در بدترین سالها به همنوعان افغانی بی حرمتی نکرده ایم

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود نوشت: نگرانی عراقچی در مورد سالیانه ۱ میلیون مهاجر شرق است که از خاک ایران عازم غرب می شوند و بیش از این، توان جلوگیری از آنها را نداریم.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم کرمانشاه در صفحه توییتر خود آورده است: در بدترین سالها به همنوعان افغانی بی حرمتی نکرده ایم.آنها نیز بخشی از تاریخ  بازسازی ایران بعد از جنگ هستند.نگرانی عراقچی در مورد سالیانه ۱ میلیون مهاجر شرق است که از خاک ایران عازم غرب می شوند و بیش از این،توان جلوگیری از آنها را نداریم.

به گزارش ایمنا؛ عباس عراقچی چهارشنبه شب گذشته -۱۸اردیبهشت- پیرامون حضور هم نوعان افغان در ایران اظهار کرد: "هم اکنون بیش از سه میلیون افغانستانی در ایران هستند که دو میلیون فرصت شغلی را اشغال کرده اند و سالانه سه تا پنج میلیارد یورو از ایران خارج می‌کنند."

عراقچی افزود: "هم اکنون ۴۶۸ هزار دانش آموز افغان رایگان در مدارس ایران تحصیل می‌کنند؛ در حالی که هر کدامشان سالانه ۶۰۰ یورو هزینه دارند. هم اکنون ۲۳ هزار دانشجوی افغان در دانشگاه‌های ایران مشغول به تحصیل هستند؛ در حالی که سالانه ۱۵ هزار یورو برای هر کدام از آنان هزینه می‌شود. "

کد خبر 375602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.