۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
معضل امروز سرمایه‌گذاری چیست؟

تیران - برداشت سلیقه‌ای و گاه اجرای خودسرانه قوانین و دستورالعمل‌ها به سنگ پیش پای کارآفرینانی تبدیل شده که قصد دارند با تحمل سختی‌ها، گامی برای توسعه و رشد اقتصاد کشور بردارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، شکوفایی اقتصاد هر کشور تا حد قابل توجهی به رشد و توسعه صنایع و افزایش بهره‌روی نیروی کار در این بخش بستگی دارد؛ نامگذاری سال ۹۸ تحت عنوان "رونق تولید" دولتمردان را برآن داشت تا با تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای رفع معضلات این بخش برنامه‌ریزی کنند.

تیران و کرون از شهرهای استان اصفهان است که در سالیان اخیر اقبال سرمایه‌گذاران برای حضور در بخش‌های مختلف آن افزایش یافته است. گردشگری، کشاورزی و دامداری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری این شهرستان است؛ اما قبل از هر اقدامی باید موانع حضور صاحبان سرمایه و کارآفرینان برطرف شود.

قوانین باید متناسب با شرایط جنگ اقتصادی تغییر کند

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم شهرستان‌های نجف آباد و تیران‌وکرون در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط سرمایه گذاری باید تسهیل شود و سخت‌گیری‌ها در شرایط فعلی کاهش یابد.

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی اقتصاد کشور در شرایط جنگی است، اظهار کرد: باید در شرایط جنگ قوانین تسهیل شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نجف آباد و تیران‌وکرون در مجلس شورای اسلامی ادامه‌ داد: در حال حاضر بانک‌ها، امور مالیاتی، بیمه و دستگاه‌های نظارتی باید برای بهبود شرایط اقتصادی و حمایت از فعالان اقتصادی، شرایط را تسهیل و از سخت‌گیری و نظرات سلیقه‌ای جلوگیری کنند.

ابوترابی با بیان اینکه بانک‌های عامل شرایط ضمانت را باید بر اساس توان مردم ودرخواست متقاضیان تسهیل کنند، یادآورشد: برخورد سلیقه‌ای بانک‌ها در اعطای وام شایسته نیست و شرایط برای فعالان اقتصادی و افرادی که قصد ایجاد کسب و کارهای کوچک را دارند سخت‌تر کرده است.

بانک‌ها، مانع تولید و اشتغال تیران

مجید حججی، فرماندار تیران‌وکرون با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی در این شهرستان گفت: گردشگری و کشاورزی برای رونق تولید بیش از سایر عرصه‌ها اهمیت دارد.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر در تعداد گلخانه‌های مکانیزه توسط فعالان بخش کشاورزی این شهرستان، افزود: توسعه این بخش و همچنین ایجاد بستر برای صنایع تبدیلی و بسته بندی محصولات کشاورزی از اولویت مهمی برخورد دار است که باید در این حوزه سرمایه‌گذاری و چشم‌انداز تعریف شود.

فرماندار تیران‌وکرون یادآورشد: ۵۰ درصد تولید تیران‌وکرون به بخش کشاورزی، دامداری، دامپروری و صنایع تبدیلی مربوط به این حوزه اختصاص دارد که نقش موثری در رونق تولید این منطقه ایفا می‌کند و ظرفیت موجود با توجه به اینکه زیرساخت ها فراهم است قابلیت ارتقا دارد.

حججی با اشاره به جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و طرفیت‌های حوزه گردشگری در این شهرستان، گفت: این فرصت طلایی در این منطقه امکان خوبی برای جذب سرمایه‌گذار و رونق تولید را به همراه دارد که به دلیل بی توجهی به این حوزه، کمتر از پنج درصد قابلیت‌های گردشگری مورد استفاده قرار گرفته است.

وی ادامه‌داد : برای رونق تولید و بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت های گردشگری و میراث فرهنگی این منطقه، کارگروه خاصی با این موضوع با هم‌افزایی بین بخش خصوصی و دولتی ایجاد شده و هفتگی به این موضوع رسیدگی می‌شود و علاوه بر جذب گردشگر به رونق عرصه صنایع دستی و تولیدات شهرستان نیز کمک می‌کند.

فرماندار تیران‌وکرون با اشاره به اهمیت همکاری بانک ها در ارایه تسهیلات بانکی ادامه داد: دریافت تسهیلات بانکی به سختی ممکن است و سود بالای سپرده‌گذاری به یکی از معضلات بارز تبدیل شده است.

حججی اظهار کرد: اشتغال و تولید نیازمند همکاری بانک‌ها در کاهش سود بانکی و تسهیل در ارایه وام است، سرمایه‌گذاران به دلیل خطرپذیری در سرمایه‌گذاری و شرایط مناسب سپرده‌گذاری رغبت زیادی برای سرمایه‌گذاری در تولید و اشتغال ندارند.

تولیدات کشاورزی تیران‌وکرون بیش از دو برابر افزایش می‌یابد

محسن حاج عابدی، مدیر جهاد کشاورزی تیران‌وکرون گفت: تولیدات کشاورزی و دامداری و دامپروری این شهرستان در سال رونق تولید قابلیت رشد دو برابری را دارد.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد تولید شهرستان تیران و کرون به بخش کشاورزی، دامداری، دامپروری و صنایع تبدیلی اختصاص دارد، تصریح‌کرد: بیش از پنج هزار نفر در این عرصه‌ها مشغول به فعالیت هستند و سالیانه بالغ بر ۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این منطقه تولید که بخشی از آن به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی تیران‌وکرون ادامه داد: در این شهرستان سالیانه ۴۰ هزار تن شیر، بیش از چهارهزارتن گوشت قرمز و بیش از هشت هزار تن گوشت سفید تولید و به بازار عرضه می‌شود.

حاج‌عابدی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها برای افزایش سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری پیش‌بینی شده است، یادآورشد: دستگاه‌های خدمات‌رسان همکاری در این خصوص دارند اما همکاری بانک‌ها بیش از بیش لازم است.

اختصاص بیشترین تسهیلات بانکی اشتغال‌زایی به بخش کشاورزی

عباس دادخواه، سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی تیران و کرون گفت: بیشترین تسهیلات بانکی اشتغال‌زایی به بخش کشاورزی این شهرستان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در این شهرستان هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده، افزود: بیشرین آمار اشتغال‌زایی نیز در بخش کشاورزی بوده است.

سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی تیران و کرون به اعطای وام به مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای مشاغل خانگی پیش‌بینی شده و پرونده‌های متقاضیان به بانک‌های عامل فرستاد شده که بخشی از این افراد وام های خود را دریافت و مابقی در مرحله دریافت هستند.

دادخواه یادآورشد: به دلیل تقاضای زیاد برای وام های مشاغل خانگی و خوداشتغالی سهمیه و اعتبار این شهرستان نیز در سال گذشته افزایش یافت.

کد خبر 375548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.