بره‌های دوقلوی میش ارمنی در همدان متولد شدند

مسئول منطقه حفاظت شده خانگرمز گفت: بره‌های دو قلوی ارمنی در نخستین زادآوری جانوری در حیات وحش همدان متولد شدند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان ارسلان کمانکش در این باره اظهار کرد: روز گذشته بره های دو قلو از یک میش مادر به دنیا آمدند و این اولین زایمان وحوش در منطقه حفاظت شده خانگرمز در سال جاری است.

وی افزود: قوچ و میش ارمنی نماد جانوری استان همدان است که در مناطق مرزی آذربایجان  تا زنجان، همدان، اراک، کردستان، ایلام و شمال غربی خوزستان پراکندگی دارد.

کمانکش ادامه داد: شاخ‌های قوچ ارمنی از قوچ اوریال کوتاه‌تر، خمیدگی شاخ‌ها برخلاف سایر قوچ‌ها به طرف بالای گردن است. ماده‌ها اغلب فاقد شاخ هستند یا شاخ های بسیار کوچکی دارند، موهای زبر و کوتاه به رنگ قهوه ای تا سیاه از زیرگردن تا سینه روئیده‌اند که در فصل زمستان به طور کامل مشخص است. در ناحیه کمر لکه سفید و زینی شکلی دارند.

مسئول منطقه حفاظت شده خانگرمز اضافه کرد: این گونه از علوفه، بوته ها و برگ درختان تغذیه می‌کند ولی کمتر از کل و بز سرشاخه می‌خورند.

به گزارش ایمنا، به دلیل شروع فصل زاد و ولد وحوش و حساسیت این ایام، از ۱۵ اریبهشت ماه لغایت ۱۵ خرداد ماه ورود همه افراد به داخل مناطق حفاظت شده محیط زیست ممنوع اعلام شده است.

کد خبر 375739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.