چرا آمریکا یک تحریم را سه بار اعلام می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در این شرایط که آمریکا در عرصه جنگ روانی با ایران مقابله می‌کند، دولتمردان باید با مردم صحبت کنند و سیاست دیپلماسی آینده را تا حد لازم برای مردم تشریح کنند.

به گزارش ایمنا، سیدحسین نقوی حسینی، در خصوص رفتار متناقض ترامپ برای وضع تحریم‌ها علیه ایران و درخواست مذاکره با تهران، اظهار داشت: آمریکایی‌ها سیاست چماق و هویج را پیش گرفته‌اند زیرا از یک سو می‌خواهند در نزد ملت ایران خود را موجه نشان دهند و بگویند ما آمادگی مذاکره با ایران را داریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترامپ سعی دارد توپ را به زمین جمهوری اسلامی بیندازند، بیان کرد: آمریکا در این شرایط که همزمان تحریم را اعمال و مذاکره را مطرح می‌کند، به رفتارهای خصمانه و ناجوانمردانه خود علیه ملت ایران ادامه می‌دهد.

وی افزود: این رفتار آمریکایی‌ها متناقض است و آنها جنگ روانی را دنبال می‌کنند تا در جامعه ایران تنش ایجاد شود.

نقوی حسینی ادامه داد: آمریکایی‌ها بسیاری از تحریم‌های قبلی را باز هم مطرح می‌کنند تا به لحاظ روانی نیز بر مردم ایران فشار ایجاد کنند و سایه تحریم بر ایران را سنگین‌تر نشان دهند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: در این شرایط دولتمردان باید با مردم صحبت کنند و سیاست دیپلماسی آینده را تا حد لازم برای مردم تشریح کنند تا فضای جنگ روانی که آمریکا ایجاد کرده را در هم شکنند.

لازم به ذکر است رئیس جمهور آمریکا در حالی چهارشنبه شب، طی دستوری اجرایی، بخش فلزی و معدنی ایران را مشمول تحریم اعلام کرد که این بخش پیشتر در ۱۵ مرداد ۹۷ نیز مشمول تحریم شده بود، علاوه بر آن یک بار دیگر برخی شرکت های فلزی-معدنی در فهرست تحریمی آمریکا قرار گرفته بودند؛ موضوعی که نشان می‌دهد، آمریکا در صحنه واقعی گزینه دیگری برای فشار بر کشور ندارد و سعی می‌کند با اعلام  متعدد یک تحریم، فضای روانی علیه کشور ایجاد کند.

منبع: خانه ملت

کد خبر 375982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.