تعرفه مراکز ترک اعتیاد بهزیستی در سال ۹۸ اعلام شد

کارشناس مسئول معاونت امور پیشگیری و اعتیاد بهزیستی استان اصفهان گفت: تعرفه مراکز ترک اعتیاد بهزیستی در ساال ۹۸ به مبلغ ۱۵۵ هزار تومان به صورت ماهانه اعلام شد.

علی اکبر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر ۷۴ کمپ اقامتی اعتیاد در سطح استان اصفهان وجود دارد که هر کدام به طور متوسط بین ۳۰ تا ۶۰ معتاد دارند.

وی در خصوص یارانه مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی بهزیستی گفـت: بهزیستی سال گذشته به ازای هر نفر از معتادانی که در کمپ‌ها حضور دارند مبلغ ۱۰۰ هزارتومان پرداخت مکرده است، اعتبارات سال جدید در این زمینه هنوز اعلام نشده است.

کارشناس مسئول معاونت امور پیشگیری و اعتیاد بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه ۵۹ مرکز ترک اعتیاد بین راهی در استان اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: در این مراکز افراد به صورت داوطلب برای ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند که پزشک، پرستار، روانشناس و مددکار در آنها حضور دارند و درمان با متادون برای آنها انجام می‌شود.

 وی با بیان اینکه مجوز این مراکز از بهزیستی است، اظهار کرد: داروی متادون این مراکز از علوم پزشکی تامین می‌شود و تعرفه سال جدید برای این مراکز ماهانه ۱۵۵ هزارتومان است و برای معتاد بی‌بضاعت یک یا دو مرتبه یارانه پرداخت می‌کنیم.

ابراهیمی در خصوص کمپ‌های اعتیاد زنان گفت: دو کمپ ترک اعتیاد زنان در اصفهان و یک کمپ در کاشان وجود دارد همچنین یک مرکز دی‌آی سی (مرکز کاهش آسیب گذری) زنان و دو مرکز توانمندسازی زنان و یک مرکز سرپناه برای زنان تحت نظارت بهزیستی در اصفهان فعالیت دارند.

وی در خصوص مدت درمان در این کمپ‌ها گفت: این کمپ‌ها یک دوره ۲۱ تا ۲۸ روزه نگهداری و درمان برای معتادین را اجرا می‌کنند همچنین مرکز گذری کاهش آسیب زنان خدمات مختلفی شامل خدمات پزشکی، معاینه، دارویی را به زنان معتاد ارائه می‌دهد.

کارشناس مسئول معاونت امور پیشگیری و اعتیاد بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه برای زنان معتادی که جا و مکان ندارند یک سرپناه زنان در اصفهان فعال است، افزود: این مرکز به صورت شبانه‌روزی با ارائه غذا، خدمات حمایتی، پزشکی، درمانی و آموزشی به معتادان خدمت‌رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه دو مرکز توانمندسازی برای زنان معتاد بهبودیافته در اصفهان فعالیت دارد، اظهار کرد: این زنان سه تا شش ماه در این مرکز مستقر می‌شوند و مهارت‌های شغلی، ارتباطی و آموزشی را دریافت می‌کنند.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه مراکز اقامتی بیمه اعتیاد ندارند، تصریح کرد: این سیاست کشوری است که به ما ابلاغ شده است که امیدواریم این امر در سال جدید مورد توجه قرار بگیرد.

وی در خصوص بیشترین ماده مصرفی معتادان گفت: ۶۰ درصد معتادان از موادمخدر سنتی و مابقی از مواد صنعتی استفاده می‌کنند.

 کارشناس مسئول معاونت امور پیشگیری و اعتیاد بهزیستی استان اصفهان در خصوص موضوع پیشگیری از اعتیاد تصریح کرد: بهزیستی استان با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اصفهان در ۱۰۰ مهدکودک با روش‌های غیرمستقیم به مربیان، خانواده‌ها و کودکان موضوعات پیشگیری از اعتیاد را آموزش داده شد که برای هر مهدکودک مبلغ ۵۰۰ هزار تومان هزینه شده است.

کد خبر 375245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.