودجه مشخصی تعریف شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده با کمک مسئولان، مشکل ردیف بودجه فرهنگی باشگاه حل شود چرا که من اجازه ندارم بودجه‌ غیرفرهنگی را به بخش فرهنگی اختصاص دهم.

تابش تأکید کرد به شدت پست اینستاگرام باشگاه سپاهان در مورد بازی آینده مقابل پرسپولیس  را تکذیب می‌کنم، اظهار کرد:  

مدیرعامل باشگاه سپاهان افزود: تعداد قراردادهای بازیکنان تیم‌ فوتبال بزرگسال باشگاه بیشتر از ۷۰۰ میلیون تومان است ولی خیلی‌ها کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان نیز دریافتی دارند اما جزء بازیکنان ثابت در تیم هستند.

وی با تأکید بر اینکه اگر فولادمبارکه و باشگاه سپاهان به موضوع ورزشگاه نقش جهان وارد نمی‌شدند این موضوع حل نشده باقی‌مانده بود، تصریح کرد: تاکنون بیشتر از ۱۰ میلیارد تومان در ورزشگاه نقش جهان که هنوز به باشگاه تحویل داده نشده، هزینه کرده‌ایم؛ بخشی از هزینه‌های ورزشگاه نقش جهان برعهده افراد دیگری قرار داشته ولی متأسفانه دوستان به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

تابش خاطرنشان کرد: مثل اینکه ژنراتور ورزشگاه باید توسط شرکت توسعه و تجهیز فراهم می‌شد اما متأسفانه به بهانه بالارفتن هزینه‌ها این کار را انجام ندادند؛ در هر بازی باید بیشتر از ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان کرایه ژنراتور را پرداخت کنم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان با بیان اینکه تمام تلاشم را برای رفاه هواداران انجام می‌دهم، گفت: حضور بانوان در ورزشگاه در حیطه اختیارات من نیست؛ البته ورزشگاه‌ها هنوز برای حضور آقایان هم مناسب نیست؛ باید ابتدا مقدمات و بسترها فراهم شود و سپس برای حضور بانوان و خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها بحث و بررسی شود.

کد خبر 376163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.