تصویب کلیات یک طرح در کمیسون به معنای مصوب شدن آن نیست

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: تصویب کلیات یک طرح در کمیسیون به معنای مصوب شدن کامل این طرح نیست زیرا می بایست در کمیسیون بر جزئیات این طرح نیز بحث شود.

سیدناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، پیرامون تصویب کلیات طرح تشکیل اصفهان شمالی در کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور اظهار کرد: هیچ مشورتی از سوی کمیسیون  شوراها و امور داخلی کشور با مجمع نمایندگان استان اصفهان  پیرامون تصویب کلیات این طرح  انجام نشده است  و درحال حاضر نیز نمایندگان استان به همین خاطر اعتراض کردند، در صورتی که در همان ابتدا اعلام شد که با تجزیه استان مخالف هستیم.

وی افزود: نماینده دولت با حضور در این جلسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده، اما  این طرح به تصویب رسید ولی باتوجه به مغایرت این طرح با اصل ۷۵ قانون اساسی، حتی اگر در صحن علنی به فرض محال  تصویب شود شورای نگهبان به دلیل مغایرت با قانون اساسی این طرح را رد می کند.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: باتوجه مخالفت اکثریت نمایندگان استان با تجزیه اصفهان، اعترضاتی که از سوی نمایندگان استان بر این مسئله وارد شد و رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور خبر از جلسه ای با حضور نمایندگان داد، اما تصویب کلیات یک طرح در کمیسیون به معنای مصوب شدن به طور کامل این طرح نیست زیرا می بایست در کمیسیون بر جزئیات این طرح نیز بحث شود.

لارگانی ادامه داد: در اینکه در مجلس و دولت روحیه ی اصفهان ستیزی وجود دارد، شکی در آن نیست زیرا بار ها برای تصویب بودجه و پشنهادات پیرامون اصفهان، نمایندگان موضع گیری های مختلفی کردند و این موضوع  تنها به این مجلس و این دولت اختصاص نمی یابد بلکه در دولت های قبلی نیز این موضع وجو داشت.

کد خبر 376032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اصفهان IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    5 0
    طرح خود خواهانه كه به منابع آبی خوانسار و گلپايگان و جمعيت بقيه شهرستانها چشم طمع داره برای رسيدن به هدفشان
  • اصفهان IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    5 0
    شما هم طرح الحاق كاشان به قم را اراىه كنيد
  • مهران IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    7 0
    بنا به گفته ایشان اگر کمیسیون شوراها باید جزئیات طرح را هم بررسی کند، اولین موردی که مطرح می شود، مغایرت صریح این طرح با تبصره 1 ماده 9 قانون تقسیمات کشوری است. طبق این تبصره، تشکیل یک استان جدید باید دارای دو شرط «ضرورت» و داشتن حداقل «یک میلیون نفر» جمعیت باشد. این طرح نه تنها هیچ «ضرورتی» ندارد، بلکه بسیار هم زیان آور است و به جای حل مسأله یا مسائل اصلی، به دنبال ایجاد مسائل بسیار دیگری برای کل کشور، از جمله ایجاد نا‌آرامی در مرکز ایران به خاطر توهم خودبزرگ پنداری عده ای است. از طرف دیگر کل جمعیت کاشان به همراه شهرهایی که بدون رضایت مردم آنها، به آن‌ها چشم طمع دوخته شده به 750 هزار نفر هم نمی رسد. بنابر این همین شرط «کمی» به خوبی نشان از غیر قانونی بودن این طرح از اساس دارد. فقط هم با توجه به همین شرط واضح عددی، پذیرش این طرح از سوی هیأت رییسه مجلس و تصویب همان کلیات توسط کمیسون شوراها نیز بسیار سؤال برانگیز و دارای همان شائبه «اصفهان ستیزی»است. برای همین هم از ایشان و سایر نمایندگان استان انتظار می‌رود که موضوع را به طور جدی پیگیری کرده و این طرح اساساً غیر قانونی را سریعاً از دستور کار مجلس خارج کنند.
    • مهران IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
      6 0
      طبق فرمایش آقای لارگانی، باید جزئیات این طرح هم در کمیسیون شوراها تصویب می شد. با توجه به اینکه طرح در کمیسیون شوراها به تصویب نهایی هم رسید و در نوبت طرح در صحن علنی قرار گرفته، پس چه شد؟! اصلا جزئیات بررسی شده؟ اگر بررسی شده پس چرا جمعیت آن که با وجود اعمال تغییرات در آن هنوز از 750 هزار نفر هم کمتر است مورد توجه قرار نگرفته؟ جو ناجوانمردانه و پروپاگاندای اصفهان ستیزی قومگرایان که در همراهی با بیگانگان با هدف شوم تجزیه ایران هستند به جای خود؛ چرا شما و سایر نمایندگان اصفهان هیچ اعتراضی در مورد این اشکال قانونی آشکار این طرح نمی کنید؟