گشتی در حمام‌موزه علیقلی‌آقا با "گلگشت"

در نمایش "گلگشت" با خانواده‌ای معمولی همراه می‌شوید در میانه راه کم‌کم از احساس غریبه بودن اولیه فاصله می‌گیرید و با فرهنگ این خانواده دوست داشتنی آشنا می شوید. تنها باید گشتی همراه آن‌ها بزنی در فضایی که تا کنون هیچ وقت به این شکل با آن انس نگرفته‌اید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایش "گلگشت" به کارگردانی محمدرضا رهبری در فضای موزه حمام علیقلی آقا برگزار می شود. این نمایش با هدف نشان دادن فرهنگ عامه مردم اصفهان زندگی یک خانواده عادی را روایت می کند.

محمدرضا رهبری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره این نمایش می‌گوید: یکی از گونه‌های نمایشی که در دنیا رایج است اما در ایران کمتر به ـآن توجه شده تئاتر موزه است؛ تئاترهایی که با هدف معرفی موزه اجرا و متناسب فضای آن طراحی می‌شود.

کارگردان تئاتر گلگشت ادامه می‌دهد: نمایش گلگشت متناسب موزه گرمابه علیقلی آقا طراحی شده است و با توجه به اینکه یکی از رویکردهای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در سال جدید توجه به فرهنگ عامه است این تئاتر موزه با این هدف طراحی و اجرا شد.

او می‌افزاید: در طراحی این نمایش از تمام عناصر حمام از جمله سربینه، گرمخانه، چال حوض و سربینه کوچک استفاده شده و در همین فضا نمایش اجرا می‌شود.

رهبری با اشاره به موضوع نمایش گلگشت می‌گوید: موضوع این نمایش پرداختن به سرگذشت فردی است که در ابتدای قرن حاضر با یک خانواده عادی اصفهانی آشنا می‌شود و وقتی وارد زندگی این خانواده می‌شود با باورها و عقاید و فرهنگ عامه این خانواده آشنا می‌شود.

کارگردان تئاتر گلگشت اضافه می‌کند: ژانر تئاتر در گونه تئاتر موزه‌ها قرار می‌گیرد و به شیوه روایی داستان فردی به نام علی جواهرکلام است که برگرفته از خاطرات او روایت می‌کند.

وی با اشاره به شیوه اجرایی این نمایش می‌گوید: با توجه به مکان تئاتر مخاطب با بازیگر در صحنه‌های مختلف حرکت می‌کند و عناصر موجود در فضا در نمایش دخیل می‌شوند و طراحی صحنه همان لوکیشن هایی است که در حمام علیقلی آقا وجود دارد.

رهبری با بیان اینکه برای این اثر موسیقی طراحی شده است خاطرنشان می‌کند: موسیقی این اثر را کارنگ کرباسی که از هنرمندان موسیقی با سابقه هستند طراحی کرده و در استودیو ضبط شد.

کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه استقبال خوبی از این اجرا شده است می‌گوید: چون این کار به بیان فرهنگ مردم می‌پردازد انتظار داریم که استقبال بیشتری آن شود.

به گزارش ایمنا، نمایش گلگشت با بازی سید علیرضا بدری، رادمهر کشانی، زهرا شفیع، مرتضی علی اکبری، متین برخوردار، متین تدریس حسنی و مینا رحمانی تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه در موزه حمام علیقلی آقا اجرا می‌شود.

کد خبر 375203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.