از بازار داغ اقتباس‌های سینمایی تا حضور ایرانیان در بینال ونیز

هر هفته یکشنبه‌ها خلاصه‌ای از مهمترین اتفاقات فرهنگی و هنری جهان در هفته‌ای که گذشت را در ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته فیلم انتقامجویان بازهم رکورد جدیدی را به نام خودش ثبت کرد. همچنین فیلم‌های سینمایی جدیدی وارد مرحله تولید شدند. در ادامه مشروح رویدادهای فرهنگ و هنر جهان را می‌خوانید:

وودی آلن و روز بارانی به اروپا رفتند: فیلم سینمایی "یک روز بارانی در نیویورک"جدیدترین اثر وودی آلن که درسال ۲۰۱۸ فیلمبرداری آن به پایان رسیده بود پیش‌تر قرار بود که توسط کمپانی آمازون در آمریکا پخش شود اما این کمپانی به همکاری‌اش با این کارگردان ادامه نداد و در هفته گذشته این فیلم توسط یک کمپانی ایتالیایی خریداری شد تا در جشنواره فیلم ونیز و پس از آن در اروپا اکران خود را آغاز کند.

نسخه سینمایی "زیبای سیاه" ساخته خواهد شد: "زیبای سیاه" رمان کلاسیک نوشته آناسیول که قبلاً نسخه تلویزیونی آن ساخته شده بود این بار با صداپیشگی کیت ویلسنت فیلم سینمایی خواهد شد. این رمان داستان اسب زیبا و سیاه رنگی است که درد و رنج‌هایش را در یک مزرعه روایت می‌کند. کیت ویلسنت قرار است صدای این زیبای سیاه باشد.

اقتباس سینمایی از نمایشنامه تنسی ویلیامز: نمایشنامه ۱۹۵۳ نوشته تنسی ویلیامز منبع اقتباس برای فیلمنامه‌ای نوشته ایثن هاوک بازیگر و کارگردان آمریکایی شد. این فیلمنامه که "کامینورئال" نام دارد توسط خود هاوک نیز کارگردانی می‌شود و در آن ژولیت بینوش، بازیگر فرانسوی برنده اسکار به ایفای نقش خواهد پرداخت.

پایان حکمرانی جیمز کامرون و فیلم‌هایش در صدر جدول فروش: آخرین قسمت از مجموعه فیلم‌های انتقامجویان با عنوان "انتقامجویان: پایان بازی" توانست ظرف مدت یازده روز پس از اکران به فروش دو میلیاردی دست پیدا کند و پس از ده سال جانشین "آواتار" به کارگردانی جیمز کامرون شد. اولین فیلم در باشگاه میلیاردی‌های آمریکا متعلق به تایتانیک است که این فیلم هم اثر جیمزکامرون بود و حالا "انتقامجویان: پایان بازی" در رده دوم این جدول نشست.

دو مجسمه از هنرمند ایرانی در دوسالانه ونیز: مسعود اخوان جم، مجسمه ساز ایرانی با دو مجسمه در بینال ونیز حضور یافت. "متامورفیس" و "معضل انسان" عناوین مجسمه‌های این هنرمند هستند. معضل انسان تقابل نیروی خیر و شر در آدمی است و متامورفیس ترکیبی ازاسطوره های هخامنشی است و بیانگر آن است که انسان با صبوری می‌تواند به خیری بزرگ دست یابد.

کد خبر 375715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.