تقسیم‌بندی معلمان در نواحی آموزش و پرورش اصفهان عادلانه باشد

سرپرست فرمانداری اصفهان گفت:تقسیم بندی معلمان در نواحی آموزش و پرورش اصفهان عادلانه نیست و باید به صورت مکتوب پیگیر این امر باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریبرز امیری شامگاه سه شنبه در نخستین جلسه شورای آموزش‌وپرورش سال ۹۸ با تبریک هفته معلم و فرارسیدن ماه مبارک رمضان با بیان اینکه هر گونه تحول اساسی در جامعه نیازمند تحول در نظام آموزشی است، اظهار کرد: محور اصلی پیشرفت در نظام آموزشی کیفیت عملکرد معلمان است و معلم به عنوان مهم‌ترین رکن تعلیم و تربیت در همه ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دانش‌آموزان نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به اینکه معلمان در تربیت نیروی انسانی مورد نیاز نقش به سزایی دارند، افزود: تکریم و تعظیم معلم تکریم ازعلم است و تجلیل از معلم سپاس از انسانی است که غایت آفرینش را تضمین می‌کند و سلامت امانت‌هایی را که به دستشان سپرده‌ایم را تامین می‌کند.

رییس شورای آموزش‌وپرورش اصفهان با تاکید بر اینکه معلم اول خداوند متعالی است، تصریح کرد: انگیزه همه سعادت‌ها و شقاوت‌ها از مدرسه است و کلید آن در دست معلمان و انتخاب سالروز شهادت استاد مطهری به عنوان روز معلم انتخاب شایسته‌ای است چرا که نسل امروز نیازمند شناخت ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس را بشناسند و معلمان مسئولیت مهمی در این زمینه به عهده دارند.

وی با بیان اینکه در چهار دهه گذشته از سوی آمریکا در چند موضوع مورد هجمه بودیم، اظهار کرد: در مباحث سیاسی، نظامی، فرهنگی و امروز هم در بحث اقتصادی از سوی دشمنان دچار هجمه هستیم که خوشبختانه در هیچ‌کدام از این امور موفق نبودند.

امیری با اشاره به اینکه هدف دشمن از ورود به موضوع اقتصادی پایین آوردن تاب‌آوری اجتماعی و نبود اعتماد مردم به نظام بود، تصریح کرد: به لطف الهی با وجود درایت بسیار و وحدت موجود در کشور امیدواریم شور، نشاط و امید در جامعه را همچنان زنده نگهداریم.

وی با تاکید بر اینکه باید کمیته‌هایی که با محوریت نواحی شش گانه تقسیم کار شد، فعال شود، افزود: وقتی که معایب و مشکلات مطرح می‌شود بهتر است راهکارها هم کنار آنها بیاید تا پیگیری لازم انجام شود و پیگیری‌ها به صرف روی کاغذ آمدن نباشد و با جدیت پیگیری‌ها انجام شود.

سرپرست فرمانداری اصفهان در خصوص کمبود نیروی انسانی گفت: وضعیت کل استان در این موضوع در شورای آموزش‌وپرورش مطرح شد و باید گفت که شهرستان اصفهان به واقع شهرستان برخورداری نیست و باید تلاش کنیم با ارائه مستندات مشخص کنیم اصفهان چندان وضعیت بهتری از شهرستان‌هایی که به عنوان مناطق محروم شناخته شدند نیست.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد از حجم کار استان را داریم، افزود: در تقسیم نیروی انسانی در نواحی و مناطق تعاول نداریم و باید مطالبه‌گری خود را هم به صورت مکتوب و هم به صورت پیگیری انجام دهیم.

امیری با اشاره به اینکه همه موارد مربوط به نیروی انسانی جمع‌بندی و به فرمانداری ارسال شود، تصریح کرد: بهتر است این امر از طرف فرمانداری، استانداری، سازمان مدیریت و اداره کل آموزش وپرورش پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌وپرورش اساس کار هر شهرستان در مباحث فرهنگی و آموزشی است، اظهار کرد: باید در خصوص برنامه‌های اوقات فراغت در محل‌های پرخطر طرح‌هایی ارائه شود همچنین دانش‌آموزان در معرض خطر بهتر است مدیران نواحی به مدیران مدارس تاکید داشته باشند در موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی با اولویت اعتیاد بیش از گذشته ورود کنند.

رییس شورای عالی آموزش‌وپرورش اصفهان در خصوص تعیین تکلیف مدارس اجاره‌ای نیز اظهار کرد: برای این امر ضروری است جلسه سه جانبه با حضور اداره اوقاف، فرمانداری و آموزش‌وپرورش برگزار و مشکلات مدارس اوقافی حل شود.

وی با بیان اینکه نوسازی مدارس دومین نهاد دریافت کننده بیشترین بودجه است، افزود: بودجه این سازمان در سال جاری ۵۲ میلیارد تومان است و ضروری است که با اولویت بندی نسبت به هزینه این اعتبار اقدام کنند و بعد  از آن نسبت به دریافت کمک‌های خیرین در حوزه مدرسه سازی اقدام شود.

سرپرست فرمانداری اصفهان در خصوص اعتبارات عمرانی مدارس اصفهان در سال گذشته، افزود: هشت میلیارد و یکصد میلیون تومان در سال ۹۷ در قالب ۵۵ پروژه اعتبارات استانی داشته‌ایم و دو میلیارد و۳۳۵ میلیون تومان هم در بحث اعتبارات نفت‌وگاز بوده و در بحث اعتبارات متوازن چهار میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان بوده که به آموزش‌وپرورش اختصاص داده شده است.

کد خبر 375293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.