مهمانی ۳ ساله ملخ‌ها در کشور/خسارت سیل به آثار تاریخی سیستان و بلوچستان

در بسته خبری امروز از هجوم پروانه‌ها به دشت رخ در تربت حیدریه تا کمک ۸۰ میلیونی دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی به سیل‌زدگان و مهمانی سه ساله ملخ‌ها در کشور را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شرقی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

هجوم پروانه‌ها به دشت رخ در تربت حیدریه

خراسان رضوی: محمدرضا عباس‌پور، مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه از هجوم پروانه‌ها به دشت رخ این شهرستان خبر داد.

۹۱۴ میلیون متر مکعب ورودی آب سدهای خراسان رضوی تا نیمه اردیبهشت ماه جاری

خراسان رضوی: محمد علائی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی به آورد آب‌های سطحی و حجم ذخایر آبی اشاره کرد و گفت: یک میلیارد و ۵۷۲ میلیون متر مکعب حجم ۳۵ سد این استان است که آب ذخیره شده تا نیمه اردیبهشت ماه جاری ۹۱۴ میلیون متر مکعب بوده است.

خط انتقال آب دریای عمان تا سال ۱۴۰۰ به یزد می‌رسد

خراسان رضوی: علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه طرح انتقال آب دریای عمان به شرق کشور توسط بخش خصوصی اجرایی شده است، گفت: برای این پروژه تاکنون ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که احتمالاً تا سال ۱۴۰۰ خط انتقال آب به استان یزد می‌رسد.

*******************************************************************

کمک ۸۰ میلیونی دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی به سیل‌زدگان

خراسان‌جنوبی: محمدرضا بااطمینان، رییس سازمان دانش‌آموزی خراسان‌جنوبی از اجرای طرح «سیل مهربانی» در راستای کمک به سیل‌زدگان خبر داد و گفت: در این راستا ۵۰ هزار پاکت بین دانش‌آموزان توزیع ومبلغ ۸۰ میلیون تومان کمک جمع‌آوری شد.

پیش‌بینی برداشت ۶۳ هزار تن جو از مزارع خراسان‌جنوبی

خراسان‌جنوبی: مهدی عصمتی‌پور، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از آغاز برداشت جو در خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: با توجه به بارندگی‌های خوب سال زراعی جاری، پیش‌بینی می‌شود ۶۳ هزار تن جو از مزارع زیرکشت این محصول برداشت شود.

۳۰۰۰ فرصت شغلی در انتظار نیروهای بامهارت

خراسان‌جنوبی: محسن خسروی، رییس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، گفت: تعداد فرصت‌های شغلی که در مراکز کاریابی استان وجود داشته چهار هزار و ۵٠٠ فرصت شغلی بوده که تنها یک هزار و ۵٠٠ نفر جذب و بیش از سه‌هزار فرصت شغلی خالی مانده که دلیل اصلی آن عدم تناسب شغل با مهارت‌های جوانان است.

***************************************************************************

خسارت ۲۴ میلیاردی سیلاب و بارندگی‌ها به آثار تاریخی سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان: مهدی ارباب‌نیا، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان از خسارت ۲۴ میلیارد ریالی سیلاب و بارندگی‌های اخیر به آثار تاریخی این استان خبر داد.

مرمت اثر تاریخی ساختمان شهربانی در میرجاوه

سیستان و بلوچستان: عبدالله کرد، رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میرجاوه گفت: اثر تاریخی ساختمان شهربانی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و۵۰۰ د میلیون ریال نیز در حال مرمت است.

انتقال محموله دام زنده توسط ۱۴۷ دستگاه ناوگان باری به دامپروری‌های چابهار

سیستان و بلوچستان: علی خانقائی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: محموله دام زنده وارداتی توسط ۱۴۷ دستگاه ناوگان باری به دامپروری های سطح شهرستان چابهار منتقل شده است.

***************************************************************************

مهمانی ۳ ساله ملخ‌ها در کشور

کرمان: محمدرضا درگاهی، رییس سازمان حفظ نباتات کشور در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمان، گفت: ملخ سه سال مهمان کشور ما خواهد بود و تاکنون ۱۴۰ مورد ریزش ملخ در کشور داشتیم که دسته‌های آنها از یک هزار تا چند میلیونی بوده است.

کمک ۵۳۰ تنی کرمانی‌ها به سیل‌زدگان خوزستان

کرمان: رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان گفت: تاکنون ۵۳۰ تن کالا به خوزستان ارسال شده که ارزش ریالی این کالاها چه به صورت نقدی و غیر نقدی ۱۳ میلیارد تومان است.

۷۲ نقطه پرحادثه جاده‌های کرمان در انتظار ساماندهی

کرمان: سیدمصطفی آیت‌الهی‌موسوی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال کرمان گفت: ۱۲۵ نقطه پرحادثه در جاده‌های استان شناسایی شدند که ساماندهی ۷۲ نقطه آن باقیمانده است.

کد خبر 375460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.