تریبون داران نظام ناخواسته در زمین ترامپ‬⁩ بازی نکنند

عضو فراکسیون امید مجلس در صفحه توییتر خود از تریبون داران نظام خواسته است برای استمرار آرامش در کشور از موضع گیری غیر مدبرانه پرهیز کنند.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل سروش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود آورده است: تریبون داران نظام برای استمرار آرامش در کشور از موضعگیری غیر مدبرانه درمورد بیانیه اتحادیه اروپا دوری کنند و دست کم  مسئولانه در این میدان سخن بگویند تا نخواسته در زمین ترامپ‬⁩ بازی نکنند .

به گزارش ایمنا؛ فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان روز پنجشنبه در بیانیه‌ای مشترک و در واکنش به اقدام ایران در کاهش تعهداتش در برجام اعلام کردند:

«ما با نگرانی عمیق بیانیه ایران درباره تعهداتش در برجام را ملاحظه می‌کنیم. ما کاملاً به حفظ و اجرای برجام پایبندیم، توافقی که دستاوری مهم در سازوکار عدم اشاعه هسته‌ای در جهان داشته و به‌نفع امنیت تمامی طرف‌ها است. ما قویاً از ایران می‌خواهیم به تعهداتش در برجام همان‌گونه که تاکنون پایبند بوده، ادامه داده و از برداشتن هرگونه گام‌های تنش‌زا بپرهیزد.

ما هرگونه ضرب‌الاجل در این زمینه را رد کرده و پایبندی ایران به اجرای تعهداتش در برجام را بر اساس عملکرد آن و معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای (NPT) ارزیابی می‌کنیم، در این زمینه، نقش اساسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نظارت و راستی‌آزمایی از اجرای تعهدات هسته‌ای ایران را یادآور می‌شویم.

ما همچنین امیدواریم ایران به پایبندی به فرمت‌ها و سازوکارهای موجود در برجام، از جمله کمیسیون مشترک برجام ادامه دهد.»

کد خبر 375591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.